Finance, 10.09.2013
Državni spor v zvezi z novim letališkim terminalom. Bo Aerodrom Ljubljana lahko začel takoj graditi skoraj 60 milijonov evrov vreden nov potniški terminal, za katerega navija uprava pod vodstvom Zmaga Skobirja? Lastniki - večinski je država - bodo o tem odločili na skupščini v ponedeljek, še danes pa jim ni jasno, kako bodo glasovali in ali bodo sploh imeli glasovalne pravice. Kot pravi neuradni vir: država je cisto sprta, ministrstvo je na eni, Sod na drugi strani.
Zavlačevanje Aerodrom naj bi tako bil tudi najbolj vroča tema včerajšnjega nadzornega sveta Soda (Sod glasuje za državo). Neuradno: uprava Soda je še vedno proti terminalu, o tem naj namreč odloči novi lastnik. Tako menijo tudi mali delničarji. Država namreč namerava letališče prodati, čeprav konkretnega načrta še ni. Nam denimo pred nekaj dnevi še niti niso znali pojasniti, ali bo država prodajala tudi zemljišče pod stezo, ki ni v lasti letališča, temveč neposredno države. Resorno ministrstvo za infrastrukturo in prostor, ki ga vodi Samo Omerzel, naj bi bilo še vedno za gradnjo terminala -in to takoj. Na Sodu uradno pravijo le, da bodo »po proučitvi vseh argumentov za naložbo in proti tej zavzeli enotno stališče«. Na ministrstvu pa, da je Sod »suverena in samostojna družba, kJdupravljadržavne kapitalskce naložbe in ne prakticira mačina izvajanja kakršnihkolli političnih odločitev vlade«. Letališče ralbi nov terminal oziroma obnovo sedanjega, kije zastarej. Vprašanje pa je, ali se zgratdnjo novega terminala ne bi podal v preveliko, tvegano naložbo. Ni jasno, ali bo število potnikov v doglednem času začelo rasti hitreje. Vprašanje tudi je, kaj bo z glavnim letalskim prevoznikom na ljubljanskem letališču Adrio Airways, ki gaje država že predlanskim rešila pred stečajem s 50-milijonskodokapitalizacijo. Državne pomoči sicer preverja evropska komisija.
Medij: Finance
Avtorji: Smrekar Iskrić Tanja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Borze&denar
Datum: 10. 09. 2013
Stran: 19