Finance, 25.1.2010

Borut_Pahor_kodljivec_za_male_delni_arjePremierova ideja o konverziji dolgov Adrie Airways ne pomeni nič dobrega za delničarje Aerodroma Ljubljana in Petrola H Janez Tomažič janez.tomazic®finacne.si Konverzija dolgov Adrie Airwayas do Petrola in Aerodroma Ljubljana bi pomenila zamenjavo »mrtvih« terjatev za neprodajljive lastniške deleže. Peter Groznik, iz skupine KD Group, ocenjuje, da je to centralnoplanski ukrep. V petek smo poročali o sestanku v kabinetu predsednika vlade 12. januarja, nakateremje Borut Pahor poskušal pridobiti predstavnike Petrola in Aerodroma Ljubljana, da bi svoje terjatve do Adrie Airways, vredne skupno sedem milijonov, spremenili v lastniški delež. Zanimalo nas je, kako bi to vplivalo na premoženje 39.840

delničarjev Petrola in 9.017 delničarjev Aerodroma. V obeh družbah je neposredno ali posredno država največji lastnik. Dari Južna, kije prek svojih družb največji zasebni lastnik Petrola, zaradi članstva v nadzornem svetu Petrola, morebitne konverzije ni želel komentirati. Peter Groznik, predsednik uprave KD Skladov, članice skupine KD Group, ki je največji zasebni lastnik Aerodroma in je hkrati tudi delničar Petrola, pa je povedal: »Konverzija terjatev v lastniške deleže se nam zasebnim lastnikom zdi, milo rečeno, nenavadna. Saj nismo leta 1982, da bi delovali centralnoplansko. Za delniške družbe, ki kotirajo na ljubljanski borzi, je to v nasprotju s konceptom dobrih praks upravljanja podjetij.« Konverzija je v praksi slaba rešitev Terjatvi obeh družb do nacionalnega prevoznika sta težko izterljivi oziroma »mrtvi,« saj Adria denarja za poplačilo nima. Za upnika je idealno, če dobi terjatev plačano v denarju, ena od slabših možnosti je, če za terjatev dobi manjšinski lastniški delež v kapitalu lastnika. Za bilance Aerodroma in Petrola bi to pomenilo, da bi dobila naložbo, ki jo je brez diskonta težko prodati. Imela bi dve možnosti. Naložbo bi lahko vodilakot kratkoročno, kar pa pomeni oslabitev na pošteno vrednost, aU pa kot strateško naložbo, ki pa ima vpliv na kapital podjetja. Kako bo rešitev omenjenih terjatev vpliva na delnico, bo ocenil trg, delnica Aerodroma Ljubljana je letos zrasla za tri odstotke, delnica Petrola pa miruje pri vrednosti s konca leta 2009. •


Medij: Finance
Avtorji: Tomažič Janez
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 25. 01. 2010
Stran: 4