Polona Peterleflnance@finance.si Danes bo znan dobitnik nagra-de portal 2007. Nagrada, kijo Iju-bljanska borza podeljuje najboljodprti delnišld dmžbije bila letoskorenito prenovljena. To ni večsamo nagrada za kakovostno ob-veščanje,ampakjenagradaizdaja-telju, Id predstavlja zgled dobregakorporativnega komuniciranja.Pri ocenjevanju nasje zanimalo,kakšenje odnos družb do doma-čih in tujih vlagateljev, kakšnajenjihovastrategijakomuniciranjain odnos do

korporativnega upra-vljanja na sploh. Reznltati jasnokažejo, kaj odlikuje najboljše.Kakovost obveščanja rasteK izboljšanju kakovosti raz-kritij so pripomogli predpisi, kiso se v zadnjih letih precej izpo-polnjevali in so se letos z uvedboevropske direktive poenotili povsej EvropL Borze lahko še vednopredpisujejo tudi višje standarderazkritij. Pri nas veljajo najvišji v prvi kotaciji, kjer družbe vseinformacije objavijo tudivangle-škemjeziku,vse izkaze po med-narodnih standardih, objavljajotudi četrtletne izkaze.Kako delajo najboljši?Pomembne so hitre, ažume mjedmate informacije.šezlastikogre za dogodke, kot so prevzemi,naložbe, terminske pogodbe m po-dobno. Objava periodičnih objav naj bo cim prej in v skladu z obj a-vljenim letnim koledarjem objav.Najboljši zagotavljajo enakomer-no obveščenost vseh vlagateljev,tudi mednarodnih, s sočasno ob-javo v angleškemjeziku.Pomembenje odnos do ana-litikov. V tujini je navada, dadružba dvakrat na leto organiziraposebno srečanje z analitild. Za-njeje pomembno, da so finančnipodatld preprosto dostopni, do-segljivi na spletu. Letno poročilomora biti pregledno, obseg raz-kritij ustrezen. Včasihje preob-sežno poročilo manj uporabno.Odnos do malih delničarjev sene sme zanemarjati. Odzivnostna njihova vprašanja naj bo čim hitrejša.najpoznejevnekajdneh,za to naj bodo družbe primemopripravljene in organizirane.Enako pomembenje odprt odnosdo novinarjev. Družba se moraznati hitro odzivati na govorice inpo potrebi komentirati članke.Odločilen predsednik upraveDružba naj uporablja različnakomunikacijska orodja: splet, ti-skane medije, posebne pubUkacije,konference, predstavitve domačimintujimvlagateljem, osebne stikezvečjimivlagatelji.Zagradnjopre-poznavnostimedtujimivlagateljiso pomembni organizirani obiskipri delničarjih. Zelo priporočljivoje, da se družba dogovori z investicijskimi bankami, da redno spre-mljajo njihovo delnico. Odločilnovlogo pri predstavljanju družbeima predsednik uprave. Njegovodnos, odprtost do vlagateljev mnovinarjevje pika na i komunika-cijske strategije podjetja.Kodeks upravljanjaKomunikacijsko strategijolahko najbolj izboljšajo dnižbe,ki za zdaj ne presegajo osnovnih standardov obveščanja, alipa tiste, ki se jim še dogajajonerodnosti pri razkrivanju in-formacij. Zavse družbe pavelja,dabilahkopriporočilomkodeksaupravljanjabolj sledile. Premaloje družb, Id imajo oblikovana pra-vila glede trgovanja z delnicamiizdajatelja. Letni koledar objavje prevečkrat premalo natančen.V njem ni konkretnih datumovobjav oziromajih družbe včasihniti ne upoštevajo.Pomembno je redno, ko-rektno obveščanje ob večjihprojektih, kot so korporativneakcije, prevzemi. Se zlasti so po-membni dogodki ali aktivnosti,ki so ključni za male vlagatelje,kot so skupščine delničarjev mobjave informacij o zbirateljihpooblastil.V celotije članek objavljen nawww.finance.si/199039. •



Medij: Finance
Avtorji: Peterle Polona
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: F2
Datum: 12. 12. 2007
Stran: 18