Finance, 30.07.2010

Vlada_se_za_enja_re_evati_DarsaSpremenjeni zakon o Darsu bo vlado rešil nevarnosti, da bi morala njegove dolgove prišteti javnemu dolgu. Novi zakon pa bo vladi omogočil tudi, da bo lahko Dars odprodala, če se ji bo to zazdelo potrebno. Glavna novost predloga zakona o Darsu je, da bodo avtocesti objekti v lasti Darsa, lastništvo pa bo na Dars preneseno za obdobje 50 let. V tem času bo po pričakovanjih vlade Darsu uspelo odplačati dolgove.

Dars bo torej nove avtoceste gradil v svojem imenu in za svoj račun, gradnjo pa bo financiral iz svojih virov, pri tem pa bo tudi sam odgovoren za odplačevanje posojil. Država bo svoj interes zavarovala s koncesijsko pogodbo, ki jo bo sklenila z Darsom, z določilom, da avtoceste ostajajo javno dobro kljub zasebnemu lastništvu, in tudi z določilom, da zemljišča, na katerih so zgrajeni avtoceste in drugi objekti v lasti Darsa, ostajajo v državni lasti. Z novim zakonom torej vlada prenaša financiranje gradnje in obnov iz javnega v zasebni sektor in predlog zakona tudi zato v nasprotju z zdajšnjim zakonom o Darsu ne vsebuje več varovalke, da lahko država odproda le do 49 odstotkov Darsa. Vlada bo lahko tako Dars po potrebi tudi odprodala, interesi državljanov pa bodo zaščiteni z določili koncesijske pogodbe, ki jo bo vlada pripravila. Predlog novega zakona tudi ne vsebuje določil o načinu imenovanja organov Darsa in o višini osnovnega kapitala družbe. Darsove uprave torej ne bo več imenovala vlada, temveč nadzorni svet, kot določa zakon o gospodarskih družbah. • B Borut Godec


Medij: Finance
Avtorji: Godec Borut
Teme: ZGD-1 zakon o gospodarskih družbah
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 30. 07. 2010 
Stran: 4