Na seji Odbora DZ RS za zdravstvo je predsednik VZMD predstavil predloge amandmajev na predlog Zakona o pogojih za statusno preoblikovanje Vzajemne, kot jih je posredoval predsednik Sekcije Vzajemna dr. Ludvik Toplak.

 


Na današnji seji Odbora Državnega zbora RS za zdravstvo je predsednik VZMD, mag. Kristjan Verbič predstavil predloge amandmajev na predlog Zakona o pogojih za statusno preoblikovanje Vzajemne zdravstvene zavarovalnice d.v.z. (nujni postopek EPA 1417-IV), kot mu jih je posredoval predsednik Sekcije Vzajemna pri VZMD dr. Ludvik Toplak.

 

 

V nadaljevanju sledi magnetogram seje v delu zgoraj navedene predstavitve.

 

 

PREDSEDNIK LJUBO GERMIč: Hvala lepa, kolega Jelinčič. Samo še dve obvestili pred nadaljevanjem, obveščam vas, da bo pri današnjem delu na odboru sodeloval gospod mag. Tomaž Štebe, ki nadomešča gospoda Bojana Homana. Obvestil pa bi vas tudi o tem, da ste dobili danes na klop gradivo, ki ga je predložilo glede na vsebino, ki jo obravnavamo, Vseslovensko združenje malih deležnikov. Želite besedo? ../oglašanje iz klopi./.. mi gremo po posameznih členih, jaz sem odprl razpravo v 1. členu, če želite razpravljati, če ne, gremo naprej. Potem imate besedo. Samo, če s predstavite, prosim.

KRISTJAN VERBIč: V imenu vseslovenskega združenja malih delničarjev oziroma sekcije. Najprej bi opravičil prof. dr. Ludvika Toplaka kot predsednika sekcije vzajemna pri vseslovenskem združenju malih delničarjev in se vam zahvalil za besedo. Ob sicerjšnjem včeraj odsotnem gradivu, ki smo ga že posredovali odboru Državnega zbora, ki ga imajo danes člani odbora, je sama sekcija

3. TRAK: (SP)

(nadaljevanje) pripravila zelo konkretni predlog, ki bi ga želel predstaviti, glasi pa se takole.
Pripombe na Predlog zakon o pogojih za preoblikovanje Vzajemne, Vseslovensko združenje malih deležnikov je v zaščito malih zavarovancev Vzajemne, malih lastnikov v zvezi s predlogom zakona o pogojih preoblikovanja Vzajemne in Zdravstvene zavarovalnice DVZ ugotovilo naslednje. Mali zavarovanci in mali lastniki Vzajemne potrebujejo varnost, sigurnost iz zdravstvenih storitev posebej še na področju, ki ga država določi kot javni interes zdravstva. Ta javni interes obstoji v zagotovilu zdravstvenega varstva. Splošno v svetu je dokazano tudi ceneje v obliki vzajemnega zavarovanja kot v obliki delniške družbe, kjer se celo z zakonom zahteva 4% dobiček. To je bil tudi razlog za ustanovitev Vzajemne DVZ. Morebitno preoblikovanje Vzajemne je urejeno v Zakonu o zavarovalništvu, zato ni potreben še poseben zakon, ki bi urejal to vprašanje, saj že v naslovu novi dikcijo Zakon o preoblikovanju in to je razumeti kot obvezo preoblikovanja Vzajemne DVZ v zavarovalnico d.d. in s tem tudi ukinitve Vzajemne DVZ. Zakon je torej izrazito pravno-tehnično in z vidika zavarovalne in pravne stroke nedodelan. Poseben problem je ustanovitveni kapital, ki je z zakonom oblikoval minula desetletja kot sklad za dopolnilno zdravstveno zavarovanje. V tem skladu so sredstva praviloma vseh slovenskih zavarovancev od leta 1999, to je približno milijon 200 tisoč zavarovancev in gre torej za pravni interes vseh tudi tistih, ki so se kasneje zavarovali pri drugih zavarovalnicah, na primer, Adriaticu, ne samo tistih, ki so ostali pri Vzajemni in teh je sedaj približno 900 tisoč. Ob ustanovitvi Vzajemne je država določila ta zavarovalni fond kot last zavarovancev, da se nepovratno prenese na Vzajemno DVZ. Danes v enostranski tržni logiki gre za kolizijo interesov med dobičkom, ki ga zastopa menedžment Vzajemne in zavarovanci, ki pričakujejo sigurne zdravstvene storitve. To je kolizija med interesi menedžmenta in tudi javnim interesom, saj gre za področje javne službe na področju zdravstva.
Ob širnih konzultacijah s stroko, s strokovnjaki Pravne fakultete v Mariboru in Ljubljani, z zavarovalniškimi strokovnjaki v Sloveniji in tujini se ugotovijo podobna vprašanja tudi v drugih državah, vendar se to reši tako, da Vzajemna zavarovalnica z drugimi soustanovitelji ustanovi hčerinsko zavarovalnico oziroma družbo. Glede na to sekcija Vseslovenskega združenja malih delničarjev predlaga, prvič, da Vlada Republike Slovenije in drugi predlagatelji Predlog zakona o pogojih preoblikovanja Vzajemne umaknejo. Drugič. Da, Vlada Zakon o ustanovitvi Vzajemne DVZ dopolni s tem, da na ustreznih mestih doda dva člena, ki se glasita. Prvič: "če se Vzajemna DVZ preoblikuje v delniško družbo mora vrniti ustanovitveni kapital z zakonsko zajamčenim dobičkom 4% od ustanovitve Vzajemne DVZ, Zavodu za zdravstveno zavarovanje Republike Slovenije." Drugič: "Za tako preoblikovanje je potrebno soglasje Vlade Republike Slovenije." Kratka obrazložitev, s tako rešitvijo je zaščiten javni interes zdravstvenega zavarovanja, interes zavarovancev Vzajemne, ker so vsi ti tudi sočasno zavarovanci obveznega zavarovanja. Soglasja Vlade Republike Slovenije je potrebno, zaradi zaščite javnega interesa.
Ob tem želim še enkrat poudariti, da je seveda to predlog sekcije Vzajemna pri Vseslovenskem združenju malih delničarjev, ki jih kot edina civilna iniciativa vključuje edine lastnike Vzajemne torej njene člane oziroma zavarovance za približno 1500 je aktivno udeleženo v tej sekciji in hkrati predstavlja tovrstni edini forum. Hvala lepa.

