• Medij: Nova24TV
  • Datum objave: sreda, 16.11.2022

nova24tv 16 11 2022

Vseslovensko združenje malih deležnikov je zaradi domnevnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov na telekomunikacijske operaterje Telekom Slovenija, A1 Slovenija, Telemach in T-2 naslovilo izven sodne pozive k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen in povračilu 200 milijonov evrov domnevno preplačanih računov.

INES KUMALIĆ: Vseslovensko združenje malih deležnikov je zaradi domnevnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov na telekomunikacijske operaterje Telekom Slovenija, A1 Slovenija, Telemach in T-2 naslovilo izven sodne pozive k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen in povračilu 200 milijonov evrov domnevno preplačanih računov. Če rešitve po mirni poti ne bo, bodo začeli vlagati kolektivne odškodninske tožbe, ki so že pripravljene. Sodni proces bi po oceni odvetnikov trajal dve do tri leta.

INES KUMALIĆ:V zadnjem času so se na Vseslovensko združenje malih deležnikov obračali ogorčeni naročniki storitev telekomunikacijskih operaterjev, ki so jih zmotile enostranske spremembe naročniških paketov na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo in internet. V združenju so ob pregledu stanja ocenili, da vse slovenski telekomunikacijski operaterji Telekom Slovenija, A1 Slovenija, Telemach in T-2 vzpostavljajo nepoštene pogodbene pogoje v naročniških pogodbah, ki jih sklepajo s potrošniki.

KRISTJAN VERBIČ (predsednik Vseslovenskega združenja malih deležnikov): Takšnih postopkov je bilo v tem času preko 200 in v tem konkretnem primeru seveda se odzivamo na situacijo, ki je po naši oceni v okvirih, torej po naših dosedanjih strokovnih naplavnih analizah in ocenah presega 200 milijonov evrov v smislu oškodovanj, naslavlja pa blizu milijona in pol državljanov oziroma naročnikov. Govorimo seveda pri tem zgolj o fizičnih osebah.

INES KUMALIĆ: Operaterji so si v svojih splošnih pogodbenih pogojih pridržali pravico, da lahko enostransko spremenijo naročniške pogodbe, vključno s ceno storitve. Po besedah odvetnika Domna Peperka se operaterji nepravilno sklicujejo na 129. člen zakona o elektronskih komunikacijah in so si kot edini pogoj za enostransko spreminjanje cen postavili, da morajo o spremembi naročnike obvestiti in jim v roku 30 dni omogočiti odstop od pogodbe brez odpovednega roka in brez plačila stroškov.

DOMEN PEPERKO (odvetniška pisarna Jereb): Vendar pa gre na tem mestu za popolnoma napačno razumevanje določb 129. člena ZEKoma, namreč zakon v tem delu določa pravice uporabnikov in jih ne omejuje. In zato je tukaj še vedno veljavna in ključna zakonodaja za varstvo potrošnikov, konkretno zakon o varstvu potrošnikov, ki jasno določa, da morajo biti pogodbe uravnotežene, da mora biti, da mora ponudnik storitev poslovati vestno in pošteno in ne sme postavljati potrošnika v slabši položaj.

INES KUMALIĆ: Pri enostranskem spreminjanju cen morata biti tako že v času sklenitve pogodb upoštevani obe merili, tako pravica do odstopa od pogodbe, ko pride do spremembe, kot jasna predstavitev razlogov in metod za spreminjanje cen.

DOMEN PEPERKO (odvetniška pisarna Jereb): In tukaj so slovenski operaterji popolnoma zanemarili prakso, ki jo je izpostavilo sodišče Evropske unije in se zgolj slepo sklicevali na določbe 129. člena ZEKom, kar je nepravilno.

INES KUMALIĆ: Odvetnica Petra Jereb pa je pojasnila, da imajo pravico do odškodnine vsi naročniki na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo ter internet, ki so bili v zadnjih petih letih deležni zvišanja cen.

PETRA JEREB (odvetniška pisarna Jereb): Stranka v teh postopkih je VZMD, torej potrošniki niso stranke v postopku, se pa lahko pridružijo k prejemu odškodnine tako, da se prijavijo na spletni strani VZMD, kjer izpolnijo zelo enostaven spletni obrazec in bodo evidentirani kot bodoči prejemniki odškodnine.

INES KUMALIĆ: V združenju si želijo, da bi se čim več oškodovancev evidentiralo na njihovi spletni strani, saj bi to dalo dodatno težo primeru. Razjasnila bi se tudi slika, koliko jih je in kakšna so oškodovanja. Poleg tega bi bili v tem primeru sproti informirani. Verbič je ob koncu izrazil upanje na razrešitev spora po mirni poti.

KRISTJAN VERBIČ (predsednik Vseslovenskega združenja malih deležnikov): Vsaj želeli bi si konstruktiven pristop k reševanju teh vprašanj. Mi smo namreč prepričani, da vse pravne podlage, razlogi in prakse s tem v zvezi so jasni in na naši strani, brez nadaljnjega pa gre za to, da bo skozi sam postopek verjetno potrebno še nekaj dodatnih korakov, da bo do tovrstnega spoznanja in prepoznanja prišlo, pri nekaterih, upamo seveda, prej in kmalu.

INES KUMALIĆ: Če rezultata ne bo, bodo začeli vlagati kolektivne odškodninske tožbe, ki so že pripravljene, je napovedal Verbič. Sodni postopek bi po oceni odvetnikov trajal dve do tri leta.