HRVASKIPREVZEM KOMPASA STRATEŠKO IN KAPITALSKO POVEZANI PROTI TUJIM KONCERNOM ROMANAŠLIBARPACNIK SPREMEMBAV LASTNIŠKI STRUKTURI KOMPASA NA RAZVOJ SLOVENSKEGA TURIZMA NE BO IMELA POSEBNEGAVPLIVA. Največja slovenska turistična agencija je po dobrega pol stoletja svojega delovanja od tega tedna v večinski lasti Adriatica.net, vodilnega internetnega turističnega podjetja v tem delu Evrope, ki je pridobilo 50 % in eno delnico Kompasa, d. d. Združena skupina bo tako temeljila na mesanem slovenskem, nemškem in hrvaškem kapitalu (slednja sta v adriatica.net enakovredno zastopana).

Vrednosti posla niso razkrili, ker bi za to potrebovali soglasje malih delničarjev, je pa bil prevzem Kompasa kljub aprilskemu obvestilu o strateškem povezovanju obeh družb kar presenečenje. Kot je pojasnil predsednik uprave Adriatica.net MARKO VOJKOVIČ, družbi zadeve nista obešali na veliki zvon, ker sta se želeli izogniti spekulacijam in sta imeli zaradi turistične sezone tudi obe polne roke dela. V poslovanju Kompasa pa naj se ne bi nič bistvenega spremenilo. »Za nas je ključnega pomena, da ]'e ves Kompasov menedžment ostal v delniški strukturi družbe, kar najbolje odraža pozitivne vidike nasega bodočega sodelovanja. Kompas je, tako kot Adriatica.net, prepoznal komplementarnost v skupnem poslovanju, saj le kot velika, močna skupina lahko konkuriramo mednarodnim turističnim koncernom,< pravi Vojkovič. Tudi predsednik uprave Kompasa JANEZ PERGAR v strateškem in kapitalskem povezovanju obeh družb vidi priložnost za hitrejso rast in prodor na nekatere nove, oddaljene trge, s pomočjo tehnologij novega lastnika pa naj bi tudi hitreje prodrl v nove internetne distribucijske kanale. Proces povezovanja obeh družb se bo nadaljeval z novimi prevzemi, Kompas denimo že načrtuje odkup 72-odstotnega deleža družbe Istraturist Umag. Država v Kompasu nima lastniškega deleža, spremembe v lastniški strukturi pa so povsem avtonomna odločitev njihovih lastnikov, je hrvaški prevzem komentiral MARJAN HRIBAR, šef direktorata za turizem pri gospodarskem ministrstvu, in dodal, da sprememba v lastniški strukturi Kompasa na razvoj slovenskega turizma ne bo imela posebnega vpliva. Kaj pa o uspešnem prevzemu slovenskega turističnega podjetja v kontekstu neuspesnih slovenskih poskusov na področju hrvaškega turizma (primer Sunčani Hvar) meni prvi mož Adriatica.net: »Na to lahko odgovorim z dejstvi, da so slovenska podjetja. kot so Mercator, Petrol in Gorenje, na brvaskem tržisču ustvarila izjemen poslovni rezultat, pa tudi Kompas 45 % svojega poslovanja ustvari prav na Hrvaskems. No, več uspeha kot Terme Čatež na Hvaru sta v hrvaškem turizmu imela tudi Istrabenz z Grand hotelom Adriatic v Opatiji in Terme Olimia s Tuheljskimi toplicami. Skupne slovenske prednosti pri neposrednih tujih naložbah tudi hrvaški prevzem Kompasa ni kaj dosti zmanjšal. Med tujimi naložbami pri nas je bilo le 4,8 % hrvaških, Slovenci pa na Hrvaškem beležimo 26,5 % vseh naših naložb v tujini. X



Medij: Mladina
Avtorji: Pačnik Šlibar Romana
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: 8 dni na teden
Datum: 02. 09. 2006
Stran: 9