V letu naložb je dmžba Postojnska jama, turizem dobila novo ime, izplačali pa so tudi male delničarje Postojna, 28. avgust - Družba Postojnska jama, turizem se bopreimenovala v družbo Turizem KRAS, destinacijski management.Ime bodo začeli uporabljati, takoj ko bo vpisano v sodni register.Na skupšGni konec avgusta se je edini lastnik družbe IstrabenzTurizem odloCil, da dve tretjini od 3,34 milijona evmv dobička izposlovanja pretekSih let nameni izplačilu dividend, s preostalimmilijonom evmv pa bodo finandrali naložbe in pokrivalinegativno poslovanje v zimskih inesecih. » DanilaMorel Poleg novega imena je novostpo 13. seji skupščine delničarjevtudi ta, da je

Istrabenz Turizempostal edini lastnik družbe. Nihčeod približno 150 malih delničar-jev se ni pritožil na sklep prejšnjeseje o iztisnitvi malih delničarjev.V teh dneh mali delnifarji pre-jemajo odpravnino v višini 16evrov za delnico. Glede na spre-menjeno lastništvo se družba zazdaj statusno ne bo preoblikova-la in bo ostala delniška družba.Zakaj Turizem KRAS?Kras je največja turistifna posebnost Slovenije, trdi direktorMatjaž Berion, blagovna znam-ka pa največja tržna priložnost.»Za trženje in utrditev prima-ta pojma matični kras, ki si gavse bolj lastijo tudi drugi, npr.Moravski kras, pri nas naredimo- zlasti država - premalo,« jeprepričan. »Ni vseeno, pod kakš-no blagovno znamko bomo tržilisvoje produkte. Z obema part-nerjema - Škocjanskimi jamamiin Kobilarno Lipica - smo že do-segli soglasje. Če seštejemo ob-iskovalce Postojnske jame, ParkaŠkocjanskih jam, Kobilarne Lipica in Predjamskega gradu, dobi-mo milijon obiskovalcev na leto,kar je veliko glede na 1,5 milijo-na tujih turistov letno v Sloveni-ji. Glede števila obiskovalce staz nami primerljiva le še Blejskigrad in Ljubljanski grad.«Poleg tega pa, kot pojasnju-je Berčon, »Postojnska jamaže dolgo ni vec samo Postojn-ska jama in vstopnina za njenogled. Identiteto želimo približatinašemu strateškemu interesu:postati turistično podjetje, ki imaambicijo razvijati celotno desti-nacijo. Premikamo se od kon-cepta atrakdjskega v konceptdestinacijskega menedžmenta;posamezne dejavnosti samo-stojno nastopajo in ustvarjajodohodek«. Takšen primer je ]am-ski dvorec, ki se je po besedahBerčona z lastno, kongresnodejavnostjo popolnoma osamo-svojil. Več dejavnostiV register dejavnosti bo Po-stojnska jama, turizem vpisalaše nekaj dodatnih dejavnosti,na primer alternativne oblikezdravljenja in speleoterapijo, skatero bodo verjetno začeli pri-hodnje leto, dejavnosti domov za starejše, zdraviliško dejavnostin druge.Odlični poslovnirezultatiPoslovni rezultati družbe v pivihletošnjih sedmih mesecih nisole rezultat dobrih devet odstotkov več prodanih vstopnic v Po-stojnsko jamo, pač pa so v velikimeri rezultat drugih dejavnosti,pojasnjuje Berčon. Do konca ju-lija je družba ustvarila 5,8 mili-jona evrov prihodkov, oziroma23 odstotkov več kot v enakemobdobju lani.



Medij: Notranjsko - kraške novice
Avtorji: Morel Danila
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Ostalo
Datum: 07. 09. 2007
Stran: 5