Delo, 10.08.2010

_Sede_holdinga_naj_bo_v_Kopru_Nova Gorica - Izvršilni odbor Zveze za Primorsko (ZZP) in medobčinski odbor ZZP za slovensko Obalo, ki ga vodi Bogdan Lulik, sta na skupni seji analizirala namere slovenske vlade, ki skupaj s svetovalcem Martmutom Mehdornom načrtuje združitev Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope v Logistični holding. V ZZP so ogorčeni nad novicami, da bi imeli v novem holdingu obe primorski podjetji le še status poslovnih enot.

»Oba organa ZZP ostro nasprotujeta ustanovitvi načrtovanega holdinga, ker v njem vidita katastrofalne posledice za razvoj edinega slovenskega pristanišča in celotno Primorsko. Gre še za eno v verigi potez, ko morajo primorska podjetja nositi breme sanacije podjetij po Sloveniji, in to na škodo svojega dolgoročnega razvoja. V tem primeru so razmere še težje, saj se obe primorski podjetji še vedno nista rešili izgub in težav, ki so v predvsem posledica slabih kadrovskih rešitev prejšnje vlade Janeza Janše. V ZZP smo prepričani, da bi z ustanovitvijo holdinga dosegli le prerazporeditev marž na škodo obeh primorskih podjetij in ne nazadnje na škodo velikega števila malih delničarjev Luke in Intereurope. Nastal pa bi holding, ki je v svetovnem merilu še vedno majhen, in z združitvijo ne bi bil niti uspešnejši, še manj pa konkurencnejši,« sta v včerajšnji izjavi za javnost zapisala Bogdan Lulik in predsednik ZZP Pavel Gregorčič. V ZZP nasprotujejo, da bi obe primorski podjetji postali le poslovni enoti v prihodnjem holdingu. »To je nesprejemljivo in je v nasprotju z narodnoobrambnimi in strateškimi interesi slovenskega naroda in Primorske. Gre še za en primer, da se Primorski administrativno jemlje najkakovostnejša delovna mesta in ukinja celotno upravo naših podjetij ter se jih seli in koncentrira v prestolnico. Primorska je pred demografskim zlomom, ki ga vsaka taka poteza še dodatno spodbudi,« so prepričani v ZZP. Če bodo kljub pomislekom in nasprotovanju ustanovili logistični holding, ZZP zahteva, da je njegov sedež v Kopru. »Ne nazadnje imata v Kopru sedež obe podjetji, ki bosta nosili breme sanacije. Nesprejemljivo je, da bi bil sedež in vsa upravna infrastruktura pri tistem, ki se ga sanira, to je pri Slovenskih železnicah. Še posebno, ker vsi poznamo upravno ureditev Slovenskih železnic, kije predimenzionirana, na robu obvladljivosti in je bila zaviralec pri vseh dosedanjih neuspelih sanacijah tega sistema«. Katja Željan


Medij: Delo
Avtorji: Željan Katja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki dneva
Datum: 10. 08. 2010 
Stran: 4