PREDSEDNIK LJUBO GERMIč: Hvala lepa. Kolega Jazbec.

FRANC JAZBEC: Hvala lepa. Gospod predsednik jaz mislim, da smo sedaj v drugi obravnavi pri obravnavi 1. člena in take bralne vaje, ki smo jih poslušali že včeraj prosim, da se ne nadaljujejo tudi danes, to je dobesedno delo od predhodnika sedaj prebrano gradivo, ki smo ga danes prejeli na klop in to je nepotrebno, to je samo princip zavlačevanja.

PREDSEDNIK LJUBO GERMIč: Hvala lepa, kolega Jazbec. Včeraj smo slišali, da seveda želijo predstaviti svoje mnenje in se mi zdi, da so v tej kratki obliki okoli vsebine zakona tudi spregovorili, seveda ste pa s svojimi predlogi, ki ste jih navedli že zelo pozno se vključili v debato, ker sedaj smo pri razpravi o posameznih členih in seveda predlagatelj je imel pravzaprav včeraj vse izvode skladno s predlogi, ki jih, torej, da bi umaknil zakon včeraj.
Lahko potem zaključimo razpravo

4. TRAK: (SP)

(nadaljevanje) pri 1. členu? Potem, gremo na 2. člen. Pri 2. členu imamo eden amandma. Želi kdo razpravljati? Nihče. Potem, zaključujem razpravo in dajem predlog amandmaja na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajam na razpravo o 3. členu. Pri 3. členu imamo eden amandma. Želi kdo razpravljati? Ne želi. Dajem predlog amandmaja na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Prehajamo na obravnavo 4. člena. Pri 4. členu imamo eden amandma. Želi kdo razpravljati? Nihče. Zaključujem razpravo in dajem predlog amandmaja na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo na razpravo 5. členu. Želi kdo razpravljati? Ne želi.
Prehajamo na obravnavo 6. člena, h kateremu imamo vložen eden amandma. Vsi amandmaji, ki so vloženi so vloženi s strani koalicijskih poslanskih skupin, da to ne navajam pri vsakem od amandmajev. Nihče ne želi razpravljati. Dajem predlog amandmaja k 6. členu na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo na obravnavo 7. člena. 7. člen ima eden amandma. Želi kdo razpravljati? Nihče. Zaključujem razpravo in dajem predlog amandmaja na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo na obravnavo 8. člena. K 8. členu je vložen eden amandma. Želi kdo razpravljati? Ne želi. Zaključujem razpravo in dajem amandma k 8. členu na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo k obravnavi 9. člena. K 9. členu je vložen eden amandma. Želi kdo razpravljati? Nihče. Zaključujem razpravo in dajem amandma k 9. členu na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo k 10. členu, tudi k temu členu imamo vložen eden amandma. Želi kdo razpravljati? Nihče. Zaključujem razpravo in dajem predlog amandmaja k 10. členu na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo na obravnavo 11. člena. Želi kdo razpravljati? Nihče.
Prehajamo na obravnavo 12. čelna. K 12. členu imamo vložen eden amandma, amandma štirih poslanskih skupin. Želi kdo razpravljati? Ne želi. Zaključujem razpravo in dajem predlog amandmaja na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo na 13. člen. K 13. členu imamo vložen eden amandma. Želi kdo razpravljati? Ne želi. Dajem predlog amandmaja na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.
