VZMD je pridobil neodvisno pravno mnenje prof. dr. Verice Trstenjak, nekdanje Generalne pravobranilke na Sodišču EU v Luksemburgu, članice Upravnega odbora za pregled pri Evropski centralni banki (ECB) v Frankfurtu, ugledne profesorice Univerz na Dunaju, Salzburgu, Insbrucku, Ljubljani in Mariboru ter ene največjih avtoritet s področja prava v EU in Republiki Sloveniji. Prof. dr. Verica Trstenjak je podrobno proučila vse navedbe iz kolektivnih odškodninskih tožb proti telekomunikacijskim operaterjem ter potrdila trditve VZMD, da pogodbeni pogoji, ki operaterjem dopuščajo enostransko spremembo cen, niso skladni s pravom EU, zaradi česar se spremembe cen ne smejo upoštevati - VIDEO: https://youtu.be/IzpoHs-pAV0
Predsednik VZMD, mag. Kristjan Verbič, ob tem izpostavlja, da »morata biti za veljavno enostransko spremembo cen podani dve predpostavki: prvič, potrošnik mora biti vnaprej seznanjen z razlogi in metodo spreminjanja pogodbenih pogojev in drugič, potrošnikom mora biti dana možnost, da od pogodbe odstopijo, če se s spremembami ne strinjajo. Po preučitvi pogojev vseh štirih operaterjev prof. dr. Verica Trstenjak ugotavlja, da pogodbeni pogoji nimajo ključne vsebine, ki bi jim omogočala enostransko spremembo cene, saj svojih naročnikov niso na pregleden način seznanili z razlogi in metodo spreminjanja cene naročnine. Kot taki ne izpolnjujejo zahteve po preglednosti, skladno z določbami Direktive 93/13 in razlago Sodišča EU, zaradi česar ne prestanejo "testa nepoštenosti" in so kot taki nezavezujoči za potrošnika. Pri tem okoliščina, da so operaterji svojim naročnikom dali možnost, da od pogodbe odstopijo, če se s spremembami ne strinjajo, ne zadostuje. S tem je, po prepričanju VZMD, razblinjen vsak morebiten dvom o pravni utemeljenosti tožbenih zahtevkov iz vseh štirih kolektivnih tožb, ki smo jih vložili zoper telekomunikacijske operaterje.«
Hkrati iz Združenja sporočajo, da je v postopku proti operaterju Telemach Slovenija prišlo do pomembnega premika, saj je sredi novembra razpisan narok na sodišču, s strani VZMD pa je bila vložena pripravljalna vloga.
Spomnimo: VZMD je zoper štiri slovenske telekomunikacijske operaterje (Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Telemach in T-2) sprožil kolektivne odškodninske postopke - VIDEO: https://youtu.be/itxmtIdHpK8
Telekomunikacijski operaterji so v preteklosti pozive k prenehanju tržnih praks, ki jih izvajajo v škodo potrošnikov, večinoma ignorirali, zato so tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) prepoznali, da je edina možnost za prekinitev problematičnih praks telekomunikacijskih operaterjev - v škodo slovenskih potrošnikov, s čimer tudi kršijo potrošniške pravice - pridružitev kolektivnemu odškodninskemu postopku VZMD – VIDEO: https://youtu.be/gAhydt96hQI
Po ocenah VZMD je oškodovanih blizu 1,5 milijona naročnikov, v skupni vrednosti več kot 250 milijonov evrov.
Še bolj nazorno: 1 € mesečne podražitve na posameznika morda res ni veliko, a 1 € vrsto let na 1,5 mio slovenskih naročnikov je enormna številka!
ZPS in VZMD skupaj vabita vse oškodovane potrošnike, da se jim pridružijo - HALO OPERATER, BODI FER!
Ne prezrite: pridružitev je preprosta in brezplačna. Kliknite na https://kolektivno-varstvo.si/#obrazec in s prijavo zahtevajte zakonsko skladne poslovne prakse, ki jih doslej žal ni bilo. V primeru uspešne tožbe boste med prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine v kolektivnem postopku. Več prijav bo, bolj jasen bo signal telekomunikacijskim operaterjem, da je čas, da se nepoštene prakse končajo.
