Dnevnik, 22.04.2015

Žito prodano_gremo_naprejBORZNI KOMENTAR Žito prodano, gremo naprej f Janez Javornik, Hypo banka Včeraj je konzorcij prodajalcev družbe Žito obvestil javnost, da so sklenili prodajno pogodbo o prodaji nekaj več kot 50-odstotnega deleža, ki so ga imeli v lasti. Neuradno se je že dalj časa govorilo, daje končni kupec Podravka, in včeraj se je to izkazalo za pravilno. Za delnico Žita so ponudili pošteno ceno, 180,10 evra, s čimer je lahko konzorcij prodajalcev zelo zadovoljen. Podravka je praktično državno podjetje, saj so največji lastniki prav država Hrvaška, zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter nekateri drugi hrvaški pokojninski skladi. Seveda po pridobitvi vseh dovoljenj varuha konkurence in ATVP sledi prevzemna ponudba za male delničarje, ko bodo lahko ti prodali delnice pod istimi pogoji kot večji lastniki.

Tako je po Drogi Kolinski in Mercatorju še tretje pomembno slovensko podjetje pristalo v rokah hrvaških kupcev. Seveda se bodo na prodajo različne interesne skupine tudi različno odzvale. Vsekakor je za samo podjetje to dober lastnik, saj Žito trenutno okoli 80 odstotkov izdelkov proda na domačem trgu, le 20 odstotkov izdelkov izvozi. V konzorciju s Podravko se mu odpirajo novi trgi - Podravka izvaža svoje izdelke v 40 držav in vsekakor se Žitu omogoča razširitev prodajnih trgov, na drugi strani pa lahko pričakujemo tudi določene sinergijske učinke in prihranke predvsem na stroškovni strani. Na drugi strani so seveda močno zaskrbljeni dobavitelji Žita, predvsem pridelovalci pšenice, ki se bojijo, da bo Podravka zamenjala trenutne dobavitelje in bomo v Žitu mleli cenejšo hrvaško in srbsko pšenico. Iz Podravke sicer prihajajo drugačne informacije, vendar bo dejansko stanje postopoma pokazal čas. Vseeno je treba priznati, da je to - po prodaji Fructala in Ljubljanskih mlekarn tujcem naslednji hud udarec za slovenskega kmeta. Zanimivo bo tudi videti, kakšna bo strategija Podravke pri programih, kjer se Žito in Podravka prekrivata in kjer imata vsak na svoji strani izoblikovane močne blagovne znamke - tak segment so na primer čaji. Pekarskega dela Podravka do sedaj ni imela in je to smiselna dopolnitev prodajnega programa. Iz SDH so ob tem sporočili, da se kljub vsem zapletom, aferam, nasprotovanju itd nadaljuje postopek prodaje NKBM in predvsem Telekoma. Zlasti pri slednjem nas zanima, ali bo preostali potencialni kupec zvišal ponudbo do nivoja, da bo cena zanimiva za prodajalce. Je pa tukaj treba opozoriti državo, da se lahko zaradi svojega ravnanja zamisli nad dejstvom, da imamo za zdravo podjetje, ki ima v določenih segmentih celo monopol, z zdravim in rednim denarnim tokom samo enega kupca, ki še ni obupal nad postopkom prodaje. Vsi preostali niso obupali nad Telekomom - obupali so nad našimi političnimi zdrahami, birokracijo, ovirami in načinom prodaje. x

 

Medij: Dnevnik
Avtorji: Javornik Janez
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Ostalo
Datum: 22. 04. 2015
Stran: 24