Povezava Petrola in Lukoila Nejasno ostajapredvsem, kako bosta (sta) partnerja ovrednotila svoje vlozke v družbo Petrol Lukoil, v kateri naj bi slovenski partner imelsi odstotkov LJUBLJANA - »S stališča Petrola pa je taka povezava smiselna. Naftni derivati so zelo homogeno blago, zato je dolgoročno težko razviti konkurenčne prednosti, če si zgolj prodajalec na drobno. Tekma na trgu je samo cenovna, zatoje vsak promil pri nakupni ceni pomemben. Po klasični trini logiki pa večja nabavna količina pomeni večji popust,«je napovedano združitev črpalk Petrola in Lukoila komentiral Blaž Angel, analitik iz Poteze.

Kar pa se zdi dobro za podjetje, ni nujno, da je dobro tudi za njegove (male) delničarje. Nejasno ostaja predvsem, kako bosta (oziroma sta) partnerja ovrednotila svoje vložke v družbo Petrol Lukoil, v kateri naj bi slovenski partner imel 51-odstotno udeležbo. Po mnenju analitikov so bile ključne odločitve že sprejete, moti pa, da niso bile objavljene hkrati z napovedjo partnerstva. »Mislim, da skrbnega pregleda v Petrolu ni treba delati. V nasprotju z recimo bančnim je njihov posel preprost. Zato že samo pogled v letno poročilo analitikom pove vse. To velja še toliko bolj, če je inv6stitor iz iste panoge,« je menil Angel. »Zanimivo je že pri preštevanju črpalk. Čejih da Petrol 348, Lukoil pa 217, je to razmerje 61:39. Postavi se vprašanje, ali je črpalke v Sloveniji res mogoče oceniti nižje kot v Srbiji, upoštevajoč njihovo opremljenost, količino prodanega goriva in kupno moč trga. Vprašanje je, kaj je tisto, kar bo Lukoil še dodatno vložil v podjetje,« je razmišljal Matej Tomažin. Po mnenju nekaterihbi dodatni vložek moral biti denar, ki bi bil namenjen novim prevzemom v regiji - na primer pridobitvi NIS v Srbiji in vzpostavitvi maloprodaje v vseh državah, ki jih predvideva sporazum Petrola in Lukoila. Največje prednosti za Petrol (in njegove delničarje) bi namreč nastale predvsem iz dogovora, ki bi skupnemu podjetju omogočil takojšnjo ofenzivno rast. V tej luči je sporazum Petrol Lukoil v pogovoru za STA pozitivno ocenO tudi ekonomist France Kriianič: »Kaže, da bo to podjetje, ki bo imelo težišče svoje dejavnosti in večino funkcij pri nas. Tako bo odpiralo nova delovna mesta in omogočalo širjenje dejavnosti tako, da se bo tudi dodana vrednost v Sloveniji povečevala. Če pa bi Lukoil prevzel večinski delež in samo kupil prodajno mrežo, bi Petrol prej ali šlej »oskubil«. Prodajna mreža bi ostala, večino preostalih poslovnih funkcij pa bi odpeljali. DAMJAN VIRŠEK MATEJTOMAŽIN FRANCE KRIŽANIČ Lukoil in Petrol ———————~—————————————— primerjava izbranlh kazalnlkov za leto 2005 Lukoil Petrol prodaja(mloUSD)________________ ____55.774 ____2.120 žistidobiček(mioUSD)______________ ____6.443 41 prodaja naftnih derivatov na drobno (mio ton)___ ____10,67 ____2,00 črpalke 5.830 348 številozaposlenih_____________________145.400_____2.700 DELO Vlr:letnaporo(llapodjetlj



Medij: Delo
Avtorji: Viršek Damjan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 30. 08. 2006
Stran: 9