- Medij: Večer
- Datum objave: torek, 28.02.2023
Na podlagi novih določb bodo v Telekomu Slovenije enkrat letno, najkasneje do 1. maja, lahko uskladili cene storitev z letno stopnjo rasti cen, ki jo objavlja državni statistični urad, so pojasnili.
"Telekom Slovenije je v luči spremenjenih tržnih razmer ter z namenom nadaljnjega zagotavljanja najsodobnejših komunikacijskih storitev in ohranjanja odlične uporabniške izkušnje kot novost pri svojem poslovanju primoran vključiti v splošne pogoje uporabe določbo o možnosti usklajevanja cen elektronskih komunikacijskih storitev z letno stopnjo rasti cen," so pri družbi zapisali v obvestilu, ki so ga 20. februarja objavili na svoji spletni strani.
Na podlagi novih določb bodo v Telekomu Slovenije enkrat letno, najkasneje do 1. maja, lahko uskladili cene storitev z letno stopnjo rasti cen, ki jo objavlja državni statistični urad, so pojasnili. V primeru letne stopnje rasti, ki presega dva odstotka, se lahko odločijo, ali bodo cene dejansko povišali, v primeru znižanja letne stopnje rasti cen za več kot dva odstotka pa bodo cene morali uskladiti, razen če jih predhodno niso povišali z letno stopnjo rasti cen, so navedli.
"Tudi v Telekomu Slovenije občutimo močan stroškovni pritisk zaradi dražitev virov in inflacije, hkrati pa želimo tudi v prihodnje uporabnikom zagotavljati najsodobnejše komunikacijske storitve in najboljšo uporabniško izkušnjo v varnem omrežju, zaradi česar smo splošne pogoje prilagodili na način, ki nam omogoča, da bomo lahko v prihodnje, če bo stopnja rasti inflacije visoka in če se bomo za to odločili, cene storitev lahko ustrezno prilagodili," so za STA pojasnili na Telekomu Slovenije.
Ob tem so poudarili, da v letošnjem letu prilagoditve cen z rastjo inflacije ne načrtujejo, tovrstna določba pa zgolj omogoča možnost in nikakor ne pomeni avtomatičnega dviga cen storitev.
Kot so še zagotovili, so spremembe skladne z zakonodajo in evropsko sodno prakso.
ZPS opozarja na dodatno past pravice do odstopa od pogodbe,
Nasprotno trdijo v Vseslovenskem združenju malih deležnikov (VZMD). Kot ugotavljajo, je tovrstna enostranska sprememba pogodbenih pogojev neveljavna in obstoječih naročnikov ne zavezuje. Spremembe lahko veljajo izključno za nove naročnike oz. obstoječe, ki bi podpisali ustrezen aneks, saj si Telekom Slovenije v doslej sklenjenih pogodbah ni ustrezno pridržal pravice do enostranske spremembe splošnih pogojev, so pojasnili v sporočilu za javnost.
Predsednik VZMD Kristjan Verbič je glede možnosti letne uskladitve cen z inflacijo pojasnil, da bi lahko takšno usklajevanje cen v primeru deflacije prineslo tudi znižanje cen. "Žal pa se po naših ocenah tudi v tem delu skrivajo t. i. podtaknjenci, ki nakazujejo predvsem na tendenco dvigovanja cen. Strokovni sodelavci VZMD namreč opozarjajo, da bi bilo protipravno vsakršno zvišanje cen zaradi uskladitve z indeksom, ki bi nastopilo pred pretekom enega leta od sklenitve naročniške pogodbe, saj je nedopustno upoštevati raven inflacije za nazaj tj. pred sklenitvijo pogodbe," je izpostavil.
Pri Telemachu so določbo o možnosti usklajevanja cen storitev z letno stopnjo rasti cen v splošne pogoje uporabe vključili že lani, so v ponedeljek spomnili pri časniku Finance. Pri tem so izpostavili opozorilo Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), da se zmanjšuje varnost potrošnikov. ZPS obenem opozarja na dodatno past pravice do odstopa od pogodbe, kot jo je zdaj določil Telekom Slovenije, podobno pa je lani storil Telemach.
V T-2 možnosti usklajevanja cen z inflacijo nimajo zapisane v trenutno veljavnih splošnih pogojih poslovanja
Pri Telekomu Slovenije so obvestili, da lahko naročniki od pogodbe odstopijo v prvih 60 dneh od prejema obvestila o spremembah pogojev. Pozneje, ko bi storitve res podražil zaradi inflacije, pa pravice do odstopa od pogodbe ne bo več, so poročale Finance.
Na ZPS so za časnik pojasnili, da bi morali ob vsaki spremembi cene potrošniku omogočiti, da odstopi od pogodbe, če se z njo ne strinja, ne glede na to, kakšen je razlog za spremembo. "Zakon o elektronskih komunikacijah z določbo, da potrošnik lahko ob enostranski spremembi pogojev - tudi cene - brez stroškov in drugih sankcij razdre naročniško razmerje, namreč varuje položaj naročnika kot šibkejše stranke v razmerjih med naročniki in operaterji. Nobene logike ni, da se operaterji s tem, ko v splošne pogoje dodajajo indeksacijo, tej določbi preprosto izognejo, saj s tem potrošnika kot šibkejšo stranko postavijo v še slabši položaj," so navedli na ZPS.
Zveza potrošnikov je glede tega opozorila tudi Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos), a do zdaj niso dobili odziva.
V T-2 možnosti usklajevanja cen z inflacijo nimajo zapisane v trenutno veljavnih splošnih pogojih poslovanja. "V tem trenutku tega niti ne načrtujemo. Tudi dviga cen naših storitev zaenkrat ne načrtujemo," so pojasnili za STA.
Tudi pri A1 nimajo takšne določbe in prav tako o njeni uvedbi ne razmišljajo. "Nekaterim paketom smo spremenili cene v začetku leta, novih sprememb cen trenutno ne načrtujemo," so še dodali.
- Medij: Večer
- Avtor: STA, A. L.
- Datum objave: torek, 28.02.2023
- Povezava: https://vecer.com/slovenija/po-telemachu-tudi-telekom-slovenije-vgrajuje-inflacijo-v-ceno-storitev-kaj-pa-t-2-in-a1-10328095