Večer, 18.06.2011

Agrokor_Mercatorju_pogovor_o_maloprodaji_Page_1Mercator je pogovore o nakupu Konzuma, Agrokorjeve hčerinske družbe za maloprodajo, predlagal v začetku marca, a so potem, koje Agrokor želel kupiti nekaj manj kot četrtinski delež Mercatorja od družb Pivovarne Laško, padli v vodo SONJA PLOJ RATAJC Družba Mercator je včeraj prejela dopis družbe Agrokor, s katero jo ta obvešča, da je zainteresirana za povezavo Skupine Mercator z maloprodajno dejavnostjo Skupine Agrokor (organizirano v hčerinski družbi Konzum) in da želi začeti razgovore o tem na podlagi predloga, ki ga je družba Mercator družbi Agrokor posredovala 2. marca letos, je Mercator včeraj objavil prek spletnih strani Ljubljanske borze.

Pismo je podpisal predsednik uprave Ivica Todorič, naslovil ga je na predsednika Mercatorjeve uprave Žigo Debeljaka in ga prosil, da bi predlagal nekaj možnih terminov za srečanje v Ljubljani. Mercator je interes za preučitev možnosti odkupa Agrokorjeve hčerinske družbe Konzum izkazal v začetku marca letos, ko je kazalo, da se Agrokor zanima za nakup Mercatorja. Po ocenah Mercatorja bi takšna strateška povezava skupinama omogočila osredotočenje v temeljno dejavnost. Ko se je Agrokor prijavil na razpis za prodajo 23-odstotnega deleža Mercatorja, ki so ga tedaj prodajale družbe prezadolžene skupine Pivovarne Laško, so v Mercatorju odpovedali udeležbo na pogovorih v Zagrebu. Nekaj manj kot četrtinskega deleža - čeprav je bila ponujena cena kar 221 evrov za delnico, potem Laščani niso prodali, saj so se začeli krepiti glasovi, da taka prodaja za slovensko gospodarstvo ne bo dobra, podprti z bojaznijo, da bi utegnil kupec ob svoji visoki zadolženosti izčrpavati Mercator, zmanjšati število delovnih mest in v mrežo pripeljati predvsem svoje dobavitelje; zvrstili so se številni očitki, da je v slovenski prodajni mreži veliko več Agrokorjevih izdelkov kot pa slovenskih v njegovi. Mali delničarji so zagovarjali stališče, naj Pivovarna Laško proda svoj delež skupaj z bankami, ki so imele v lasti znatne pakete delnic, nato pa se je pojavilo še odklonilno stališče Urada za varstvo konkurence - in Pivovarna svojega deleža tako ni prodala. Ta teden so banke podpisale sporazum, da bodo svoje pakete delnic v Mercatorju prodajale skupaj z družbami Pivovarne Laško - tako bi iskali vlagatelja, ki bi bil pripravljen kupiti 50,03-odstotni delež Mercatorja ob pričakovanju, da se utegne sporazumu priključiti še kak imetnik delnic, tako da bi morda prodajali celo 60-odstotni delež in pritegnili kupca, ki bi imel za nakup strateški interes. Agrokor, ki maja torej ni mogel kupiti četrtinskega deleža Mercatorja, je zdaj pokazal interes za pogovore z Mercatorjem o povezovanju maloprodajne dejavnosti. "S tem namenom je Agrokor tudi sodeloval na nedavnem natečaju deleža Pivovarne Laško v Mercatorju," je v pismu Debeljaku zapisal Todorič. Agrokor po neuspešnem nakupu deleža v Mercatorju predlaga pogovor o sodelovanju z Mercatorjem pri maloprodaji, ki pri hrvaškem trgovcu poteka preko hčerinske družbe Konzum. (Konzum.hr)


Medij: Večer
Avtorji: Ratajc Ploj Sonja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 18. 06. 2011 
Stran: 8