Dnevnik, 03.10.2013

O skupni_prodaji_tudi_z_malimi_delničarjiPrivatizacija Aerodroma Ljubljana O skupni prodaji tudi z malimi delničarji Matjaž Polanič Potem ko so delničarji zavrnili naložbo v nov potniški terminal, so se v Slovenski odškodninski družbi očitno odločili, da pospešijo postopek privatizacije Aerodroma Ljubljana, o možnosti skupne prodaje pa se dogovarjajo tudi z malimi delničarji. Manj kot dva tedna po tistem, ko je moral predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir zaradi nasprotovanja malih delničarjev načrte za megalomansko investicijo v nov potniški terminal pospraviti v predal, si v Slovenski odškodninski družbi (Sod) prizadevajo za čim hitrejši začetek privatizacije upravljalca brniškega letališča.

Sod je tako k sodelovanju pri privatizaciji že povabil tudi številne manjšinske lastnike Aerodroma Ljubljana, vendar naj bi se po neuradnih informacijah prodajnim postopkom za zdaj pridružili le nekateri manjši delničarji, Zavarovalnica Triglav, Kapitalska družba in Modra zavarovalnica. Večina večjih nedržavnih lastnikov odločitve še ni sprejela, saj želijo pred tem jasno stališče države, ali bo naprodaj ves Aerodrom Ljubljana ali pa namerava država tudi po privatizaciji ohraniti kontrolni 25-odstotni paket delnic. V Sodu so nam povedali, da je prodajni sporazum v zadnji fazi usklajevanja. »Po podpisu sporazuma z največjimi delničarji bomo začeli iskati finančnega svetovalca, ki bo vodil prodajne postopke,« so nam pojasnili in dodali, da pogovori z morebitnimi kupci še ne potekajo. Se pred začetkom privatizacije bo morala država rešiti tudi problematiko prednostnih delnic Aerodroma Ljubljana, ki so neprenosljive, njihova edina lastnica pa je država. Pred prodajo Aerodroma Ljubljane bi torej država morala spremeniti statut družbe in umakniti omejitve glede lastništva prednostnih delnic oziroma bi morala prednostne delnice spremeniti v redne (podobno je država pred leti že naredila v Luki Koper). Toda to bi morali podpreti tudi mali delničarji, saj država zaradi kršitve zakona o prevzemih trenutno nima glasovalnih pravic v Aerodromu. Pred prodajo bo morala država z Aerodromom Ljubljana končno urediti tudi pogodbeno razmerje glede zemljišč, na katerih je med drugim tudi letališka steza. Da Aerodrom Ljubljana z državo nima urejenega pogodbenega razmerja o stavni pravici ali zakupu teh zemljišč, že vrsto let opozarjajo revizorji družbe Deloitte. Čeprav so delničarji upravi Aerodroma na skupščini naložili, da mora za potrebe privatizacije najkasneje do konca novembra opraviti skrbni pregled poslovanja, revizorji po nekaterih podatkih dela sploh še niso začeli. Ali so sploh že izbrali izvajalca, ki bo opravil skrbni pregled, v Aerodromu niso želeli odgovoriti. »Uprava si prizadeva, da se vsi postopki, povezani s prodajo deleža v družbi, odvijejo nemoteno in zakonito,« so nam povedali in dodali, da bo javnost o vsem pravočasno obveščena. Priprave na privatizacijo bodo po vsej verjetnosti tudi ena ključnih točk na dnevnem redu naslednje seje, ko bo Skobir nadzornikom predvidoma predstavil tudi rebalans načrta za letošnje leto. Zaradi zavrnjene investicije v nov potniški terminal so namreč nadzorniki že na zadnji seji upravi naložili, naj popravi načrt za prihodnje leto, obenem pa preveri, ali bodo potrebni tudi popravki načrta za letošnje leto. x Zmago Skobir, predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Fotografija: Tomaž Skale/dokumentacija Dnevnika

 

Medij: Dnevnik
Avtorji: Polanič Matjaž
Teme: mali delničarji, ZPRE-1 zakon o prevzemih
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 03. 10. 2013
Stran: 9