Letosje na slovenskih cestah umrlo že 282 Ijudi,zato bi se bilo treba dodafno posvetiti preventivnimukrepom in kršilce dejansko kaznovatije opozarjalavečina poslancev URŠKA MLINARIČVišje kazni za prometne prekrške nebodo zmanjšale števila smrtnih žrtevna slovenskih cestah. Večji učinek kotrepresivni ukrepi bi dosegli preven-tivni, od vzgoje mladih voznikov indodatnega ozaveščanja in osvežitveznanja voznikov do ustreznejših inkvalitetnejših cest, prometne signali-zacije, preusmeritve vse bolj naraščajo-čega tovornega prometa na železnico,večje prisotnosti prometnih

policistovna cestah in dejanskega kaznovanje ti-stih, ki ne vozijo po predpisih. Takšnoje bilo prevladujoče mnenje koalicijein tudi opozicije ob včerajšnji splošnirazpravi o noveli zakona o varnosticestnega prometa, s katero želi vladakazni za nekatere prekrške kar podvo-jiti. Kljub temu so ob koncu s 43 glaso-vi za in 13 proti poslanci sklenili, daje novela primerna za nadaljnjo obrav-navo.Na ministrstvu za promet so pred-videli višje kazni predvsem za prekr-ške, ki so pri nas najpogostejši vzrokihudih prometnih nesreč: neprilagoje-na hitrost, nepravilna smer vožnje,nepravilno prehitevanje. Tako bi popredlogu voznik, ki bo v naselju pre-koračil hitrost za več kot 30 kilome-trov na uro, kaznovan s 1000 evri indevetimi kazenskimi točkami, tisti, kijbodo y naselju vozili od 10 do 20 kilo-metrov na uro prehitro, pa z 250 evriin s treinikazenskimi točkami; torejbi bila kazen dvakrat višja od sedanje.Zunaj naselja bi bila vožnja z več kot4Q kilometri na nro prehitro kaznova-na s 380 evri in z devetimi kazenskimi točkami, Devet točk in 300 evrovglobe pa bi dobil vsak, ki bo na avto-cesti peljal več kot 50 kilometrov nauro hitreje od dovoljene hitrosti. Privseh naštetih kršitvah bi voznik vsaj za en mesec, a največ za eno leto ostalbrez vozniškega dovoljenja. Ob motor-no vozilo pa bodo vsi, ki bodo najmanjthkrat pravnomočno kaznovani ali sokljub prepovedi nadaljevali vožnjo.Na morebitno ustavno spomost za-sega vozila je v razpravi opozoril IvanJelen (DeSUS), ocenil je, da gre v neka-terih primerih zasega vozila za popol-noma nesorazmerno sankcijo glede natežo storjenega prekrška. Pa tudi nove-lo so v DeSUS ocenili kot neprimernoin neustrezno, zato so, tako kot tudi vvečini poslanskih skupin, podvomili,da bi Sloveniji uspelo do leta 2011 šte-vilo smrtnih žrtev na letni ravni zni-žati na 124. Že sedaj smo namreč šedaleč od cilja, zastavljenega pred šesti-mi leti, ko smo želeli do lanskega letaštevilo žrtev prepoloviti na 250 žrtev,a je uspelo smrtnost zmanjšati le za 8odstotkov, kar Slovenijo uvršča na 20.mesto med 27 članicami EU po uspeš-nosti zmanjševanja smrtnosti. Lani paje število umrlih na cesti celo začelospet naraščati. Tako ]'e bilo v letu 2005na cestah 257 mrtvih, lani 262, letospa je, do včeraj, na slovenskih cestahumrlo že 282 Ijudi.Velika večina poslancevje zato ugo-tavljala, da zgolj represivni ukrepi nebodo dosegli primernega učinka. "Toje navaden rop Ijudi," je dvig glob oce-njeval Aleš Gulič (LDS), prepričan, dabodo vpzniki kazoovani le %a Ngatet ne-prekrške. Jozef Horvat (NSi), ki jeriovelo podpiral, pa je dejal, da bodokazni zlasti ža revnejše pomenilešo-cialni zlom. Zato ni bilo malo poslan-cev, ki so ob poudarjanju preventivnihukrepov zagovarjali ponovno samo-stojnost sveta za preventivo m vzgojo,ki zdaj že nekaj časa deluje znotraj pro-•metnega mmistrstva, pa tudi večjo pri-sotnost policistov na cesti. Najboljšapreventiva, tako Gulič, pabo, če bodo kršitelji vedeli, da bodo v desetih pri-merih vsaj osemkrat kaznovani zaradiprekrška. Da višje kazni ne bodo imeledolgoročnega učinka, je poslancem pri-znal tudi Zvonko Zinrajh iz notranje-ga ministrstva, vendar želijo v vladidoseči čimprejšnje učinke, zato so tudipredlagalivišje kazni, je pojasnil.V nadaljevanju zasedanja je koali-cijska večina, tako kot že v ponedeljekpredlog zakona o privatizaciji Sloven-skih železarn, včeraj zavrnila novelozakona o prevzemu in načinu porav-nave obnveznosti Slovenskih železarn v zvezi s programom prestrukturira-nja, ki so ju v parlamentarno procedu-ro vložili socialni demokrati. Z noveloo programu prestrukturiranja so v SDželeli urediti menjalno razmerje v pri-meru zamenjave delnic Slovenskihželezarn za poslovne deleže posame-zne odvisne družbe, tako da bi znesekvrednosti delnice, ki so jo mali delni-čarji prejeli za svoje neizplačane plačein certifikate v letu 2001, primerjali zdejansko vrednostjo družb v tistemobdobju in ne z vrednostjo družb vtrenutku prodaje. Državai zbor je sklepni dan decembrske redne seje sprejel zakon o paciento-vih praVicah. Glavni novosti sta zagovomik padentov in komisija za pacien-tOve pravice. Zakon so podprii poslanci SDS, NSi in SLS; LDS, SD in Zares terkoalicijski DeSUS so mu nasprotovali, poslanci SNS pa so celo napovedaliobstnikcijo. Z zakonom naj bi po mnenju ministrstva za zdravje prispevali kdolgbročnemu zmanjševanju pritožb pacientov in s tem povezanih stroškovter prepreievanju sporov med pacienti in zdravstvenimi delavci. (dr) Sprejet zakon o pacientovih pravicah Višje kazni za prometne prekrške ne bodo zmanjšale števila smrtnih žrtev na sloven-skih cestah, menijo poslanci. Letosje, do včeraj, na slovenskih cestah umrlo že 282Ijudi. (Marko Vanovšek)



Medij: Večer
Avtorji: Mlinarič Urška
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: V žarišču
Datum: 20. 12. 2007
Stran: 2