Delo, 29.08.2014

Aerodrom Ljubljana_naj_bi_prodali_prihodnji_tedenAerodrom Ljubljana naj bi prodali prihodnji teden Privatizacija Podpisa pogodbe danes ne bo - Rok za ekskluzivna pogajanja se izteka - Združena levica je prod Ljubljana - Napovedi nekaterih medijev, da naj bi Slovenski državni holding (SDH) že danes z nemškim Fraportom podpisal pogodbo o prodaji Aerodroma Ljubljana, se, kot kaže, ne bodo uresničile. Pogajanja med Fraportom in SDH menda še niso končana. Maja Grgič, Aleš Stergar Državni holding m nemški kupec se po neuradnih informacijah še usklajujeta o pogodbi in nekaterih zavezah.

Podpis dogovora se, kot je mogoče slišati, pričakuje za prihodnji teden. SDH se od začetka avgusta ekskluzivno pogaja s Fraportom, pravica za to pa se izteče danes ob polnoči. Dogovorjena cena, ki naj bi bila ključno merilo pri prodaji, po neuradnih informacijah menda znaša 240 milijonov evrov oziroma približno 63 evra za delnico. Zelena luč za nadaljevanje Soglasje k prodaji Aerodroma mora dati tudi nadzorni svet SDH, ki pa se je včeraj s prodajnim postopkom le seznanil. Kot je mogoče izvedeti, je upravi SDH dal zeleno luč za nadaljevanje pogovorov, pred podpisom pa naj bi še enkrat odločal o soglasju. Vzponi in padci delnice Včeraj popoldne se je sestal tudi nadzorni svet Aerodroma Ljubljana. Razpravljal je o polletnih poslovnih rezultatih družbe, ki so predvidoma ugodni. Družba naj bi te rezultate objavila danes. Aerodrom Ljubljana, ki ni običajen koncesionar, temveč lastnik večine infrastrukture, je sicer izdal 3.796.527 delnic, tržna kapitalizacija konec lanskega leta je bila 53,4 milijona evrov, razmerje med tržno in knjigovodsko vrednostjo delnice pa 0,84. Vrednost delnice na borzi je bila 30. decembra lani 27,6 evra, nato pa se je do sredine maja letos povečala na skoraj 50 evrov. In nato - ko so večji mali delničarji izglasovali izplačalo 35 milijonov evrov kumuliranega dobička družbe, pripravljenega za naložbo v drugi potniški terminal - padla na 38 evrov. Ponovna rast se je začela na začetku julija, konec avgusta pa je tečaj čez 60 evrov. Fraport je po dosegljivih informacijah za Aerodrom ponudil neverjetno veliko denarja. Zato so upravičena ugibanja, zakaj. Če drži, da hoče Fraport krepiti tovorni promet, je to primeren odgovor. A tovorni promet pomeni tudi nevšečnosti: letala bodo vzletala in pristajala tudi ponoči; z letališča bo treba tovor spraviti do uporabnikov - po cestah, saj tirov na Zgornjem Brniku pač ni. In vse to pomeni povečan hrup in onesnaževanje. Levica nasprotuje prodaji Prodaji Aerodroma tik pred podpisom pogodbe glasno nasprotuje Združena levica, v kateri trdijo, da bi morala biti »privatizacija podjetij, ki upravljajo strateško infrastrukturo in s svojo dejavnostjo ustvarjajo pogoje za poslovanje celih panog, za novo slovensko vlado nesprejemljiva«. »Aerodrom Ljubljana bo po prevzemu postal podružnica velike letališčne korporacije Fraport, ki je v večinski lasti nemških političnih elit. Njegovo delovanje bo podrejeno izključno interesom matične družbe, ki bo gotovo pritiskala na zaposlene in izkoriščala monopolni položaj našega edinega letališča. Ko bodo ti interesi prišli v nasprotje z delavskimi pravicami zaposlenih in s potrebo po zanesljivih letalskih povezavah naše države, bo prepozno. Zato moramo ukrepati zdaj!« pravijo.

 

Medij: Delo
Avtorji: Grgič Maja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Aktualno
Datum: 29. 08. 2014
Stran: 3