TV SLOVENIJA 1, 05.09.2014, DNEVNIK, 19.00
JELENA AŠIĆ (voditeljica): Dober dan! Ljubljansko letališče je pristalo v nemških rokah. Prodajalci 75,5% deleža Aerodroma Ljubljana so popoldne podpisali kupoprodajno pogodbo z nemško družbo Fraport, ki upravlja letališče v Frankfurtu. Slovenski državni holding pa našega osrednjega letališča ni prodal le drugemu podjetju ampak pravzaprav tudi drugi državi, saj je Fraport v večinski lasti nemške zvezne dežele Hessen, mesta Frankfurt in družbe Lufthansa.
FLORJAN ZUPAN (novinar): Postopek se je vlekel 8 mesecev, SDH-ja je imel zavezo prejšnjega sklica parlamenta za prodajo. Vse ponudnike so po zagotovilih prodajalcev obravnavali enakopravno in kljub očitkom transparentno na koncu pa je prevladala cena in načrti Fraporta.
MATEJ PIRC (predsednik uprave Slovenskega državnega holdinga): Postopek prodaje je potekal pregledno in enakopravno do vseh investitorjev v prodajnem postopku ter v skladu s mednarodno prakso na tem področju.
ZUPAN: Nemci so ponudili 61,75 evra za delnico, kar pomeni, da bo država in z njo povezani kupci dobili za tričetrtinski delež 176 milijonov za 100% delež pa bodo Nemci plačali dobrih 234 milijonov. Predstavniki Fraporta imajo velike načrte za razvoj letališča.
Dr. STEFAN SCHULTE (predsednik uprave Fraporta): Kot smo že rekel, smo dolgoročni vlagatelj. Prepričani smo, da bo ljubljansko letališče delo nadaljevalo kot prej. pričakujemo pa povečanje potniškega in tovornega prometa.
ZUPAN: Največji lastnik Aerodroma so država Kad, Sod, Zavarovalnica Triglav in Publikom Trezor. Lastniki Fraporta pa so dežela Hessen, mesto Frankfurt in Lufthansa. Lani je Aerodrom izgubil 15 milijonov evropskega denarja, mali delničarji pa so mu, ker država ni imela glasovalnih pravic pobrali še 35 milijonov namenjenih drugemu terminalu tako, da uprava zdaj upa, da bo novi lastnik prinesel nov razvoj.
ZMAGO SKOBIR (predsednik uprave Aerodroma Ljubljana): Tudi danes, ko so gospodarske razmere posebej težke lahko še vedno govorimo, da letališče s prometom raste tako v potniškem kot v tovornem prometu in seveda ob prihodu novega lastnika pričakujemo, da bo ta promet in ta razvoj tekel še mnogo hitreje.
ZUPAN: Nemci pa so z nakupom pridobili tudi stavbno pravico za 40 let.
AŠČIĆ: Florjan Zupan ali se lahko kljub podpisu pogodbe še kje zaplete glede nato, da francosko podjetje Vincy Airports ni zadovoljno s postopkom prodaje?
ZUPAN: No pravzaprav je težko pričakovati, da bi se še kaj zapletlo. SDH-a vseskozi poudarja, da je postopek tekel transparentno in enakopravno za vse, odločilna pa je bila seveda cena in pa načrti Fraporta. Tudi predstavniki Francozov so imeli vseskozi enake možnosti oziroma tudi možnost zvišati cene vendar tega niso storili. Zdaj morajo Nemci pridobiti še dovoljenje Urada oziroma Agencija za varstvo konkurence to bodo verjetno dobili kmalu nato pa bodo dali še ponudbo za preostale delnice.
AŠČIĆ: Florjan Zupan hvala lepa.
Medij: TV Slovenija 1
Avtorji: Zupan Florjan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dnevnik
Datum: 05. 09. 2014
Termin: 19:00
Trajanje:3