Delo, 04,06,2013

Delničarji Aerodroma_Ljubljana_čakajo_na_državoDelničarji Aerodroma Ljubljana čakajo na državo Potniški terminal na Pučniku Poslovanje letališke družbe se je obrnilo - Vpetih mesecih 5,7 odstotka več potnikov kot lani Ljubljana - Čeprav država v Aerodromu Ljubljana nima glasovalnih pravic, je očitno prav od nje odvisno, ali bodo na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana do poletne sezone 2015 zgradili nov potniški terminal. Na Brniku so v letošnjih petih mesecih preskrbeli 442.257 potnikov. ALEŠ STERGAR Na predlog malih delničarjev je na dnevnem redu četrtkove delničarske skupščine ponovna razprava o smiselnosti gradnje Terminala 2. Za (zdaj) 56 milijonov evrov vreden projekt je že odobrenih 14,2 milijona evrov evropskih in državnih sredstev, za 23 milijonov evrov ima družba lastnih sredstev, preostanek denarja pa naj bi si izposodili. Po nekaterih pripravljalnih delih se zdaj izteka postopek izbire izvajalca.

Od sedmih prijavljenih na razpisu so v igri še štirje izvajalci: domača Pomgrad in Begrad, avstrijski Strabag in turški Limak. Odločiti bo treba čim prej, da evropska sredstva ne bodo izgubljena. Na decembrskem srečanju z delničarji je predsednik uprave AL Zmago Skobir dejal, da bi bilo za poslovodstvo najpreprosteje, da bi drugi del naložbe v potniški terminal še naprej odlagali. Vendar bi to pomenilo, da letališče ne bi bilo pripravljeno na večji promet in bi tako odbijalo nove partnerje. Hkrati bi morali od deset do 15 milijonov evrov nameniti za nujno obnovo sedanjega terminala, kjer sodobnim trendom ni več mogoče slediti. Na lanski skupščini so si delničarji razdelili tako rekoč ves predlanski bilančni dobiček v višini 2,6 milijona evrov. Nerazporejenega je ostalo le natančno 2204,53 evra. Rajko Stankovič iz društva malih delničarjev je takšni razdelitvi lani nasprotoval. Zdaj pravi, da bo gradnjo Terminala 2 podprl, če bo uprava dokazala, da bo naložba vzdržna tudi ob petino manjšem prometu, predvsem pa je njegova odločitev odvisna od države. Ker država nima glasovalnih pravic, mali delničarji, ki imajo v svojih rokah skoraj tretjino vseh delnic, nočejo prevzeti vse odgovornosti. Aerodrom Ljubljana je na seznamu 15 družb, namenjenih za prodajo. Končna odločitev pa bo sprejeta v državnem zboru. Tudi konec lanskega leta je znašal bilančni dobiček družbe 2,6 milijona evrov, po predlogu uprave pa naj bi za dividende namenili 1,8 milijona evrov. Mali delničarji bi v tem primeru dobili 0,43 evra bruto na delnico. Poslovanje Aerodroma Ljubljana se je že lani jeseni stabiliziralo, v letošnjem prvem četrtletju pa obrnilo. Družba je ob 6,7 milijona evrov poslovnih prihodkov ustvarila 813.000 evrov dobička, lani se je število v istem obdobju ustavilo pri tristo enem tisočaku. Aerodrom še naprej krepi sodelovanje s sedanjimi in se dogovarja z novimi tujimi letalskimi prevozniki - nekateri so po naših informacijah precej obetavni, pogoj pri večini pa je sodoben terminal. V razmislek odločevalcem velja zapisati, da države ž letališč ne izstopajo stoodstotno. Aerodrom Ljubljana prispeva prek davkov, prispevkov in dividende v državne finance okrog 7,5 milijona evrov, znosnost nove naložbe pa je bila doslej že večkrat preverjena. In seveda: teoretično bi za sodobno letališče država lahko iztržila več. LETALSKO PREVOZNIŠTVO KRUT POSEL Cape Town - Ob začetku letnega srečanja mednarodnega združenja letalskega prometa so v IATA okrepili svojo napoved o višini dobička svetovne letalske industrije. Po marčni oceni je bila številka pri 8,2 milijarde evrov, junijska ocena pa je ob 548 milijardah evrov prometa 9,8 milijarde evrov dobička (lani 5,9 milijarde evrov). Letalsko prevozništvo je zelo krut posel, doseganje prihodkov nad stroški je velikanski izziv, pravi generalni in izvršni direktor IATA Tony Tvler. Udeleženci srečanja so sprejeli zgodovinski dogovor o ogljično nevtralni rasti. O okolju naj bi govorili na jesenski skupščini mednarodne organizacije civilnega letalstva ICAO. a 1* ' '^■PT 1^^" ' <&-' E-%'^ 9 J, ■^-_B-mmmmmmmW^^^LW^m^LWK-^^kmmmm^ iHf"' l_^_^L^_m^ Sodoben terminal je pogoj za pridobitev novih letalskih prevoznikov na Brnik. Foto Leon Vidic

 

Medij: Delo
Avtorji: Stergar Aleš
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 04. 06. 2013 
Stran: 9