V VZMD pozorno spremljajo postopek iskanja novega Guvernerja Banke Slovenije, potem ko je prejšnji, dr. Boštjan Jazbec, unovčil nagradni kupon za izvedbo izbrisa preko 100.000 domačih vlagateljev (ob vsaj 2-milijardni pre-sanaciji bank) ter proti škandaloznemu plačilu več kot 75.000 € odpravnine prevzel evropsko »foteljaško« službo. V slovenski javnosti se je tako v preteklih letih že oblikovala visoka stopnja zavedanja o »rabotah« dr. Jazbeca, ki so tudi predmet kriminalističnih preiskav. Po informacijah, ki jih objavljajo mediji, pa se za mesto novega Guvernerja poteguje širok spekter kandidatov.
Z željo po argumentirani razpravi glede kandidatov za novega Guvernerja Banke Slovenije, ki naj ne bi zašel na iste ohole in skrivaške stranpoti kot njegov predhodnik, v VZMD pričakujejo, da se bodo kandidati za to odgovorno funkcijo, ki bi si zaslužili tudi širše javno zaupanje in podporo, znali opredeliti do relevantnih perečih vprašanj. S slednjimi v VZMD namenoma ne želijo iskati »zavez« za finančno popravo krivic malim vlagateljev - do katerih je prišlo z enostranskim kriminalnim izbrisom v slovenskih bankah - temveč so se osredotočili na upravljavske prakse, ki bi morale veljati za absolutno nesprejemljive, neglede na siceršnjo (ne)zakonitost izbrisov in razlastitev.
Ali je Banka Slovenije lahko nadrejena in nedotakljiva za vse državne organe v Republiki Sloveniji tudi za dokumentacijo, ki ni dokumentacija Evropske centralne banke ali Evrosistema?
Ustavno sodišče je v zadevi opr. št. U-I-295/13 (Kotnik in ostali) med drugim razsodilo, da bi morali imeti razlaščenci z izrednimi ukrepi Banke Slovenije možnost polnega vpogleda v listine v zvezi z izbrisom, s katerimi je razpolagala Banka Slovenije – tudi cenitve AQR in HOLV. Evropska centralna banka (ECB) je strokovnemu sodelavcu VZMD dr. Petru Glaviču potrdila, da s temi cenitvami ne razpolaga in se te tako ne smatrajo kot del arhiva ECB, za katerega naj bi veljala nedotakljivost. Tudi Sodišče EU je v zadevi opr. št. C-15/16 zapisalo, da »vse informacije v spisu organa za finančni nadzor niso nujno zaupne« ter da »informacije, ki so lahko bile poslovne skrivnosti, načeloma izgubijo zaupnost, če so stare pet let ali več.«
Ali boste, glede na navedeno, v primeru, da postanete Guverner, vendarle prekinili kriminalno skrivaško prakso Banke Slovenije ter razkrili cenitve, na podlagi katerih je bil opravljen izbris več kot 100.000 vlagateljev v slovenske banke, saj je to obveznost Banke Slovenije po odločbi Ustavnega sodišča RS in po odločbi Sodišča EU (konec leta 2018 bo namreč poteklo 5 let od cenitev in izbrisa) ter izkazano ne obstajajo zadržki z vidika ECB, saj ne gre za dokumentacijo ECB?
Kakšne integriteto mora imeti oseba, ki lahko zaseda položaj strateškega svetovalca v Banki Slovenije?
Ali je lahko strateški svetovalec v Banki Slovenije nekdo, ki je bil prokurist družbe z omejeno odgovornostjo v družinski lasti, če je ta družba v nikoli docela pojasnjenih okoliščinah izposlovala kredit pri slovenski banki v višini, mnogokrat presegajoči njeno kreditno sposobnost, in zatem končala v stečaju z več kot pol milijona evrov nepoplačanih dolgov? Ali je lahko strateški svetovalec v Banki Slovenije nekdo, ki je bil direktor pravne službe v času, ko je zastaral pregon odgovornih oseb s strani Banke Slovenije zaradi kršitev zahtev glede preprečevanja pranja denarja preko slovenskega bančnega sistema, ki so bile isti Banki Slovenije znane (v NLB za iranske stranke v letih 2009-2011, v NKBM za italijanske in ruske stranke v letih 2014-2017)? Ali je lahko strateški svetovalec v Banki Slovenije nekdo, ki je oboje od navedenega?
Če je vaš odgovor nikalen, ali boste v primeru, da postanete Guverner, prekinili sodelovanje Banke Slovenije z Jasno Iskra, dolgoletno direktorico pravnega oddelka BS in odgovorno za (ne)izrek sankcij proti odgovornim za pranje denarja v NLB in NKBM, ki trenutno za vrhunsko plačo v Banki Slovenije »vedri« kot strateška svetovalka?
Kakšno integriteto mora imeti oseba, ki lahko zaseda položaj direktorja pravne službe Banke Slovenije?
Ali je lahko direktor pravne službe Banke Slovenije nekdo, ki kljub določbam internih pravilnikov ne vidi spornosti izplačila več kot 75.000 € odpravnine iz javnih sredstev funkcionarju, ki iz Banke Slovenije odide na lastno željo in z namenom, da prevzame še bolje plačano funkcijo? Članom sveta Banke Slovenije in delavcem s posebnimi pooblastili ne pripada pravica do odpravnine, če so razrešeni na lastno zahtevo. Pravica do odpravnine v primeru delavčeve odpovedi delovnega razmerja ne pripada niti nobenemu drugemu marljivemu slovenskemu delavcu, ki mora za 75.000 € delati več kot 5 let!
Če je vaš odgovor nikalen, ali boste v primeru, da postanete Guverner, prekinili sodelovanje z Jurijem Žitkom, sedanjim direktorjem pravne službe Banke Slovenije, mimo katerega ne bi bilo mogoče izplačati več kot 75.000 € »odpravnine« dr. Boštjanu Jazbecu za predčasni odhod na njegovo lastno željo?
Kakšno integriteto mora imeti odvetniška pisarna, ki ji zaupa in jo - ob svoji obsežni pravni službi - izdatno plačuje Banka Slovenije?
Ali vidite konflikt interesov ali celo zlorabo položaja v primeru, ko ista odvetniška pisarna zastopa Banko Slovenije, tako da jo ta najema in plačuje, ter obenem zastopa tudi najvišje uslužbence Banke Slovenije ali celo Guvernerja zasebno?
Če je vaš odgovor pritrdilen, ali boste v primeru, da postanete Guverner, nadaljevali izdatno sodelovanje z odvetniško družbo Čeferin, ki je po pooblastilu Guvernerja zastopala Banko Slovenije kot javnopravno institucijo ter istočasno tudi Guvernerja kot zasebnika?
---
"Kandidatkam in kandidatom, ki si bodo vzeli čas za odgovore na naša vprašanja, se v VZMD zahvaljujemo ter zagotavljamo, da bomo vse prejete odgovore objavili, na njihovi podlagi pa se bomo tudi odločili o morebitni podpori. V nobenem primeru pa tudi ob novem vodstvu Banke Slovenije VZMD ne bo opustil prizadevanj, da se razišče in razjasni vsa pretekla sporna ravnanja, povezana s to institucijo ter njeno vlogo pri množičnih izbrisih in razlastitvah vlagateljev v letih 2013 in 2014," je ob naslovitvi javnih vprašanjih kandidatom za Guvernerja izpostavil Predsednik VZMD, mag. Kristjan Verbič.