S predlogom kompromisnega amandmaja in apelom Državnemu zboru RS skuša VZMD vsaj omiliti katastrofalne posledice predloga novele Zakona o nematerializiranih vrednostnih papirjih (ZNVP-1). Strokovni sodelavci VZMD - glede na polemično razpravo Odbora za finance in monetarne politiko, v sredo 2. 9. 2015 - predlagajo:
1. zamik roka ukinitve registrskih računov v leto 2017 za fizične osebe, s čimer bi preprečili obveznost plačevanja nadomestil za vodenje računov že za celotno leto 2016, čeprav bi imeli račune odprte največ 3 mesece;
2. ukinitev sodnih taks (kar je, ob upoštevanju petega odstavka 10. člena ZST-1, sistemsko ustrezna rešitev), s čimer se v postopkih sodne položitve bistveno zmanjša tudi verjetnost velikega števila individualnih sporov, ki bi jih prizadete osebe (predvsem mali delničarji) sicer utegnile sprožati v vsakem posameznem postopku sodne položitve.
Ob tem iz VZMD apelirajo na poslance, da v primeru, če se ukinitvi registrskih računov res ni mogoče izogniti, vložijo potrebni napor vsaj za omilitev škodljivih posledic - tako socialne (večji stroški, manjša transparentnost), kot tudi korporacijske narave (umik malih delničarjev in s tem konsolidacija lastništva, slabši nadzor).
Predlog novele ZNVP-1, kakršna je v postopku sprejemanja v Državnem zboru RS (DZ RS), namreč prinaša resne posledice za kapitalski trg, posebej pa za preko 260.000 slovenskih malih delničarjev, ki utegnejo biti ob letu osorej brutalno izbrisani iz delniških knjig oz. ostati brez svojih delnic, spričo ukinitve (njihovih) registrskih računov pri Centralni klirinško-depotni družbi (KDD), ali pa »kaznovani« s sodnimi taksami za avtomatično sodno položitev njihovih delnic. Zato VZMD vztraja z ostrim nasprotovanjem takšni noveli ZNVP-1, na kar je Predsednik VZMD, mag. Kristjan Verbič, ponovno opozoril na seji Odbora za finance in monetarne politiko DZ RS, v sredo 2. 9. 2015. (POSNETEK seje - opozorila in predlogi VZMD od 51:40 minute dalje)

Spomnimo, da je VZMD februarja na Ministrstvo za finance RS poslal Urgenco, s katero so ponovno opozorili, da Ministrstvo med drugim predlaga ukinitev registrskih računov pri KDD, zamegljevanje lastniške strukture, znižanje pravne varnosti, oteženo udeležbo na skupščinah, dodatne finančne in socialne obremenitve, silovito zmanjšanje števila malih delničarjev in deleža domačega lastništva v slovenskih družbah ipd. Tudi pred tem je VZMD predlagani ukinitvi registrskih računov večkrat nasprotoval (med drugim tudi s Predlogi in pripombami VZMD na predlog ZNVP 28. 10. 2014, 26. 11. 2014 in 5. 2. 2015), poleg tega pa VZMD vse od oktobra 2014 aktivno sodeluje pri usklajevanju besedila Predloga direktive Evropskega parlamenta in Sveta EU o spremembi Direktive 2007/36/ES glede spodbujanja dolgoročnega sodelovanja delničarjev in Direktive 2013/34/EU glede določenih elementov izjave o upravljanju družb. V zvezi s Predlogom direktive, neposredno povezane tudi s Predlogom novele ZNVP, je VZMD že 6. 10. 2014 svoje pripombe in predloge - usklajene s predlogi Better Finance (Evropske federacije investitorjev in uporabnikov finančnih storitev, kjer je mag. Verbič član Izvršilnega odbora) - poslal tudi neposredno slovenskemu Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Že pred in na sami seji Odbora za finance in monetarne politiko DZ RS se je VZMD odločno zavzemal vsaj za spremembo 48. člena Predloga novele ZNVP-1, kar očitno predstavlja še edino resno možnost za poseg v Predlog novele. Ena od možnih rešitev bi npr. bila, da se sodna taksa v tovrstnih primerih sodnih položitev ne bi plačevala. Ministrstvo za finance RS pa se je v pisnem mnenju o takšnem predlogu izreklo, da takšnega predloga ne podpira, češ, da plačevanje sodnih taks ureja Zakon o sodnih taksah. Za tem smo iz VZMD opozorili, da peti odstavek 10. člena Zakona o sodnih taksah, določena: "(5) Taksa se tudi ne plača, kadar tako določa poseben zakon". Takšno možnost uporabi npr. Zakon o delovnih in socialnih sodiščih za kolektivne delovne spore (57. člen) ter za socialne spore (71. člen).