1 OSEBNO IN DISKRETNO jMed pogostimi pogoji, da dobite osebnega bančnega svetovalca,je placa nad tisoč evrov, čepravbanke upoštevajo še druge bonitetne podatke H Nataša Bolarič_________natasa.botoric(§>finance.siOsebna obravnava jeuveljavljena pot sklepanjabančnih poslov za poslov-neže in poligon, na kateremlahko manjše banketekmujejo z velikimi.Zanimalo nas je, kakšni sopogoji, da pridobite osebne-gabančnika, kaj lahko ta storiveč, kot je mogoče dobiti obklasični ponudbi, in kakšnajerazlika med malimi in velikimibankami.5 svetovalcem do

osebnegafinančnega načrtaZačnimo pri manjših ban-kah. Osebnega svetovalca vSparkasse lahko, kot pravijo,dobi vsak njihov komitent:»Poslovanje in svetovanjeiz ene roke je pomembno začimbolj enostavno in udobnoposlovanje. Taki bančni posliso pregledni in prožni.« Pou-darjajo, daje povpraševanjepo osebnem, diskretnem inhitrem bančništvu vsako letovečje. Letos bodo ponudili mo-žnost strokovnega pogovora,v katerem bo stranka skupaj ssvetovalcem ob upoštevanjuokoliščin in svojih želja izde-lala osebni finančni načrt. VSparkasse še ugotavljajo, da zaklasične bančne posle strankevedno pogosteje uporabljajoelektronsko in telefonskobančništvo, medtem ko se prisklepanju novih poslov po stro-kovni nasvet Ijudje obračajona osebnega finančnega sve-tovalca. Svojo ponudbo bodookrepili s komuniciranjem poelektronski poti. Posebne zahteve imadesetina komitentovOsebno bančništvo so že predleti uvedli tudi v Volksbank -Ljudski banki. V ta del ponudbeje trenutno vključena desetinastrank s posebnimi zahtevami.Dodatnih stroškov zavključitevv osebno bančništvo ne zaračunavajo, a komitent rnora za pri-dobitev izpolnjevati določenepogoje v smislu aktivne uporabeveč bančnih storitev. Po tej po-ti nato uporablja posredovanjezavarovalniških storitev, na-kupe tujih vzajemnih skladovin druga individualna finančnasvetovanja. Ugodnejša posojila in lizing,različni popustiKakopajeprivečjih?VNLBpravijo, dav zadnjih letih števi-lo strank osebnega bančništvaenakomerno raste. Za vstop v»klub« upoštevajo predvsemugodno poslovno sodelovanjestranke z banko, njene interese,redni mesečni priliv in premo-ženjsko stanje. »Naše osebnobančništvo je namenjeno zah-tevnejšim strankam, ki želijoposlovni odnos nadgraditi vdiskretno m prvovrstno obrav-navo,« razlagajo in dodajajo, dasodelovanje temelji na enostav-nem poslovanju brez čakanj a vvrsti, spremljanju poslovanja inobveščanja o vseh zapadlih ob-veznostih, novostih in ugodno-stih, poleg navedenega pa semsodi svetovanje pri zahtevnejšihbančnih storitvah. Komitentisektorja osebnega bančništvaimajo ugodnejše posojilne po-goje, dodatne ugodnosti pri od-vetniških in zdravstvenih sto-ritvah, lizingu osebnih vozil inplovilter popustepritrgovanjuz nepremičninami. Pogojjevsajtisoč evrovplače, upoštevajo pa tudi druga socio-demografskamerila. Ugotovijo profilin določijo storitveV Abanki osebno bančništvouporabljaosemodstotkovkomi-tentov. Do teh ugodnosti so, kotpravijo, upravičeni predvsem ne-tradicionalniuporabniki osnov-nihbančnih storitev, kijih zani-ma tudi investicijsko svetovanje s podrocja vrednostmh papir-jev in vzajemnih pokojninskihskladov ter uporaba sodobnihbančnih poti. Bonitete banka nedoloča le na podlagi rednega me-sečnegapriliva, ampakcelotnegaposlovanja komitenta z banko.Glede na profil komitenta senato individualno določijo sto-ritve, ki mu pripadajo. Komitentz osebno obravnavojevAbankiupravičen do informacij o obre-stnih merah, menjalniških teča-jih, bančnih storitvah, delovnemčasu v poslovni mreži (te rednoprejema po telefonu, elektronskipošti, faksu). Banko lahko tudipooblasti, da zanj izvede finanč-ne in nefinančne posle. Osebno bančništvo da, apozornost internetuV Novi KBM osebni bančnikiskrbijo za redne stike s komi-tenti spremljajo njihove želje inpotrebejih po dogovorjeni potiseznanjajo z novostmi in svetu-jejo pri izbiri najprimernejšeoblike financiranj a in vlaganj a.Bonitete določajo glede na željein možnosti komitenta, so po-jasnili. Čedalje pomembnejšipa so novi produkti, ki sledijosvetovnim trendom v bančni-štvu, na primer internet, kjerjeNKBM v zadnjem času name-nila veliko pozornosti razvo-ju angleške različice spletnebanke. • •-Zamenjava TR v 40 dneh> Članice Združenja bank Slovenije (razen Gorenjske banke) sona pobudo Zveze potrošnikov Slovenije sprejele nova pravila, kibodo njihovim komitentom omogočila hitrejso in bolj preprostozamenjavo banke. Pravila začenjajo veljati prav t;i mesec. Podpi-sniki so z njimi natancno določili postopke za zamenjavo banke,obveznosti stare in nove banke, obveznosti komrtenta In castrajanja postopkov. Veljajo zgolj za zamenjavo transakcijskegaračuna, na katerem so obveznosti poravnane. Če so na račun ve-zane se druge storitve (plačilne kartice, posojilo in drugo), morabanka seznaniti komitenta, da se mu po zaprtju računa pogoji zate storitve utegnejo spremeniti (na primer zvišana clanarina zakartico, visja obrestna mera za posojilo). Po teh pravilih večinodela, povezanega z zamenjavo banke, namesto komitenta opra-vita stara in nova banka, kar zajema pripravo infcirmacij za novobanko (obremenitve, nalogi ...), zahtevo za odstop od pogodbe ovodenju racuna, prenos stanja, obveščanje upnikov, delodajalcevin izvajalcev nakazil. Postopki lahko trajajo najvei: 40 delovnih dniod odobritve vloge, pri tem pa je pogoj, da so izpolnjeni vsi pogojiza zaprtje računa.



Medij: Finance
Avtorji: Bolarič Nataša
Teme: NKBM - Nova Kreditna banka Maribor
Rubrika / Oddaja: F2
Datum: 30. 06. 2008
Stran: 44