• Medij: STA
  • Datum objave: sreda, 16.11.2022

STA TELEKOMUNIKACIJSKI OPERATERJI OČITKE VZMD ZAVRAČAJO

Potem ko so iz Vseslovenskega združenja malih deležnikov (VZMD) danes sporočili, da bodo od telekomunikacijskih operaterjev v Sloveniji zaradi enostranskega zviševanja cen in domnevnega posledičnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov terjali 200 milijonov evrov odškodnine, v Telekomu Slovenije in A1 vse očitke zavračajo kot neutemeljene. "V Telekomu Slovenije pri svojem poslovanju spoštujemo zakonodajo. Prepričani smo, da so očitki VZMD v celoti neutemeljeni," so v največjem telekomunikacijskem podjetju v državi pojasnili za STA. Kot so dodali, so svoje videnje že predstavili tudi v odgovoru na izvensodni poziv. "Nadaljnjih aktivnosti oz. drugih podrobnosti ne komentiramo," so še navedli. Da je napovedana tožba neutemeljena, so prepričani tudi v A1 Slovenija, kjer so ocenili še, da je tudi zavajajoča do potrošnikov. Tudi v tem podjetju so svoje argumente že posredovali VZMD. "Podrobneje pa napovedane tožbe do dejanske vložitve oziroma do zaključka vseh sodnih postopkov ne moremo komentirati," so podobno kot v Telekomu strnili svoj odgovor. V T-2, kjer kot edini od štirih telekomunikacijskih operaterjev še niso prejeli izvensodnega poziva, so medtem zapisali, da so za zadevo izvedeli šele danes iz medijev. "Poziva s pojasnili ali obrazložitvami vsebine morebitne odškodninske tožbe še nismo prejeli in z njo nismo seznanjeni, zato je tudi ne moremo komentirati," so sklenili. Odgovor Telemacha STA še čaka. Kot je danes na novinarski konferenci v Ljubljani poudaril predsednik združenja Kristjan Verbič, so se v zadnjih letih nanje obračali ogorčeni naročniki storitev telekomunikacijskih operaterjev, ki so jih zmotile enostranske spremembe naročniških paketov na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo in internet. V VZMD so ob pregledu stanja ocenili, da podjetja vzpostavljajo nepoštene pogodbene pogoje v naročniških pogodbah, ki jih sklepajo s potrošniki.Tudi Sodišče EU je po njihovih navedbah že razsodilo, da lahko ponudniki storitev, ki s potrošniki sklepajo vnaprej pripravljene pogodbe, enostransko spreminjajo ceno storitve zgolj pod pogojem, da v pogodbi že vnaprej določijo, kakšni so lahko razlogi za spremembo cen in po kakšni metodologiji se bo cena spreminjala. To naj se v Sloveniji ne bi dogajalo. V VZMD so prepričani, da je neveljavno vsako zvišanje mesečnih naročnin, kot se je izvajalo pri omenjenih operaterjih. Naročniki naj bi bili zato upravičeni do povrnitve razlike med ceno ob sklenitvi naročniške pogodbe in zvišano ceno ter lahko zahtevajo vse preplačane zneske v zadnjih petih letih.