Delo, 16.09.2013

Država brez_glasu_o_brniškem_terminaluDržava brez glasu o brniškem terminalu Skupščina Aerodroma Ljubljana Odločitev v rokah neenotnih malih delničarjev Ljubljana - O do 57 milijonov evrov vredni naložbi v nov potniški terminal na Letališču Jo- . žeta Pučnika Ljubljana bodo danes okrog poldne odločali mali delničarjiAerodroma Ljubljana. V petek svet Agencije za trg vrednostnih papirjev (ATVP) državi ni odmrznil glasovalnih pravic. ALEŠ STERGAR Nanaložbo se v Aerodromu Ljubljana pripravljajo že nekaj let.

Pred januarsko odobritvijo okrog 14-milijonske soudeležbe EU je bil projekt večkrat natančno pretehtan, ko pa je ATVP dan pozneje državi zaradi usklajenega delovanja s Sodom, Kadom in Zavarovalnico Triglav zamrznila glasovalne pravice, so v Aerodromu Ljubljana do glavne besede prišli mali delničarji. Ko je država na pomlad Aerodrom Ljubljana uvrstila na seznam petnajstih podjetij, ki naj bi jih pnvatizirala v prvem krogu, so mali delničarji na junijski skupščini sicer izvolili nov nadzorni svet po svojem okusu - Sod pa potem kljub drugačnim napovedim izvolitvi ni oporekal, uprava Aerodroma Ljubljana s predsednikom Zmagom Skobirjem pa je odločanje o naložbi v terminal prestavila na čas, ko se bo o njem odločila država. Nekateri mali delničarji, poslovodstvo jih je o naložbi zadnja leta obveščalo vsaj dvakrat na leto, so začeli dvomiti o smiselnosti naložbe pred privatizacijo. Jože P. Damijan, ki je pripravil oceno upravičenosti gradnje za Publikum, ki je največji posamični zasebni delničar, naložbi pred privatizacijo nasprotuje, saj sejmu zdi napoved o rasti prometa preveč optimistična. Na drugi strani Šo mali delničarji Rajku Stankoviču v skoraj enakem lastniškem deležu, kot ga ima Publikum, oddali pooblastila za potrditev naložbe. Kaj si misli vlada, če kaj, ni jasno, vsekakor pa o Aerodromu Ljubljana prejšnji teden ni razpravljala. Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je takojšnji naložbi naklonjen. Pravi, da si Slovenija želi takega partnerja, ki bi letališče razvijal. Za Aerodrom Ljubljana se sicer načeloma zanimajo različni interesenti. Tudi družba Save, ki upravlja beneško letališče, vendar pa si je na Brniku ne želijo najbolj; a tudi za Save se po nekaterih informacijah zanima nemški Fraport. Prav frankfurtski lastnik pa bi bil po nekaterih ocenah pravzaprav idealen.

 

Medij: Delo
Avtorji: Stergar Aleš
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Ostalo
Datum: 16. 09. 2013 
Stran: 3