Dnevnik, 03.07.2010
Sebastjan Morozov Ljubljana - Na včerajšnji skupščini Žita, na kateri je bilo prisotnih približno 73 odstotkov kapitala, so delničarji potrdili nasprotni predlog Kapitalske družbe in Slovenske odškodninske družbe (Sod) glede izplačila dividende v višini 4,2 evra bruto za delnico. To pomeni, da bo Žito od lanskoletnega bilančnega dobička v višini približno 25 milijonov evrov, za dividende namenilo 1,48 milijona evrov, preostali dobiček pa se bo kot preneseni dobiček prenesel v letošnje leto.
Po predlogu uprave naj bi Žito delničarjem izplačalo 3,05 evra dividende, medtem ko je Društvo -Mali delničarji - Skupaj smo močnejši (MDS) predlagalo, da bi Žito za dividendo namenilo kar 12 evrov. Potem ko je pred časom zaradi raznih spletk pri imenovanju novega predsednika uprave nepreklicno odstopil član nadzornega sveta Marko Notar, je bil včeraj za novega nadzornika Žita, predstavnika kapitala, imenovan Tomi Rumpf, ki je sicer direktor Kobilarne Lipica. Z nasprotnim predlogom somali delničarji za novega člana nadzornega sveta poskušali imenovati Ljubišo Stanojevica, vendar pri tem niso bili uspešni. Namesto Rosite Zaje pa je nova predstavnica zaposlenih v nadzornem svetu postala Suzana Šimenc. Novi predsednik uprave Žita Toni Balažič je lastnikom pojasnil načrte družbe do leta 2015. Prihodki prodaje Skupine Žito naj bi se v tem obdobju povečali z dobrih 116 milijonov evrov v lanskem letu na 150 milijonov evrov, kar v povprečju predstavlja petodstotno rast na letni ravni. Žito namerava zmanjševati število blagovnih znamk, pri čemer naj bi bila vsaka blagovna znamka, ki bo do leta 2015 še obstajala, v svojem prodajnem segmentu uvrščena na prvo ali drugo mesto med vsemi blagovnimi znamkami. Skupina Žito je v minulem letu dosegla 116 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je slaba dva odstotka manj kot v letu 2008. »Toda, če odštejemo prodajo blagovnih znamk 1001 cvet, Maestro in Zlato polje, ki jih je Žito konec leta 2008 kupilo od Droge Kolinske, bi prihodki znašali okoli 101 milijon evrov, kar pa je za približno 13 odstotkov manj kot v letu 2008, razlaga Balažič. Žito načrtuje v letošnjem letu prodajo novih blagovnih znamk povečati za štiri milijone evrov, na 17 milijonov evrov. Na zahtevo MDS mora uprava Žita v enem tednu pripraviti, katera osnovna sredstva so bila kupljena od sredine maja dalje, ko je vodenje družbe prevzel Balažič. sebastjan. morozov@dnevnik.si Dividenda Žita znaša 4,2 evra bruto na delnico, kar je za 37 odstotkov več od prvotnega predloga uprave s Tonijem Balažičem na čelu.
Medij: Dnevnik
Avtorji: Morozov Sebastijan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 03. 07. 2010
Stran: 19