Dnevnik, 7.3.2010

Adria_v_dokapitalizacijo_prek_nove_h_erinske_dru_be_Adria_TehnikaBarbara Hren Ljubljana - Adria Airways namerava načrtovano dokapitalizacijo, o kateri se že dolge mesece pogaja z državo, Aerodromom Ljubljana in Petrolom, izpeljati prek ustanovitve nove hčerinske družbe Adria Tehnika. Vanjo naj bi država prek Posebne družbe za podjetniško svetovanje (PDP) vložila pet milijonov evrov kapitala, nam je pojasnil predsednik nadzornikov letalske družbe Maks Tajnikar. Koliko naj bi znašal vložek Aerodroma Ljubljana, ni znano, zagotovo

pa v njem ne bo Petrola. Adria bo, tako Tajnikar, večinska lastnica te družbe, vendar se o natančnem razmerju deležev še niso uskladili. »Najprej moramo ovrednotiti stvarni vložek Adrie, bo pa Adria večinska lastnica. V nasprotnem je ne bi mogli prištevati v konsolidirano bilanco,« je pojasnil Tajnikar. Z Aerodromom Ljubljana se trenutno pogajajo o treh zadevah - dokapitalizaciji z lastniškim vstopom v Adrio Tehniko, moratoriju na okoli 4,4 milijona evrov terjatev do Adrie in znižanju cen storitev, ki jim jih nudi letališče. Pogajanja potekajo tudi s Petrolom, ki mu Adria dolguje okoli štiri milijone evrov za gorivo. A pogajajo se le o moratoriju na poplačilo dolgov, na lastniški vstop Petrola v Adrio pa, kot je bilo razumeti Tajnikarja, ne računajo več. Kot smo že poročali, je prvi mož Petrola Aleksander Svetelšek temu tudi izjemno nenaklonjen. »Pogodba o poplačilu zapadlih terjatevz odlogom in zzavarovanjem je v pripravi, o podrobnostih ne bi poročali, dokler ni sklenjena. Tudi ideja o podjetju Adria Tehnika še ni dovolj razvita, da bi jo lahko predstavljali in odgovorili na vaša vprašanja,« so dejali v Aerodromu Ljubljana pod vodstvom Zmaga Skobirja in dodali, da si želijo v Adrii odnose rešiti tako, da bodo zaščitili interese vseh lastnikov -Aerodrom Ljubljana ima namreč tudi več kot 9000 malih delničarjev. Glede znižanja cen storitev za Adrio pravijo, da so jim ponudili enake pogoje kot lani, vendar pogajanja še potekajo. Tajnikar pravi, daje njihov cilj letošnje leto končati blizu pozitivne ničle, pri čemer bodo ključne cena goriva in cene storitev Aerodroma. Na naše vprašanje, ali in za koliko nameravajo stroške poslovanja znižati na svoji strani, je Tajnikar odgovoril, da za več milijonov evrov, vendar natančne številke ni navedel. Povedal pa je, da bo treba znižati stroške dela, zaradi česar bo v nekaj točkah nujno odpreti pogajanja o kolektivni pogodbi. Iz uprave Adrie, ki jo vodi Tadej Tufek, včeraj do konca redakcije pojasnil v zvezi z varčevalnimi načrti in dokapitalizacijo nismo prejeli. barbara. hren@dnevnik. si Golob Matzele: Če ne gremo v dokapitalizacijo, bodo stroški višji V PDP so prepričani, da je edina prava rešitev sodelovanje v dokapitalizaciji Adrie ali Adrie Tehnike - negativne posledice, če ne bi šli v dokapitalizacijo, bi bile višje, je pojasnil izvršni direktor PDP Matej Golob Matzele. Pričakuje pa, da bo dokapitalizacija izpeljana po tržni ceni in da bodo v njej sodelovali tudi zasebni vlagatelji. A o podrobnostih načrta, ker pogovori še potekajo, Golob Matzele ni želel govoriti. Adria Airways, ki jo vodi Tadej Tufek (na sliki), bo dokapitalizacijo po besedah prvega nadzornika Maksa Tajnikarja speljala prek ustanovitve hčerinske družbe Adria Tehnika. Vanjo naj bi samo država vložila pet milijonov evrov, računajo pa še na vložek Aerodroma Ljubljana.


Medij: Dnevnik
Avtorji:
Hren Barbara
Teme:
mali delničarji
Rubrika / Oddaja:
Poslovni Dnevnik
Datum:
05. 03. 2010
Stran:
23