TadejTufek,predsedmkupraveAdrieAirways,oprihodnostinaBalkanu Q Katarina Matejčič, Goran Novkovič _______ financeOfinance-on.net ______ Adria Airways (AA) je pred dokapitalizacijo in novimi izzivi. 0 letošnjem poslovanju, načrtih za prihodnost, dokapitalizadjj in kapitalski povezavah smo se zato pogovarjali s Tadejem Tufkom, predsednikom uprave Adrie Airways. Q Kakšne so prve ocene letošnjega poslovanja? Letos bomo skupaj ustvarili 158 milijonov evrov (38 milijardtolarjev) prodaje, karje 15 odstotkovvečkot lani. Pri tehniki, torej vzdrževanju letal, smo dosegli šestodstotno povečanje, pri tovomem prometu pa celo 45-odstotno.
Večje bilo tudi potnikov v rednem prometu, in sicer za 12 odstotkov, medtem ko je bila zasedenost letal 64-odstotna. Trebaje poudariti, da smo optimizacijo flote začeli šele aprila, kar pomeni, da so navedeni podatld še tolikoboljši. HKajpadobiček? Čisti dobičekbo blizu pozitivne ničle, dobiček iz poslovanj a pa bo od milijon do dva milijona evrov (od 240 do 480 milijonov tolarjev). Q Kako velika je razlika med floto, Idjoje načrtoval nekdaqji predsednik uprave Malačič, in sedanjo? Razlika je precejšnja. Malačičev načrt je bil, da bi imeli v floti 30-, 50-, 100- in 160-sedežnejumboline inembrarerje, zdaj paimameboeinge, airbuse in canadaire s 50,110 oztromal60 sedeži. S tem smo zelo znižali stroške operacij. _ Q Kakšni pa so zdaj odnosi med upravo in sindikatom? Pred časom ste imeli kar nekaj težav. Težava je bila predvsem v komunikaciji, zato smo uvedli timsko delo, kar pomeni, da zdaj tudi vse odločitve sprejemamo skupaj. Q Tudi zaradi nesoglasij ste v zadiyem letu zaposlili kar nekaj Ijudi. Koliko pilotov in kabinskega osebja imate zdaj? Pilotovje 130, kabtnskegaosebja 75, karje deset oziroma 15 odstotkov več kot lani. Toje povišalo strošek dela za približno pet odstotkov. Q Bruto plača pilota kapitana je med dvema in tremi milijoni tolarjev (10 tisoč evrov). Kaj to pomeni v primeijavi s tekmeci? Bruto strošek delaje v primerjavi s konkurenco vsekakor 50 odstotkovvišji, medtem ko so neto plače podobne ali celo nekoliko nizje. Žal tudi po davčnih spremembah ne bo dosti bolje. Q Kakšni pa so načrti za prihajajoče leto? Pri prodaji načrtujemo devetodstotno rast, dobiček pa bo predvidoma podoben letošnjemu, torej bo rezultat minimalno pozitiven. Razlog za rast prodaje, ne pa tudi dobička, so dodatne obremenitve. Naprimerterminalnepristojbine - te nas bodo na letni ravni stale 2,5 milijona evrov (600 milijonov tolarjev) -, varnostna taksa štiri evre na potnika in drugo, česar ne moremo v celoti prevaliti na potnike. Tudi zaradi navedenega in seveda znižanja kapitala, kar je posledica pokrivanja pretekle izgube, potrebujemo dokapitalizacijo. Q Kdaj, kdo, za koliko? Nadzorniki bodo dokapitalizacijo, kije pomembna za razvoj AA, saj bomo z njo izvedli optimizacijo flote, obravnavali ta teden, potrdil pa jo je že nadzorni svet Kada. Vseeno cena delnice še ni dokončno določena, zato je od nje odvisna tudi natančna višina novih sredstev (skupščina je poleti že potrdila največ 30-odstotno dokapitalizacijo, op. a.). Ve pa se že, da bomo delnice ponudili vsem zdajšnjim lastnikom, torej Kadu, Sodu, NFD in malim delničarjem. Q Kaj pa kapitalsko povezovame z Aerodromom Ljubljana? Bo prej prišlo do tega ali dokapitalizacije? Trenutno smo bliže dokapitalizaciji, vendar je povezovanje z Brnikomvseeno še aktualno. Tako bi si namreč izboljšali boniteto in posredno dobili nazaj nekaj denarja, saj Aerodromu največ prihodkov prinesejo prav naši potniki. Q Vas zanima še kakšno strateško zavezništvo, recimo na Balkanu? IdejaAAje povezati Balkan, kjer smo zelo dobro zasidrani, prek Ljubljane z Evropo. Za nas sta izjemnega pomena Podgorica, kjer bomo povečali tedensko število poletov, in Priština. Zato si bomo prizadevali postati'glavni kosovsld prevoznik. To bi naš tamkajšnji promet lahko zvišalo s sedanjih treh tudi na 10 milijonov evrov (od 720 milijonov na 2,4 milijarde tolarjev). To je namreč eno od območij, kjer letalski promet najhitreje raste, podobno kot na Bližnjem vzhodu. Q Kdaj bo razpis za kosovskega prevoznika? V letu ali dveh. Pa tudi sicer, ne samo zaradi Kosova, bo leto 2008 zelo pomembno zaAA. Takratbo Slovenija predsedovala EU, kar pomeni več letov, potrebovali pa bomo tudi večja letala. E3 Koliko dodatnih prihodkov pričakiyete zaradi tega? Nekaj več zagotovo, koliko, paje zdaj še težko napovedati. Recimo od pet do deset odstotkov. Q Torej bi moralo biti leta 2008 končno tudi kar nekaj dobička? Če bo vse po načrtih, bi se morala stvar lepo izteči, kako lepo, paje težko oceniti. • j~ bo Ą 0 kj so jo ic > Tadej Tufek, predsednik upra ve Adrie Airways > milijonov evrov svežega kap tala bo dobila Adria Airways, če bo v celoti izkoristila možnost 30-odstotne dokapitalizacije pi knjigovodski vrednosti delnice. > Aerodrom Ljubljana je za 10. januarja prihodnje leto sklical izredno skupščino. Na njej bodo izvolili novega člana nadzornega sveta - namesto odpoklicanega Janeza Potočnika predlagajo Franca Željka Županiča - in odločali o plačilu nadzornikom. Po predlogu naj bi član nadzornega sveta na leto dobil 12 tisoč evrov (2,9 milijona tolarjev) bruto, predsednik pa 18 tisoč evrov (4,3 milijona tolarjev). K.Ma.
Medij: Finance
Avtorji: Novković Goran,Matejčič Katarina
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 11. 12. 2006
Stran: 4