Prehajamo na 14. člen. K 14. členu je vložen eden amandma. Želi kdo razpravljati? Nihče. Zaključujem razpravo in dajem predlog amandmaja k 14. členu na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Amandma je sprejet.

5. TRAK: (DAG)

(Nadaljevanje) Prehajamo na razpravo o 15. členu. 15. člen nima amandmaja. Zaključujem razpravo, glede na to, da ni prijavljenih k razpravi.
S tem smo opravili razpravo in glasovanje o vseh amandmajih. Sedaj prehajamo na odločanje o vseh členih predloga zakona.
Kdo je za? (5 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)
Ugotavljam in vas obveščam, da bodo sprejeti amandmaji vključeni v dopolnjen predlog zakona, ki bo sestavni del poročila.
Nadalje bi vas želel obvestiti, da bo Državni zbor o navedenem predlogu zakona odločal že na junijski seji - torej, da bo oziroma da bi Državni zbor o navedenem predlogu zakona odločal že na junijski seji, bo odbor na današnji seji odločal tudi o predlogu, da se na dnevni red naslednje, torej junijske seje Državnega zbora, uvrsti predlog zakona, katerega predlagatelj je Vlada Republike Slovenije. Zato v razpravo in sprejem dajem naslednji predlog sklepa: Odbor Državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo predlaga, da se na dnevni red junijske seje Državnega zbora uvrsti naslednja točka dnevnega reda: Predlog zakona o pogojih za statusno preoblikovanje Vzajemne zdravstvene zavarovalnice DVZ, nujni postopek (EPA 1417-IV).
Predlog sklepa dajem v razpravo. Želi kdo razpravljati? Kolega Jazbec.

FRANC JAZBEC: Hvala lepa. Jaz bi proceduralno samo toliko, zaradi magnetograma, sklep mora biti tako oblikovan, da bo to nastal ven hibrid in da ne bi zaradi postopka kasneje bil zakon izločen iz procedure. Hvala.

PREDSEDNIK LJUBO GERMIč: Kolega Jazbec, če samo lahko pojasnim. Mi smo s strokovnimi službami Državnega zbora dosti razpravljali, kako tole zaključiti in na kakšen način umestiti, da bo ta procedura jasna. Zato smo v nadaljevanju predlagali še en sklep, ki se bo opredelil do predloga zakona, ki obravnava isto družbeno razmerje in je bil predlagan s strani skupine poslancev. In v nadaljevanju bomo sprejeli tudi, torej predvidoma, sprejeli sklep oziroma bomo o njem razpravljali in potem glasovali, da zakon, ki je bil vložen s strani poslancev, ni primeren za nadaljnjo obravnavo. Na ta način se opredelimo do obeh zakonov in določimo, na kakšen način gre v nadaljnjo proceduro na sejo Državnega zbora predlog tega zakona. Mi smo o tem veliko razpravljali in nekako ocena v strokovnih službah je bila, da je to procedura, ki zagotavlja takšen nadaljnji postopek in da je to korektno. Dejstvo je, da ni praks veliko v zvezi z obravnavo teh zakonov, bila so različna mnenja, ampak na koncu je bilo v strokovnih službah ocenjeno, da je to procedura, ki zagotavlja odgovor na vaše proceduralno razmišljanje. Jaz upam, da bo tako in da v kasnejši fazi ne bomo postavljeni v situacijo, da bi se moral odbor sestati in korigirati predloge sklepov, ki smo jih skupaj ocenili, da so potrebni za to, da se procedura normalno nadaljuje.
Še gospod iz Združenja malih delničarjev.

