Delo, 16.08.2013

Pred odločitvijo_o_terminaluPred odločitvijo o terminalu Aerodrom Ljubljana Prodaja ali najprej velika investicija Ljubljana - Medtem ko je Aerodrom Maribor vendarle dobil novega lastnika, uprava Aerodroma Ljubljana išče soglasja svojih lastnikov za širitev potniškega terminala na Brniku. Glavna lastnica je država, kj je y Aerodromu LJubljana (AL) ostala brez glasovalnih pravic. Vanja Tekavec ' Uprava Aerodroma Ljubljana je za 16. septembra sklicala skupščino, ki bo odločala o gradnji daleč največje investicije v zgodovini letališča - novega potniškega terminala.

Terminal 2 se bo raztezal na dobrih 31.000 kvadratnih metrih površin in bo po sedanjih načrtih lahko sprejel in odpravil 1800 potnikov na uro. Ža primerjavo: sedanji terminal na Brniku sprejme 350 potnikov na uro. Upravi Aerodroma Ljubljana se s pridobivanjem soglasja za gradnjo novega potniškega terminala mudi. Za gradnjo (za zdaj) 57-milijonske naložbe ima že odobrenih 14,1 milijona evrov evropskih sredstev, vendar časa za njihovo črpanje ni več veliko. »Poraba teh sredstev je pogojena z dokončanjem gradnje potniškega terminala do konca leta 2015,« je v gradivu za skupščino opozorila uprava AL. Opozarja tudi na druge konkretne finančne in tržne posledice, če soglasja za gradnjo ne bo. Kot skrajna možnost bi družba šla v obnovo obstoječega terminala, zgrajenega leta 1973, vendar bi to stalo dobrih deset milijonov evrov, ne da bi bile s tem povečane zmogljivosti letališča. Presojati bi morali tudi upravičenost 2,4 milijona evrov, kolikor je družba že porabila za projektno iz investicijsko dokumentacijo za terminal 2. Grozi tudi počasno upadanje prometa in odliv potnikov na okoliška letališča, ki so večinoma že vsa posodobljena in razpolagajo z ustrezno infrastrukturo. »Odstop od gradnje bi tudi onemogočil izvedbo projektov medcelinskega prometa, za katere v sedanjem terminalu ni prostorskih in tehnoloških možnosti,« lahko preberemo v gradivu. Pri tem naj spomnimo, da je uprava AL odločanje o gradnji novega terminala pred kratkim že uvrstila na dnevni red junijske skupščine, vendar delničarji o tem niso glasovali, saj je uprava predlog o odločanju v zadnjem hipu umaknila z dnevnega reda skupščine. Vzrok: neznanke, povezane z napovedmi o prodaji družbe, saj je država Aerodrom Ljubljana pred kratkim uvrstila na seznam družb, namenjenih odprodaji. Popravni izpit za državo in upravo bo torej septembra. »Država je pred dilemo, ali opustiti črpanje evropskih sredstev in prodajati ljubljanski aerodrom takšen, kot je, ali ga razširiti, zgraditi sodobnejšega in pozneje poskušati zanj iztržiti višjo kupnino. Škarje in platno ima v rokah država, zdaj je zadnji čas, da reče bobu bob,« pojasnjuje predsednik društva Mali delničarji Slovenije Rajko Stankovič.

 

Medij: Delo
Avtorji: Tekavec Vanja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 16. 08. 2013 
Stran: 8