Glavni očitki slovenskim telekomunikacijskim operaterjem
Operaterji si jemljejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez jasnih in vnaprej določenih razlogov ter metodologije za spreminjanje cene. Gre za neustrezen (nezakonit) način spreminjanja pogodbenih pogojev, saj močnejša stranka kadarkoli po svoji presoji zvišuje ceno naročniških paketov.
Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, ne samo zaradi svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino (tipske) pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki. Pogodbeni pogoji so oblikovani vnaprej, potrošniki se s pogodbo lahko zgolj strinjajo ali ostanejo brez telefona, saj ima večina operaterjev skoraj identične pogoje. Brez mobilnega telefona pa danes skoraj ne moremo biti, saj nanj niso vezane le klasične storitve (klici, posredovanje sporočil), ampak tudi poslovanje z banko ipd. Podobno velja za fiksni dostop do interneta.
Pogodbeni odnos tako nesorazmerno favorizira telekomunikacijske operaterje. To dokazuje tudi dejstvo, da potrošnik nima možnosti enostranske spremembe pogodbenih pogojev, pri čemer bi imel operater po stari ureditvi 30-dnevni rok, po novi pa 60-dnevnega, da odstopi.
V VZMD in ZPS si skupaj prizadevajo, da bodo zaradi neupravičenih podražitev potrošniki prejeli odškodnino.
Spletni strani kampanje:
https://www.zps.si/kampanje/halo-operater-bodi-fer-1435
https://kolektivno-varstvo.si/
HALO OPERATER, BODI FER!
Sorodna sporočila:
T-2 – državni SDH predlagal začetek stečaja - kaj morajo vedeti naročniki glede opravljanja storitev operaterja ter postopka kolektivnega varstva, ki ga je sprožil VZMD?! - ponedeljek, 22.04.2024
VIDEO - VZMD in ZPS skupaj za potrošnike: »HALO, OPERATER! BODI FER.« - torek, 26.03.2024
VIDEO PRENOS v ŽIVO – VZMD in ZPS skupno kampanjo »HALO OPERATER! BODI FER.« pričenjata z novinarsko konferenco - nedelja, 24.03.2024
TELEMACH – VZMD operaterja preko odvetniške pisarne že predhodno pozval k preklicu današnjega nezakonitega zvišanja cen - torek, 01.08.2023
TELEMACH naročnikom ponuja sklenitev novih naročniških pogodb – VZMD svetuje skrajno previdnost! - petek, 14.07.2023
TELEMACH ponovno zvišuje cene – pa so dvigi zakoniti?! - ponedeljek, 10.07.2023
T-2 – VZMD operaterja še preko odvetnika pozval k prenehanju nezakonitega zviševanja cen - četrtek, 15.06.2023
KOLEKTIVNA TOŽBA VLOŽENA tudi zoper T-2 – v tem primeru oškodovanih vsaj 166.000 naročnikov za preko 39 mio € - sreda, 01.03.2023
TELEMACH s spornimi praksami po oceni VZMD za dobrih 43 mio € oškodoval vsaj 300.000 naročnikov - tudi v tem primeru VLOŽENA KOLEKTIVNA TOŽBA - četrtek, 02.02.2023
VZMD tudi zoper A1 vložil kolektivno tožbo – v tem primeru je po konservativni oceni s spornimi praksami v 5-letih oškodovanih najmanj 447.000 naročnikov za skupno preko 52 mio € - nedelja, 22.01.2023
AKOS – odziv VZMD na nekorektno izjavo namestnika direktorice, mag. Marka Poharja, v oddaji TV Slovenija ter poziv k odgovornemu udejanjanju poslanstva regulatorjev - četrtek, 24.11.2022
VIDEO z novinarske konference o odškodninskih postopkih zoper TELEKOM, A1, TELEMACH in T-2, zaradi oškodovanja blizu 1,5 mio naročnikov, v skupni vrednosti preko 200 mio € - ponedeljek, 21.11.2022
www.vzmd.si - več o VZMD - Vseslovensko združenje malih deležnikov
www.vzmd.tv in www.investo.tv - preko 300 video prispevkov
www.investo.si - več o programu Invest to Slovenia - investo.si