Piše: Boštjan Krisper Potrošniki, ki so se odločili zamenjati banko,so se pogosto srečali s težavami, ki somnoge odvrnile od namere. Od 1. junija 2008pa velja sporazum o postopku za zamenjavobanke, ki so ga na pobudo Zveze potrošnikovSlovenije sprejeli v Združenju bank Slovenije.Z njim se izboljšuje preglednost postopkapri zamenjavi banke, podpisalo pa ga je 18slovenskih bank1.10d članic Združenja bank Slovenije, ki ponujajo bančne račune za potrošnike -

fizičneosebe, sporazuma ni podpisala le Gorenjska banka. Sporočite nam, če ste pri uporabi postopkaza zamenjavo banke naleteli na težave! Vašekritične pripombe in predlogi za izboljšave soključni pri nadaljnjem razvoju postopka. Kljub enostavnejšemu postopku zamenjave banke pa sepotrošniki še vedno srečujejo z dilemo, č© se zamenjavasploh izplača. Pravilno odločitev lahko namreč sprejmemo le,če prej primerjamo ponudbe storitev med različnimi banka-mi. Za posameznika pa to ni enostavno in je tudi zamudno.Zato si pri Zvezi potrošnikov Slovenije prizadevamo, da bi sprimerjavami storitev plačilnega prometa ter kreditov in oblikvarčevanja omogočili potrošnikom lažjo izbiro, ki bo temeljilana podrobnih informacijah, kateri ponudnikje najboljši. Glavne težave pri zamenjavibanke, na katere so nas opozorilipotrošniki, so v nepreglednostiin nezanesljivosti obstoječihpostopkovzapiranja staregain odpiranja novega transak-cijskega računa. Potrošniki sepritožujejo, da so bile informa-cije o potrebnih postopkih, kisojih dobili od »stare« banke,zelo skope, postopek pa sejepogosto zelo zavlekel. Pogosteso tudi težave z zapiranjemtrajnih nalogov in direktnihbremenitev, njihovim ponovnimodpiranjem pri novi banki terpri obveščanju delodajalcevo novem naslovu za nakazilamesečnih dohodkov. Potrošnikipogosto (kljub nezadovoljstvuin morda dražjim storitvam)vztrajajo pri stari banki, da bi seizognili zapletom in težavam priprehodu v novo banko.Prenos zdaj urejate le prinovi bankiDo zdaj ste morali prenos vaše-ga poslovanja, ko ste odpiralinov račun in zapirali starega,urejati hkrati v obeh bankah(stari in novi). Nov postopekzamenjave vam omogoča, daprenos poslovanja uredite le prinovi banki. Postopekje pregle-dnejši, prihrani pa vam lahko karnekaj časa. Ko pri novi banki, ki stejo izbrali,zaprositeza odprtje računa,izpolnite vlogo za zamenjavobanke. Dobili boste tudi zložen-ko, v kateri je natančno opisanpostopekzamenjave,o postop-ku pa boste dobili še dodatneinformacije. Seznanijo vas tudi,kako ravnati pri zamenjaviračuna in kaj lahko pričakujetev času, ko postopek zamenjavebanke še traja, kdo je odgovorenza posamezen del postopka,koliko časa traja in kaj moratenarediti sami.Z vlogo za zamenjavo bankelahko novo banko pooblastite:- da vam odpre nov transakcijskiračun,- da obvesti staro banko o odpo-vedi pogodbe,- da pozove staro banko, najvam in novi banki v 5 dneh poprejemu zahtevka posredujeseznam vseh odprtih trajnihnalogov in direktnih obreme-nitev,- da pozove staro banko, naj vroku 40 dni po izpolnitvi vsehobveznosti stanje na računuprenese na novo banko,- da pozove staro banko, najobvesti vaše upnike, za katereste imeli odprte direktne bre-menitve, o spremembi vašegatransakcijskega računa. Ko boste od stare banke dobiliseznam direktnih obremenitevin trajnih nalogov, vam bo novabanka svetovala, na kakšennačin lahko pri njej najboljučinkovito in ugodno plačujetesvoje obveznosti. V novi bankivam bodo izročili tudi obrazec,s katerim boste vašega deloda-jalca, ki vam nakazuje plačo alipokojnino, seznanili, da imateodprt nov račun.Kaj boste morali urediti vstari banki?Vstari banki boste moraliporavnati vse obveznosti (npr.negativno stanje na računu,kartice,...). Pravila postopkazamenjave ne veljajo za drugestoritve pri stari banki, kotsokrediti, članarine za kartice invarčevalni računi. Te storitvelahko ob zamenjavi banke vskladu s sklenjenimi pogodbamipostanejo dražje. Svetujemovam, da razmislite tudi o preno-su teh storitev.Pomanjkljivosti postopkaPo mnenju Zveze potrošnikovSlovenijeje slaba stran novegapostopka zelo dolg predpisaninajdaljši rokza prenos poslova-nja, kar 40 dni. To pomeni, dakljub večji preglednosti tudi znovim postopkom zamenjave niodpravljeno obdobje poslovanja na dveh računih hkrati. Polegtega se banke, ki so podpisalesporazum, niso zavezale, dabota postopekza potrošnikebrezplačen. To seveda dopuščamožnost, da bo lahko starabanka kaznovala potrošnika za»nezvestobo« z zaračunavanjemstroškov.Prva znamenjaPri ZPS pričakujemo, da boolajšani postopekzamenjavespodbudil banke k intenzivnej-šim prizadevanjem za pridobi-tev novih komitentov. Zaradikonkurence med bankami pabi morala ponudba plačilnihstoritev na celotnem domačembančnem trgu postopoma po-stati boljša in ugodnejša."l.junija smo pregledali bančnespletne portale in ugotovili, dadve banki (SKB in NKBM) potro-šnikom že ponujata ugodnostiin posebno podporo pri zame-njavi bančnega računa. V pripravi so minimalni standardiZveza potrošnikov Slovenije od leta 2005 opozarja, da zapletenipostopki pri zamenjavi banke mnoge potrošnike odvračajo ododločitve, da bi zamenjali banko, Banke, ki sejim ni treba bati, dabi izgubile pomembnejše število komitentov, si lahko zato privoščijovisoke cene in manjšo skrb za kakovost svojih storitev. Potem, kosmo na tujih bančnih trgih pregledali najboljše prakse pri postopkihza zamenjavo banke, smo Združenju bank Slovenije posredovalipredloge za uveljavitev novega postopka v Sloveniji. K oblikovanjupostopka je s svojimi predlogi prispevala tudi Banka Slovenije.Majhna "mobilnost" potrošnikov med bankami je pogosta temarazprav tudi v Evropski uniji. Da bi se stanje izboljšalo, je Evrop-ska komisija ustanovila posebno skupino ekspertov. V njej tvornosodelujejo tudi strokovnjaki ZPS. Evropsko združenje bank (EBF)na podlagi predlogov te skupine za izboljšanje mobilnosti bančnihkomitentov pravkar pripravlja minimalne standarde za postopkezamenjave banke v EU, ki bodo vplivali tudi na nadaljnji razvoj tegapostopka v Sloveniji.



Medij: VIP
Avtorji: Krisper Boštjan
Teme: NKBM - Nova Kreditna banka Maribor
Rubrika / Oddaja: Ostalo
Datum: 06. 07. 2008
Stran: 30