Večer, 09.03.2013

Bo o_drugem_terminalu_le_odločala_država_Bo o drugem terminalu le odločala država? Čisto možno je, da bo ATVP državi vrnila glasovalne pravice samo za septembrsko skupščino Aerodroma Ljubljana, kot upa minister za infrastrukturo Samo Omerzel ALEŠ MIŠIC Ali bo naložba v znesku 57 milijonov evrov v nov terminal na ljubljanskem letališču dobila podporo delničarjev, bo znano 16. septembra po glasovanju na skupščini Aerodroma Ljubljana, ki ga vodi Zmago Skobir, nedavno pa je upravo "okrepil" tudi Iztok Podbregar.

Ta točka je že bila na dnevnem redu junijske skupščine, vendar sta jo takrat tik pred zdajci uprava in nadzorni svet umaknila z dnevnega reda zaradi novih okoliščin (država se je malo pred tem odločila družbo Aerodrom Ljubljana prodati) oziroma zaradi razpoloženja malih delničarjev, ki so skeptični do po njihovem mnenju precej tvegane naložbe. Ker država kot večinska lastnica nima glasovalnih pravic, bi se bilo lahko razmerje moči prevesilo proti gradnji, kar bi bilo milo rečeno nenavadno v času, ko so bili nekateri postopki že izpeljani in prostorski akti že sprejeti. Mali delničarji razdeljeni Izid glasovanja je tudi sedaj negotov, če država ne bo pridobila glasovalnih pravic, je včeraj povedal Rajko Stankovič, predsednik društva Mali delničarjiSlovenije (MDS). Pravi, da so mali delničarji razdeljeni, eni podpirajo gradnjo, drugi pa ne. Sicer pa Stankovič poudarja, da MDS je za razvoj, vendar ne za vsako ceno. Ostajajo pri stališču, v kolikor se bo kljub investiciji nadaljeval nek dividendni tok, če bo družba stabilno poslovala kljub morebitnemu zmanjšanju števila potnikov in če bo država dala jasno zagotovilo, da podpira investicijo, potem jo bodo podprli tudi mali delničarji. "Minister za infrastrukturo pravi, da podpira gradnjo, del politike je proti, zato bo Sod moral povedati, ali podpira investicijo. Po mojih informacijah je država zaprosila za dodelitev glasovalnih pravic in če jih dobi, bo zaradi skupaj 75-odstotnega deleža lahko sprejela kakršnokoli odločitev," je dejal Rajko Stankovič. Omerzel: Sem naklonjen Zakonske možnosti namreč obstajajo, da Agencija za trg vrednostnih papirjev (ATVP) vrne državi glasovalne pravice samo za to skupščino na osnovi izjemnih okoliščin. Očitno s to možnostjo računa tudi minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel, ki je včeraj ob robu Strateškega foruma Bled za STA dejal: "Mi upamo, da bomo glasovalne pravice imeli. Zdaj poslušamo kup argumentov za in proti, kar se tiče same investicije. Jaz sem v tem trenutku še vedno naklonjen investiciji. Številke še vedno kažejo, da je investicija upravičena in pozitivna, je pa še nekaj analiz, ki se morajo ta teden zaključiti. Ministrstvo bo uradno stališče poslalo vladi, potem pa se bosta skupaj odločila, kakšno je njeno stališče. Nadzorni svet in uprava sta odločanje prepustila delničarjem, izglasovani sklep na skupščini pa bi moral biti, ne glede na to, kakšen bo, zavezujoč za upravo, meni Stankovič. Sicer pa bodo delničarji glasovali tudi o tem, ali bo morala uprava izvesti skrbni pregled poslovanja družbe v najkrajšem možnem času, najkasneje pa do 30. novembra letos. Kako daleč so Italijani? Finance so včeraj ponovile že znano zgodbo, sklicujoč se na nekatere italijanske medije, češ da želi italijanska Skupina Save, ki upravlja z beneškim in tudi s treviškim letališčem, vzpostaviti mrežo lokalnih letališč, vanjo pa bi morda vključila tudi brniško letališče. Dejstvo je, da je Aerodrom Ljubljana na prodaj in da družba išče partnerja za naložbo v novi terminal, vendar pa so nam včeraj v Aerodromu Ljubljana zatrdili, da v dosedanjih pogovorih, ki so še vedno v teku, ni bilo nobenega govora o nakupu deleža, pač pa so se ves čas pogovarjali le o poslovnem sodelovanju oziroma o trženju Carterjev v regiji s postankom na Brniku na poti v Benetke. Stališče Aerodroma Ljubljana glede strateškega partnerja je nespremenjeno - od Ljubljane mora biti oddaljen vsaj 500 kilometrov, letno mora prepeljati vsaj 15 milijonov potnikov, imeti mora zdrave finance in ustrezne reference. V zadnjih mesecih je za nakup kakršnegakoli deleža še največji interes pokazal China Southeren Airlines. Samo Omerzel: "Številke še vedno kažejo, daje investicija upravičena in pozitivna" Bo Zmagu Skobirju na Brniku le uspelo začeti graditi nov potniški terminal? Odločitev bo padla septembra. (Jit Košir)

 

Medij: Večer
Avtorji: Mišič Aleš
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 03. 09. 2013 
Stran: 8