KRISTJAN VERBIč: Predsedujoči, hvala za besedo. Še enkrat bi pozval člane odbora, da obravnavajo predlog, ki ga je podalo preko tisoč zavarovancev Vzajemne kot edini lastniki. Menim, da je razmišljanje o tem, kot je bilo prej podano od člana odbora, poslanca Jazbeca, da gre za bralne vaje pri tem, neprimerno. Morda ravno to kaže, da gre za odtujenost temu, kar menijo ljudje, in v primeru Vzajemne tisti, ki so še kako kompetentni o tem soditi, preko tisoč je tistih, ki so vključeni v sekcijo kot edinem tovrstnem forumu. Podali so svoje predloge, zato se mi zdi primerno, da še enkrat pozovem člane odbora, da razpravljajo o takšnem predlogu, ki je

6. TRAK: (DAG)

(Nadaljevanje) seveda nov, nikakor ne gre za bralne vaje. Hvala lepa.

PREDSEDNIK LJUBO GERMIč: Hvala lepa. Jaz bi vas samo opozoril, dal sem vam besedo, povedali ste, kar ste mislili, ponovili ste svoj predlog in na koncu že prošnjo. Mi smo zdaj pri obravnavi sklepa o tem, kako nadaljevati proceduro, in kar lahko kot predsedujoči naredim, je, da peljem postopek do sprejemanja zakona. če odzivov na neke vsebine ni, je pač to dejstvo. Kolega Jazbec.

FRANC JAZBEC: Zopet samo za magnetogram. Polemiziranje vabljenih s poslanci po Poslovniku Državnega zbora ni predvideno. In prosim, da se tega tudi držimo.

PREDSEDNIK LJUBO GERMIč: Hvala lepa, kolega Jazbec. Torej, smo v fazi razprave o predlogu sklepa, jaz upam, da ga ni treba ponavljati. Poskušal sem tudi razložiti pojasnila, ki ste jih, kolega Jazbec, izpostavili v zvezi z nadaljnjim postopkom. če ni več razprave, jo zaključujem in dajem predlog sklepa - ali ga je treba še enkrat prebrati? Torej, še enkrat preberem: Odbor Državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo predlaga, da se na dnevni red junijske seje Državnega zbora uvrsti naslednja točka dnevnega reda: Predlog zakona o pogojih za statusno preoblikovanje Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, nujni postopek (EPA 1417-IV). Lahko glasujemo?
Kdo je za? (5 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)
Sedaj pa, zaradi sprejetih odločitev odbora o nadaljevanju zakonodajnega postopka za Predlog zakona o preoblikovanju Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, DVZ, v delniško družbo, druga obravnava (EPA 1385-IV), ni več smiselno. Odboru zato predlagam, da na podlagi 128. člena Poslovnika Državnega zbora razpravlja in odloča še o naslednjem predlogu sklepa, ki ga bo predlagal Državnemu zboru v sprejem: Predlog zakona o preoblikovanju Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, DVZ, v delniško družbo, druga obravnava (EPA 1385-IV), katerega predlagatelja sta poslanca, gospod
Zmago Jelinčič Plemeniti in gospod Bogdan Barovič, ni primeren za nadaljnjo obravnavo.
Predlog sklepa dajem v razpravo. če ni razprave, jo zaključujem in dajem predlog sklepa na glasovanje.
Kdo je za? (5 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)
O tem predlogu sklepa bo Državni zbor odločal na podlagi drugega odstavka 134. člena Poslovnika Državnega zbora, ko bo zaključil obravnavo vladnega predloga zakona po nujnem postopku. Poročevalec na seji Državnega zbora Republike Slovenije - to je še naloga, ki jo moramo določiti - bo predsednik odbora.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda. Vsem, ki ste sodelovali, vsem vabljenim, sodelujočim, zahvaljujem za razpravo, za pripombe. Seveda si želimo, da bo zakon sprejet.