Preference.Največji razkorakmed sodelovanjemin razumevanjembanke kot lastnebankeje močza-slediti pri manjšihtujih bankah. Glede na splošno stanje v Sloveniji in visoko inflacijo je povsempričakovano, da je v letošnjem letu nekoliko upadel delež varčevanja,in sicer z nekaj manj kot 39 % v preteklem letu na 32 % v letu 2008.MATEJAMRKUN,GfKSlovenija V tokratnem članku bomo podrobne-je prcdslavili rezultate GfK

Bančnegamonitorja, ki je vsakoletna raziskava obankah in njihovih storitvah. Kaziskavapoteka že od lcla 2000, namenjena paje več naročnikom, primarno bankam,sicer pa vsem ponudnikom finančnihstoritev, posrcdno ali neposredno ve-zanih na bančne storitve in varcevanja.Poleka kontinuirano enkrat letno, karomogoča spremljanje trendov in sle-denje spremembarn na trgu ter primer-javo z ostalimi trgi.Glecle na splošno sta-nje v Sloveniji in vi-soko inflacijo je po-vsem pričakovano,da je v letošnjem letunekoliko upadcldelež varčevanja. Pritem ostaja najbolj všečen način varccvanja banka, ki pakot vsa leta do sedaj i/gublja svoj po-men, čeprav ji v prirnerjavi 7. zavaro-valnicami in upravljavci skladov Slo-venci v največji meri zaupajo oz. vcr-jamcjo, da je le tam njihov denar naj-varnejši. Po drugi strani se jasno zave-dajo, da jim banke prinašajo najmanjšedonose na vloženi denar, o čemersmo pisali tudi v prejšnjcm članku.Katera je najbolj všečna? če pogledamo všečnost posa-meznih bank, ki so pri-sotne v Sloveniji, lahkopovzamemo, da je naj-bolj všečna se vednovodilna banka, NLB ban-ka, čeprav jc v lclošnjemletu precej izgubila. Torazliko je zelo dobro izRelativno najmanjpomemben dejav-nikzaSlovencejeporeklo banke,čeprav še vednodajemo prednostslovenskim ban-kam pred tujimi. korislila NKBM, ki je poleg Deželnebanke Slovenije in Banke Zasavje vletošnjem lelu povišala delež prefe-rence, medtem ko .so jo ostale bankerelativno izgubile.Vzroki zmanjšanja preference. Pove-čan ozironia zmanjšan obseg preferencposameznih bank se odraža tudi v de-janskcm sodelovanju z bankami. Kotsino že omenili, se je delež preferen-cc večini bank v Sloveniji relativnozmanjšal, kar velja tudi za sodelovanjcz bankami. Približno 39 % sluvenskepopulacijc S(xleluje z največjo slo-vensko banko - NLB banko, medtemko je dclež Slovencev, ki ima NLB zasvojo glavno banko (banko, preko ka-tere opravi najv-eč bančnih poslov), nc-kolil<''nist'o. Le-to inia za razliko (xf fi/ičnili poslovalnic kar nekajprednostl: ni dolgih čakalnih vrst, sto-ritve lahko opravis vsak dan, 24 ur nadan, udobno pred domačim račnnal-nikom, stontev je opravljena liitreje.omogoca ri večjo zasebnost... V pri-meijavi s preteklim letoni je ta storitevzrasla .s 16 % na 21 %. Sodeč po podat-kili za leto 2007, ko je storitve elektron.skega bančništva uporabljalo nekajmanj kot 16 % Slovencev, laliko rečemo,da je Slovenija precej izenačena s Polj-sko in Ccsko, mcdtcm ko smo nivo Av-strije dosegli v tem letu. Zelo daleč od"evropskega" povprečja pa sta Bolga-rija in Romunija, saj v omenjcnih dr/avahelektronsko bančnišlvo uporablja manjkot 1 % vscga prebivalylva. K Povečan/zmanjšanobseg.Delež preferenceseje večini bankv Sloveniji relati-vno zmanjšal, karvelja tudi zasodelovanje zbankami. Razkorak.Približno 39 %slovenske popu-lacije sodeluje zNLB banko, med-tem ko je deležSlovencev,kišteje NLB za svo-jo glavno banko,sicer 35 %. Zaupanje. Naproces odločanjasodelovanja sposameznobanko vplivajorazlični interni ineksternidejavniki.



Medij: Kapital
Avtorji: Mrkun Mateja
Teme: NKBM - Nova Kreditna banka Maribor
Rubrika / Oddaja: Ostalo
Datum: 21. 07. 2008
Stran: 25