Prikrajšani naročniki, uporabniki in potrošniki, vabljeni k obisku spletne strani www.kolektivno-varstvo.si ter seznanitvi s postopki, ki so v teku.
Vabljeni tudi k izpolnitvi obrazca za evidentiranje oškodovanih - tako boste podprli prizadevanja VZMD za zagotovitev odškodnin ter vzpodbudili ponudnike in izvajalce storitev k zakonsko skladnim poslovnim praksam.
OBRAZEC ZA EVIDENTIRANJE OŠKODOVANIH: www.kolektivno-varstvo.si/spor-telekomunikacije/#obrazec
VZMD je nevladna organizacija, ki je kot izrecno civilno-družbeno gibanje nastajala spontano, predvsem spričo vse bolj očitne in izrazite potrebe po povezovanju ter usklajenem delovanju malih delničarjev. Začetki VZMD segajo v leto 2005. V naslednjih letih je VZMD uspešno organiziral in institucionaliziral interese malih delničarjev v številnih gospodarskih družbah, Republiki Sloveniji, Evropski uniji ter širše. V vsem tem času je VZMD zastopal interese preko 300.000 vlagateljev, uporabnikov finančnih storitev oz. potrošnikov v preko 200 pravnih in pogajalskih postopkih, kot tudi skupnih nastopih v primeru skupinskih prodaj vrednostnih papirjev. Od vsega začetka je VZMD aktiven tudi s podajanjem različnih zakonskih predlogov in pripomb, tako na ravni Slovenije, kot tudi EU. Ob tem si pomaga tudi z aktivnim udejstvovanjem v številnih mednarodnih interesnih združenjih, kot so Evropska federacija investitorjev in uporabnikov finančnih storitev (BETTER FINANCE), Svetovna federacija investitorjev (WFI), Konvencija neodvisnih finančnih svetovalcev (CIFA) itn., kjer je VZMD edini polnopravni član iz Republike Slovenije.
V letu 2021 se je Svet VZMD odločil, da svoje bogate izkušnje pri združevanju posameznikov - za učinkovito zaščito njihovih pravic, interesov in premoženja - razširi še tudi na področje množičnega oškodovanja posameznikov in kolektivnega varovanja njihovega položaja. V današnji globalni družbi so posamezniki pogosto in na različne načine oškodovani, predvsem s strani multinacionalnih družb in globalnih korporacij, ki marsikdaj kršijo zakonodajo ter posegajo v pravice posameznikov.
S svojo ekipo izkušenih strokovnjakov VZMD stalno spremlja dogajanje na slovenskem trgu, odkriva nezakonita postopanja gospodarskih subjektov in nudi ustrezno podporo oškodovancem, kadar je to potrebno.
POSTOPKI V TEKU:
IZVENSODNI POZIV - A1 SLOVENIJA
IZVENSODNI POZIV - TELEKOM SLOVENIJE
VZMD je dne 7. 10. 2022 na Telekom Slovenije, d.d., in A1 Slovenija d.d., ter dne 10. 10. 2022 na Telemach d.o.o. naslovil izvensodne pozive, s katerimi je vsakega posameznega operaterja opozoril na nepoštene pogodbene pogoje v naročniških pogodbah, ki jih sklepajo s potrošniki. Vsi navedeni operaterji so si namreč v svojih splošnih pogodbenih pogojih pridržali pravico, da lahko enostransko spremenijo naročniške pogodbe, vključno s ceno storitve. Edina omejitev, ki so si jo operaterji postavili je, da morajo o spremembi naročnike obvestiti in jim v roku 30 dni omogočiti odstop od pogodbe, brez odpovednega roka in brez plačila stroškov.
Tovrstni pogodbeni pogoji, ki omogočajo enostransko spreminjanje vseh pogodbenih pogojev, vključno s ceno, brez jasnih vnaprej določenih razlogov in metodologije za spreminjanje cene, se - skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), Direktivo Sveta 93/13/EGS in prakso Sodišča Evropske unije - štejejo za nepoštene in so kot taki nični.
