V postopku sprejemanja novele Zakona o gospodarskih družbah (ZGD) je VZMD še dopolnil svoje konstruktivne predloge, predvsem spričo simptomatičnega ravnanja INFOND HOLDINGA, ki uveljavlja prakso nezakonitega sklicevanje skupščin in grobih kršitev pravic manjšinjskih delničarjev, ki jih sedanji ZGD in sodna praksa ne sankcionirata. Sicer si še pred petkovo sejo Odbora za gospodarstvo Državnega zbora (DZ) predsednik VZMD, tudi v okviru intenzivnih sestankov s predstavniki Vlade in DZ oz. nosilci politične in zakonodajne moči, prizadeva zagotoviti nujne spremembe zakonodaje in posledično tudi sodne prakse, hkrati pa preprečiti sprejem nekaterih predlogov Vlade, ki vodijo v dodatno poglabljanje katastrofalnega stanja na področju korporativnega ustroja, s tem pa v še večjo stisko malih delničarjev ter velike večine državljanov. Pri tem VZMD ponovno skrajno resno opozarja na strahoten prepad med besedami in zagotovili ter zakonskimi predlogi (novela ZGD-1C) in dejanskim ravnanjem nosilcev političnih in javnih funkcij.

Tako je VZMD danes, zaradi nedopustnih dogajanj v preteklih dneh, še dopolnil svoje predloge amandmajev k noveli Zakona o gospodarskih družbah (ZGD), ki jih je 20. 4. 2009 - še pred pričetkom postopkov v Državnem zboru RS (DZ RS) poslal vsem poslancem DZ RS, svetnikom DS RS, parlamentarnim strankam, sindikatom in drugim relevantnim institucijam.  katerimi želi preprečiti odstranitev še zadnjih ovir »popolne tajkunizacije« Slovenije, kar med drugim prinaša predlog novele Zakona (ZGD-1C), kot ga je pripravila Vlada RS. V VZMD upajo, da bo ob sprejemanju zakona v DZ RS prevladal razum in bodo upoštevani vsaj bistveni predlogi in utemeljena opozorila VZMD, ki ponovno in znova svari pred zakonskimi rešitvami, ki vodijo v dodatno poglabljanje nezavidljivega stanja na področju korporativnega ustroja in finančnega sistema v Sloveniji, s tem pa v še večjo stisko malih delničarjev ter velike večine državljanov.

VZMD si prizadeva, da bi v skorajšnjem zakonodajnem postopku kdo od poslancev ali poslanskih skupin privzel in upošteval vsaj ključne predloge sprememb in amandmajev, ki so jih pripravili strokovni sodelavci VZMD na podlagi neposredne in dnevne prakse VZMD ter poglobljene analize akutnega področja korporativnega upravljanja in zaščite malih delničarjev. V nasprotnem primeru pa VZMD predlaga (začasni) umik novele ZGD-1C, kot jo je predlagala Vlada RS in ki je v popolnem neskladju z javnimi izjavami in zagotovili predstavnikov Ministrstva za gospodarstvo, Vlade, koalicije ter predstavnikov vseh parlamentarnih strank, v ponovnem razmahu »proti-tajkunske« retorike. Z željo po domišljenem, konstruktivnem in učinkovitem reševanju nakopičene, akutne in kompleksne problematike ter neznosnega stanja na področju korporativnega upravljanja v Republiki Sloveniji, se je predsednik VZMD mag. Kristjan Verbič včeraj med drugim sestal z državnim sekretarjem v Kabinetu predsednika Vlade Milošem Pavlico in predsednikom Odbora za gospodarstvo DZ Vilijem Rezmanom; danes in jutri pa se bo srečal še z nekaterimi predstavniki Ministrstva za gospodarstvo, Vlade, parlamentarnih strank ter poslanskimi skupinami, ki so se odzvale na pobude VZMD.

Sicer VZMD pristojna ministrstva, Vlado RS in DZ RS vse od svoje ustanovitve oz. od leta 2006 vztrajno ter s konstruktivnimi predlogi opozarja na kratkovidnost in neustreznost - z evropsko zakonodajo nepovezanih - posegov v slovenski pravni red, katerih rezultat je očiten vsakomur že prek površnega spremljanja javnih občil. Žal tudi ob tokratnem predlogu novele ZGD, kot ga je Vlada RS sprejela 5. 3. 2009 - navkljub drugačnim obetom - ni upoštevala glavnine in bistvenih predlogov VZMD oz. »Predloga sprememb in dopolnitev VZMD k noveli ZGD-1C ter k ZGD-1«, poslanega Ministru za gospodarstvo, dr. Mateju Lahovniku, dne 2. 2. 2009, teden za tem pa še Generalnemu sekretarju Vlade RS, gospodu Milanu M. Cviklu. Že pred tem pa je bila Vlada RS temeljito seznanjena s stališči in predlogi VZMD z dopisi in pobudami z dne 19. 11. 2008, 11. 12. 2008, 10. 1. 2009, 14. 1. 2009 pa še s »Temeljnimi izhodišči VZMD glede upravljanja družb v Republiki Sloveniji«). Posebej nazorno in skupaj z relevantno pravno prakso - izhajajočo tudi iz številnih tožb, ki so jih člani in sodelavci VZMD v preteklih nekaj letih delovanja VZMD sprožili pred pristojnimi sodišči - pa tudi ob obisku Misije OECD, na sedežu VZMD, dne 15. 1. 2009.

Z današnjo dopolnitvijo svojih predlogov amandmajev k noveli Zakona o gospodarskih družbah VZMD med drugim zahteva spremembo prve alineje 390.  člena ZGD tako, da bi bil ničen sklep skupščine, ki ni bila sklicana v skladu z drugim odstavkom 295. člena ali v skladu s prvim odstavkom 297. člena ZGD, razen če so se skupščine udeležili vsi delničarji ali so bili veljavno zastopani. V slovenski gospodarski praksi namreč postaja - kot kaže - normalno, da se skupščine delniških družb sklicujejo v rokih, ki so krajši od minimalno predpisanega enomesečnega roka. Tako zadnji primer Infond Holdinga, d.d., prinaša sklic skupščine v roku zgolj treh delovnih dni pred datumom zasedanja skupščine. Na ta način se v praksi grobo kršijo pravice manjšinskih delničarjev, vključno s pravico do zahteve in objave morebitnih dodatnih točk dnevnega reda ali nasprotnih predlogov in do obveščenosti. Ker za tako prakso ni opravičila, je potrebna nujna sprememba zakona kot je povzeta zgoraj, celovito pa jo bo predsednik VZMD predstavil tudi na 7. seji Odbora za gospodarstvo, ki bo v petek 8. 5. 2009, v veliki dvorani Državnega zbora Republike Slovenije.