V letu, ko praznujejo40-letnico izdelovanjaAlpskega mleka, sedružba sooča s težavamiin negotovo prihodnostjoPRIMOŽKAUČIČV Ljubljanskih mlekarnah te dni pra-znujejo 40-letnico izdelovanja njihove-ga paradnega izdelka, Alpskega mleka.Zabava pa je bolj kisla glede na težave, skaterimi se ta družba srečuje zadnja trileta. Ljubljanske mlekarne po lanskih12 milijonih evrov pridelane izgubesicer poslujejo nekaj bolje. "V prvih de-vetih mesecih smo prodajo količinskopovečali za 17 odstotkov v primerjaviz enakim obdobjem lani, vrednostnopa za 14 odstotkov. Lahko bi

prodališe več, če bi lahko odkupili več mleka.Napovedi do konca leta pa se ne upamdati, ker se lahko številke bistvenospremenijo, saj bomo odkupne cenemleka do konca leta povišali za enajstodstotkov," pravi o poslovanju Ijubljan-skih mlekarn v tem letu predsednicauprave, Cvetana Rijavec.Bo mleko dražje še za15 odstotkov?__________Stanje na trgu mleka je za mlekarjedejansko skrb vzbujajoče. V Ljubljan-skih mlekarnah so izračunali, da jimvsak cent višja odkupna cena mlekaprinese na letni ravni za 2,2 milijo-na evrov višje stroške. Letos pa bodocene povišali za 6 centov oziroma za21 odstotkov. Ob taki rasti odkupnihcen b.i morali v Ljubljanskih mlekar-nah že kmalu po novem letu spet povi-šati svoje prodajne cene za velikih 15odstotkov. Predsednica uprave odkri-to priznava, da jo boli glava, ker neve, kako bodo to izpeljali. "Čaka nas hudo leto 2008, ker nihče v Evropi nemore zanesljivo napovedati dogajanjana trgu mleka." Majhno upanje na usta-vitev naraščanja cen daje znižanje cenmleka v prahu na nekaterih trgih, karobičajno napoveduje gibanje cen tudiza sveže mleko.Rijavčeva dvomi, da bi zaradi rtiore-bitnih novih podražitev trgovd zagna-li tak vik in krik, kot so ga septembra.Po njenih besedah so že oktobrsko po-dražitev sprejeli mirno, saj cene mlekanaraščajo povsod po Evropi in ga torejdražijo tudi dobavitelji naših trgovceviz tujine. Ker slovenski mlekarji pove-čujejo izvoz v druge evropske države,prav tako pa ga izvažajo kmetje, bilahko v prihodnosti domačega mleka vnaših trgovinah celo primanjkovalo. Državasejeumaknilaiz lastništva__________Potem ko je nekaj č isa negotovostpovzročalo tudi lastni itvo družbe innejasne namere Kapita ske družbe terSlovenske odškodninsk a družbe, sta tidve prejšnji mesec proc ali skoraj dva-najstodstotni skupni ( clež Ljubljan-skih mlekarn finančni družbi NFDHolding. Po mnenju C retane Rijavecje bila prodaja smiselr a, saj država stem deležem ni imela nobenega inte-resa vztrajati v družbi. Sprememba vlastništvu družbe za zc aj ne vpliva nasamo poslovanje. Prav ahko pa bodospet obudile zamisli c povezovanjumlekarske industrije, o čemer bodomorali odločati lastnil :i in ne upravedružb. Cvetana Rijavec, predsednica uprave Ljubljanskih mlekarn: "Čaka nas hudo leto2008, ker nihče v Evropi ne more zanesljivo napovedati dogajanja na trgu mleka." Alpsko mleko, kiga izdelujejo od leta 1967, je najbolj prepoznaven izdelekLjubljanskih mlekarn in četrta najmočnejša blagovna znamka v Sloveniji poraziskavi, ki jo je letos opravilo podjetje Valicon. V Ljubljanskih mlekarnah sov 40 letih prodali 1,6 milijarde litrov Alpskega mleka. Vanj predelajo tretjinovsega odkupljene mleka in z njim ustvarijo 38 odstotkov prihodkov. Petinoizdelanega mleka izvozijo, največ na ozemlje nekdanje Jugoslavije. Nekoč jeimelo Alpsko mleko na domačem trgu 70-odstotni tržni delež, danes je ta ševedno vlsokih 45 odstotkov.



Medij: Večer
Avtorji: Kaučič Primož
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 07. 11. 2007
Stran: 10