Sodišče EU se je že večkrat jasno razsodilo, da lahko ponudniki storitev, ki s potrošniki sklepajo vnaprej pripravljene pogodbe - t.i. tipske pogodbe - enostransko spreminjajo ceno storitve zgolj pod pogojem, da v pogodbi že vnaprej določijo kakšni so lahko razlogi za spremembo cen in po kakšni metodologiji se bo cena spreminjala. Pri tem je pomembno, da je sklicevanje operaterjev na določbe 129. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1) nepravilno, saj jim navedeni člen ne daje pravice do enostranskega spreminjanja cene (o slednjem se je izrecno izreklo tudi sodišče EU).
Za naročnike navedenih operaterjev je zlasti pomembno, da je neveljavno vsako zvišanje mesečnih naročnin, ki je bilo izvršeno na podlagi opisanih nepoštenih pogodbenih pogojev. Slednje pomeni, da so naročniki upravičeni do povrnitve razlike med ceno ob sklenitvi naročniške pogodbe in zvišano ceno. VZMD zastopa stališče, da lahko naročniki zahtevajo vse preplačane zneske v zadnjih petih letih.
Skladno z navedenim je VZMD, kot kolektivni predstavnik vseh prikrajšanih naročnikov, vsakega operaterja pozval, da preneha uporabljati nepoštene pogodbene pogoje in vsem naročnikom začne zaračunavati mesečno naročnino po ceni, ki je veljala ob sklenitvi naročniške pogodbe. Hkrati je VZMD vsakega operaterja pozval, da vsem naročnikom povrne presežke nad ceno, ki je veljala ob sklenitvi naročniške pogodbe. Po sorazmerno mlačnih uradnih odzivih je VZMD s koncem leta 2022 pričel z vlaganjem napovedanih kolektivnih tožb, o katerih si več lahko preberete na spodnjih povezavah.
VZMD je za potrebe kolektivnega postopka proti operaterjem vzpostavil ustrezno spletno mesto www.kolektivno-varstvo.si, kjer naročnike obvešča o poteku omenjenih postopkov.
Sporočila javnostim:
T-2 – državni SDH predlagal začetek stečaja - kaj morajo vedeti naročniki glede opravljanja storitev operaterja ter postopka kolektivnega varstva, ki ga je sprožil VZMD?! - ponedeljek, 22.04.2024
VIDEO - VZMD in ZPS skupaj za potrošnike: »HALO, OPERATER! BODI FER.« - torek, 26.03.2024
VIDEO PRENOS v ŽIVO – VZMD in ZPS skupno kampanjo »HALO OPERATER! BODI FER.« pričenjata z novinarsko konferenco - nedelja, 24.03.2024
TELEMACH – VZMD operaterja preko odvetniške pisarne že predhodno pozval k preklicu današnjega nezakonitega zvišanja cen - torek, 01.08.2023
TELEMACH naročnikom ponuja sklenitev novih naročniških pogodb – VZMD svetuje skrajno previdnost! - petek, 14.07.2023
TELEMACH ponovno zvišuje cene – pa so dvigi zakoniti?! - ponedeljek, 10.07.2023
T-2 – VZMD operaterja še preko odvetnika pozval k prenehanju nezakonitega zviševanja cen - četrtek, 15.06.2023
KOLEKTIVNA TOŽBA VLOŽENA tudi zoper T-2 – v tem primeru oškodovanih vsaj 166.000 naročnikov za preko 39 mio € - sreda, 01.03.2023
TELEMACH s spornimi praksami po oceni VZMD za dobrih 43 mio € oškodoval vsaj 300.000 naročnikov - tudi v tem primeru VLOŽENA KOLEKTIVNA TOŽBA - četrtek, 02.02.2023
VZMD tudi zoper A1 vložil kolektivno tožbo – v tem primeru je po konservativni oceni s spornimi praksami v 5-letih oškodovanih najmanj 447.000 naročnikov za skupno preko 52 mio € - nedelja, 22.01.2023
AKOS – odziv VZMD na nekorektno izjavo namestnika direktorice, mag. Marka Poharja, v oddaji TV Slovenija ter poziv k odgovornemu udejanjanju poslanstva regulatorjev - četrtek, 24.11.2022
VIDEO z novinarske konference o odškodninskih postopkih zoper TELEKOM, A1, TELEMACH in T-2, zaradi oškodovanja blizu 1,5 mio naročnikov, v skupni vrednosti preko 200 mio € - ponedeljek, 21.11.2022
Kontakt:
VZMD
Hrenova 13
1000 Ljubljana
odskodnine@vzmd.si