Obisk Misije OECD pri VZMD v okviru pristopnih dejavnosti Slovenije
V VZMD so se za pričujoče sporočilo za javnost odločili tudi zaradi sporočila Ministrstva za razvoj in evropske zadeve (ki ga danes objavlja STA), da bodo »predstavniki OECD poleg ministrstev za gospodarstvo in finance obiskali tudi ministrstvo za pravosodje, Banko Slovenije in Urad za varstvo konkurence ter da se bodo srečali s predstavniki drugih ustanov, ki so pomembne pri oblikovanju praks upravljanja podjetij, kot so Ljubljanska borza, Združenje Manager, Združenje članov nadzornih svetov, nadzorne institucije ter predstavnike fakultet in medijev.« V VZMD ob tem izražajo začudenje, da spričo njihovih dosedanjih aktivnosti in intenzivnih prizadevanj (v sicer izčrpnem in temeljitem sporočilu Ministrstva) ravno VZMD ni niti omenjen, ali pa je bil zaradi kritičnih - a temeljito argumentiranih - stališč preprosto prezrt.
Takšen odnos pri članih in sodelavcih VZMD ustvarja resno zaskrbljenost in dvom o nameri Vlade, da izboljša prakso na področju »upravljanja družb«, okrepi sodelovanje s civilno družbo in njenimi združenji (tudi v gospodarski in finančni sferi) ter predvsem postavlja pod vprašaj pripravljenost, da se dejansko sooči s problematiko malih delničarjev, delničarstva, prikritega obvladovanja gospodarskih družb, njihovih spornih prevzemov, managerskih odkupov, netransparentnih prodaj pomembnih kapitalskih deležev, procesa lastninjenja, »tajkunizacije«, izključevanja oz. iztisnitev malih delničarjev ter nenazadnje možnostmi za zakonske rešitve, ki bi predstavljale ustrezen odziv in sankcioniranje v celotnem spektru izrazito pereče problematike, z vsekakor nadvse daljnosežnimi posledicami. Pri tem je potrebno izpostaviti, da je VZMD praktično edina institucija v Republiki Sloveniji, ki se z omenjeno problematiko neposredno in dnevno srečuje, se z njo sistematično ukvarja ter je vselej vpeta v stotere, povsem konkretne primere tudi v praksi. To dejstvo je žal prepogosto ostajalo (in ostaja kot vse kaže še izdatneje) prezrto - tako s strani pripravljavcev zakonov in podzakonskih aktov, zakonodajalca in njegovih delovnih teles, kakor tudi izvajalcev zakonov ter nosilcev zakonskih pooblastil. Pred skorajšnjim obiskom Misije OECD, ki se bo mudila na sedežu VZMD 15. 1. 2009 - v okviru izvajanja pristopnih dejavnosti Republike Slovenije k OECD in z namenom pridobivanja informacij o izvajanju zakonov ter načel s področja upravljanja družb -, so v VZMD ocenili za primerno, da predsednika Vlade in pristojne ministre ponovno skušajo seznaniti z njihovimi stališči. Ta so - skupaj z oceno stanja in nekaterih razlogov zanj, izhajajočih iz Temeljnih izhodišč VZMD glede upravljanja družb v Republiki Sloveniji ter komentarjev VZMD na samooceno Republike Slovenije »OECD; Accession self-assessment Slovenia«, po posameznih principih oziroma načelih (v pripravi v angleškem jeziku) - precej kritična. Stanje na področju »upravljanja družb« ali t. i. »corporate governance« v Republiki Sloveniji zahteva po prepričanju VZMD korenito preureditev. V priloženem pisnem stališču so zato predstavili le nekatere, po njihovem mnenju najpomembnejše, razloge in izhodišča ter povode za zatečeno - po oceni VZMD porazno - stanje na področju »upravljanja družb« v Republiki Sloveniji. Natančneje in skupaj z relevantno pravno prakso, izhajajočo tudi iz nekaterih tožb, ki so jih člani in sodelavci VZMD v preteklih nekaj letih delovanja VZMD sprožili pred pristojnimi sodišči, pa jih bodo predstavili Misiji OECD ustno na sestanku in kasneje še pisno, v obliki komentarjev na dokument »OECD; Accession self-assessment Slovenia«, po posameznih principih oziroma načelih, saj se s sedanjo vsebino omenjene samoocene na nekaterih mestih nikakor ne morejo strinjati.