• Medij: MMC RTV SLO
  • Datum objave: ponedeljek, 25.03.2024

MMC VZMD IN ZPS

Oškodovanih je bilo skoraj 1,5 milijona naročnikov

Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD) in Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) pozivata k podpori kolektivnim tožbam, ki so jih vložili proti telekomunikacijskim operaterjem. S podporo naročniki ne bi postali stranke v postopku.

VZMD je vložil kolektivne tožbe proti štirim največjim operaterjem. To so Telekom Slovenije, A1, T-2 in Telemach. Trenutno so še v fazi odobritve, je na današnjih novinarski konferenci VZMD in ZPS v Ljubljani povedal Domen Peperko iz Odvetniške družbe Jereb, ki je za VZMD vložila tožbo proti Telekomu, A1 in Telemachu.

Uporabnike pozivajo naj se priključijo tožbi. Stranka v postopkih bo še vedno le VZMD, bodo pa potrošniki s podporo prikazali "razsežnosti tega oškodovanja, kar bo pripomoglo tudi pri odobritvi tožbe na sodišču", je na novinarski konferenci dodala vodja pravne pisarne ZPS Petra Lovišček.

Kakovost in hitrost nadaljnjega postopka bo odvisna od kvalitete in obsega vseh informacij, ki jih bodo zbrali že v tej fazi, je povedal odvetnik Matjaž Titan iz Odvetniške družbe Titan, ki je za VZMD vložila tožbo proti T-2. Dodal je, da bo olajšana tudi naloga strank in sodišča, da določijo pravila za uveljavljanje zahtevkov za izplačilo in vrste dokazil.

Naročniki lahko podporo izrazijo preko obrazca na spletu

Kampanjo so poimenovali Halo, operater! Bodi fer, naročniki, ki se čutijo prikrajšane, pa lahko podporo izrazijo prek obrazca na spletni strani kolektivno-varstvo.si. Vsi potrošniki bodo deležni koristi od postopka, čeprav bodo ostali pasivni, je dejal Titan.

Tožbe se nanašajo na naročniška razmerja od janaurja 2018 naprej. "Če je imel posameznik v tem času sklenjeno naročniško razmerje, je zelo velika verjetnost, da je bil vsaj enkrat podvržen enostranskki spremembi cen. In če je po tej enostranski spremembi cen ostal v razmerju in bil prisiljen sprejeti višjo ceno, spada v to skupino ljudi, ki so vključeni v tožbo," je pojasnil Peperko.

Glavni očitek je neenakost pogodbenega razmerja

Operaterjem očitajo neenakost pogodbenega razmerja z naročniki, saj si operaterji v naročniških pogodbah pridržujejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez vnaprej določenih razlogov in metodologije za spreminjanje cene. Po ocenah Združenja je bilo oškodovanih skoraj 1,5 milijona naročnikov, in to v skupni vrednosti več kot 250 milijonov evrov,e je povedal Predsednik VZMD-ja Kristjan Verbič in dodal, da gre za skupne interese "praktično vseh državljanov Slovenije."

Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, in sicer ne le zaradi svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino tipske pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki, je opozoril Peperko.

Prepričani so, da bodo s tožbami uspeli

Tako v VZMD-ju kot v ZPS-ju menijo, da bodo s tožbami uspeli. "Glede konkretnih postopkov zoper telekomunikacijske operaterje je trenutna ocena, da so naši argumenti trdni in prepričljivi, kar je prepoznala tudi ZPS in tako podprla sodne postopke, ki jih je sprožilo VZMD. V prihodnje pričakujemo, da bo sodišče v celoti sledilo našim argumentom in razsodilo v prid vseh oškodovanih naročnikov. S tem bomo prekinili nezakonito in nepošteno prakso telekomunikacijskih operaterjev," je dejala ustanoviteljica Odvetniške pisarne Jereb Petra Jereb.

Predsednica ZPS-ja Breda Kutin je spomnila, da leta 2019 s kampanjo Vezava za oba, v kateri so opozarjali na težavo neenakih oz. nepoštenih pogojev, niso uspeli z operaterji doseči sporazumnega dogovora, zato so se pridružili VZMD. "Očitno prihajamo v okolje, kjer je treba potrošniške pravice uveljavljati s tožbami," je dejala in dodala, da je ključni cilj doseči bolj poštene pogoje na trgu.