Dnevnik, 30.07.2013

O terminalu_šele_septembraAerodrom Ljubljana O terminalu šele septembra Matjaž Polarne Delničarji Aerodroma Ljubljana bodo o 54-milijonski investiciji v nov potniški terminal odločali na septembrski skupščini. Člani nadzornega sveta Aerodroma Ljubljane so namreč na včerajšnji seji naposled potrdili gradivo za skupščino, ki pa ga je moral predsednik uprave Zmago Skobir pred tem dopolniti z bolj poglobljenimi analizami tveganj, povezanih z investicijo v nov potniški terminal. Kaj so pokazale analize, predsednik nadzornega sveta Aerodroma Ljubljane Milan Perovič ni želel komentirati, po neuradnih informacijah pa naj bi bila visoka tveganja povezana zlasti s pravočasnostjo črpanja evropskih sredstev.

Nepovratna sredstva EU bi moral namreč Aerodrom Ljubljana začeti črpati že v letošnjem letu, projekt pa bi moral biti končan že prihodnje leto, kar bi lahko resneje ogrozila že zahteva za revizijo katerega od neizbranih izvajalcev del. Kot opozarjajomali delničarji, ki že od vsega začetka niso naklonjeni investiciji in si bolj kot za nov potniški terminal prizadevajo za privatizacijo družbe, naj bi imela naložba brez nepovratnih sredstev EU celo negativen donos. Čeprav so se novi nadzorniki Aerodroma na zadnjih treh sejah že seznanili z naložbo v nov potniški terminal, se Perovič do naložbe ne želi opredeliti. »Delničarjem ne bomo predlagali niti naj naložbo potrdijo niti naj glasujejo proti, saj bi bilo to neodgovorno,« nam je po seji dejal Perovič. Upravi Aerodroma, v kateri je poleg Skobirja tudi članica uprave Bernarda Trebušak, se bo že v četrtek pridružil tudi nekdanji direktor Sove Iztok Podbregar. Slednji bo uradno v upravi zadolžen za varnost in kritično infrastrukturo ter zaščito interesov države in družbe v času privatizacije, po neuradnih informacijah pa naj bi bilo njegovo imenovanje povezano zlasti z investicijo v nov potniški terminal. Kot smo razkrili, naj bi namreč minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel še pred odločanjem o novem potniškem terminalu želel dobiti bolj podroben vpogled v naložbo, od katere bo odvisna tudi usoda načrtovane privatizacije upravljalca brniškega letališča, saj se oba projekta med seboj izključujeta. Interes za nakup Aerodroma Ljubljane je sicer iz tedna v teden večji. Po italijanski družbi Save (upravljalka beneškega letališča) in nemški družbi Fraport (upravljalec letališča v Frankfurtu), ki sta že izrazili načelno zanimanje za nakup Aerodroma Ljubljane, se namreč zdaj v igro očitno podajajo tudi Rusi. Na včerajšnjem obisku v Sloveniji je namreč ruski minister za zveze in množične komunikacije Nikolaj Nikiforov dejal, da so za ruske investitorje poleg Telekoma Slovenije zanimive predvsem banke in pa Aerodrom Ljubljana. x

 

Medij: Dnevnik
Avtorji: Polanič Matjaž
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 30. 07. 2013 
Stran: 7