Dokapitalizaciia Adrie Airvvavs LJUBLJANA - Slovenski državni holding (SDH) in Družba za upravljanje terjatev (DUTB) sta podpisala pogodbo o prodaji slovenskega letalskega prevoznika Adria Airways nemški družbi 4K Invest, v skladu s katero bodo družbo dokapitalizirali za 4,1 milijona evrov. Država bo prispevala 3,1 milijona evrov, 4K Invest pa milijon evrov. Pogodba d prodaji 91,58-ods totnega deleža v Adrii Airways poleg omenjene dokapi talizacije vključuje še kupnino v višini 100.000 evrov, ki si jo bodo razdelili država, DUTB in SDH. Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur ocenjuje, da bo dokapi talizacija zadoščala za preživetje Adrie. Za uresničitev transakcije je postavljenih še več pogojev, mali delničarji pa so glede realizacije skeptični. (STA)
Mediji o malih delničarjih
Adria bo prodana
TV SLOVENIJA 1, 19.01.2016, DNEVNIK, 19.02
ELEN BATISTA ŠTADER: Slovenski letalski prevoznik Adria Airways po več kot 50 letih prehaja v zasebne roke, kupec je nemški zasebni sklad 4K Invest z Bavarskega. Delničarji Adrie Airways so potrdili dokapitalizacijo, nemški kupec bo prispeval milijon evrov, slovenska vlada pa dobre tri milijone. Nemci naj bi nato, če bo posel sklenjen, za simbolično kupnino postali večinski lastniki Adrie Airways. Florjan Zupan.
FLORJAN ZUPAN: Takole je bilo danes slišati obvestilo potnikom Adrie, o tem, da na Brnik prihaja novi lastnik pa niti besede. Nemški zasebni sklad 4k invest z letalstvom nima izkušenj, na spletni strani pa piše, da so uspešno rešili že več kot 150 družb. Potem ko so Nemci pred dvema letoma že kupili naše letališče zdaj v nemške roke prehaja še v Adria Airways. Država kupnine ne bo dobila oziroma le simboličnih 100 tisoč evrov. In kakšni so načrti kupca?
MARK ANŽUR (predsednik uprave Adrie Airways): Bodo delno sledili začrtani strategiji že zdaj, ki jo imamo, to pomeni rast, nadaljnje zniževanje stroškov po potniku.
ZUPAN: Ob danes potrjeni dokapitalizaciji bo država dala dobre tri Nemci pa milijon evrov, kupnina pa v vrednosti nove garsonjere v Ljubljani, Nemcem bomo praktično dali dva milijona, da bodo Adrio sploh vzeli. Potem ko je država Adrii leta 2011 že dala 50 milijonov, tokrat v Bruslju nove državne pomoči ne bodo ocenili kot nedovoljene, saj je vstopil tudi zasebni lastnik, je pa vprašanje, ali bo denarja dovolj za rešitev.
ANŽUR: Če do tega pride, ocenjujemo, da bo to zadoščalo za preživetje zime in za ureditev likvidnostne situacije.
ZUPAN: Adria je imela lani kar petmilijonsko izgubo, zato tudi mali delničarji, ki bodo za delnice morda dobili le evro, če sploh, pa menijo, da druge rešitve ni.
PETER MARN (mali delničar Adrie Airways): Ker je to edini način, da firma še ostane pri življenju. Ni druge variante.
ZUPAN: Družba je namreč brez premoženja, vsa letala so v najemu in tudi tale upravna stavba na Brniku je pod hipoteko bank. Če nemški kupec, ki Adrio kupuje prek projektne družbe z vsega 25 tisoč evri kapitala in brez kakšnih posebnih jamstev, denarja ne bo dal, bo šla Adria v stečaj. Pogodba z Nemci je bila sicer podpisana že včeraj, vendar vsebuje kar nekaj odložnih pogojev.