Sveženj za spodbujanje gospodarstva ali kaj bo, ko bo

Finance, 24.05.2012

Sve enj_za_spodbujanje_gospodarstva_ali_kaj_bo_ko_bo_Page_1Vlada bo danes obravnavala prvi sveženj ukrepov, ki jih ministrstva (večinoma šele) pripravljajo in naj bi spodbudili gospodarstvo. Kaj je v svežnju? Najprej opozorimo, da povsod še ne gre za dokončne ukrepe, o nekaterih se šele razmišlja. Kdaj naj bi bili vsi ukrepi iz tega prvega svežnja dejansko potrjeni in se bodo začeli uporabljati v praksi, vladno gradivo ne pojasnjuje. Povzemamo novosti, ki se pripravljajo, kot jih opisuje gradivo za vlado. 1 Predlog ukrepov za izboljšanje • poslovnega okolja ► Izvršnica: Predlog zakona, ki bo uvedel nov instrument za izboljšanje plačilne discipline (izvršnico), bo do 17. junija v javni obravnavi, do takrat finančno ministrstvo sprejema pripombe.

Kljub drugačnim pobudam GZS za zdaj ni predvidena odprava obveznega pobota, se pa odpravlja uzakonjeni 120-dnevni plačilni rok. ► OdpravačlanstvavOZS: Ministrstvo za gospodarski razvoj pripravlja spremembo obrtnega zakona, s katerim bo predlagalo odpravo obveznega članstva. Presoja tudi pogoje, dovoljenja in postopke za opravljanje obrtnih dejavnosti, ki jih nalaga velj avna zakonodaj a s ciljem boljše regulacije obrtnih dejavnosti. ► Spremembe zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1): Pomemben del ukrepov, ki jih pripravlja ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, bo usmerjen v nadaljnjo odpravo administrativnih ovir. Močnejši poudarek bo na preprečevanju nenehnega ustanavljanja novih in novih družb v primerih zlorab pravic in pooblastil pri prejšnjih družbah. Ministrstvo bo proučilo tudi poenostavitev pravil računovodenja za mikro in mala podjetja, opredelilo možnost prenosa podjetja zasebnika ter predlagalo tudi spremembe, vezane na AJPES (katere, gradivo ne navaja). ► Investiranje: S spremembami zakona o poroštvih za financiranje investicij družb bo podjetjem omogočen dostop do dodatnih sredstev za rast in razvoj. Poseben poudarek je namenjen zagotovitvi virov za obratna sredstva, ki omogočajo nadaljnje delo podjetjem z obetavnimi projekti. ► Spremembe stečajnega zakona (ZFPPIPP): Spremembe zakona, ki ureja insolvenčne postopke, so nujne, piše v poročilu. Kot dobre opisuje nekatere rešitve, ki jih je vseboval že predlogZFPPIPP-E,kipav DZ ni prejel ustrezne podpore. Na primer da hčerinske družbe kot upnice ne morejo glasovati o prisilni poravnavi matere, da lahko upniški odbor sprejme sklep o povečanju osnovnega kapitala ne samo z novimi denarnimi vložki, temveč tudi stvarnimi vložki, ali da se upravljanje insolventne družbe deloma prerazporedi na sodišče. Treba je: 1. uvesti ukrepe za občutno skrajšanje trajanja postopkov; 2. onemogočiti zavlačevanje in zlorabe postopka; 3. učinkoviteje omogočiti reševanje zdravih delov insolventnih podjetij; 4. v postopku prisilne poravnave omejiti pristojnosti obstoječih organov družb in/ali jih razdeliti med obstoječe organe družbe in organe, ki jih postavi sodišče ob oklicu prisilke; 5. treba bi bilo razmisliti o specializaciji sodišč za vodenje insolvenčnih postopkov. ► Industrij sko-obrtne cone (IOC): Odpravljene bodo ovire pri nefleksibilnosti prodaje zemljišč v IOC, ki so v lasti občin. Zemljišča se na podlagi zdajšnje uredbe lahko prodajo le kupcu z najvišjo ceno na podlagi prej opravljene cenitve tržne vrednosti. Občina nima nobenega instrumenta, da bi resno preprečila špekulativne nakupe. Po novem bodo morale lokalne skupnosti poleg ponujene cene pri prodaji ali oddaji zemljišč v IOC upoštevati tudi dejavnike, ki so pomembni za razvoj občine (število novih delovnih mest, visoka dodana vrednost naložb, vpeljava novih tehnologij). Z namenom preprečitve zlorab bo celoten koncept temeljil na preglednem postopku, vezan pa bo na razvojne programe občine in soglasja organov občin, piše v gradivu. Hkrati bodo spremenjena določila o odškodninah, ki se plačujejo za spremembo namembnosti kmetijskih zemljišč. Zdaj so te odškodnine resna ovira pri razvoju IOC, je navedeno v gradivu, novih cen ne navaja. Predlagana bo podelitev predkupnega upravičenja občinam za kmetijska zemljišča, ki bodo del območij za gradnjo. Občine bodo po novem same odgovorne za vsebinsko in formalno pravilnost vseh postopkov sprejemanja in spreminjanjaprostorskih aktov (OPN in OPPN), okrepljen bo pa nadzor nad občinami. Možne so dodatne spodbude občinam za namene spodbujanja vlaganj v IOC. ► Spremembe zakona o graditvi objektov: Administrativni postopki pri graditvi se bodo pospešili in skrajšali, za investitorja pa pocenili. Novosti so denimo: 1. odpravlja se obveznost pridobitve projektnih pogojev; 2. spremenijo se pravila o sodelovanju stranskih udeležencev v postopku izdaje gradbenega dovoljenja z namenom pospešitve postopkov; ustna obravnava ni več obvezna, če investitor z lastnikom zemljišča sklene pogodbo, s katero izkazuje pravico graditi, se šteje, da se ti stranski udeleženci strinjajo z gradnjo in se jim gradbeno dovoljenje le vroči; 3. omogoči se gradnja stavb, ki se samooskrbujejo, ko se uporabijo energetsko in okoljsko učinkovitejše rešitve ali ko komunalna oprema ni zgrajena; 4. za enostanovanjsko stavbo, zgrajeno na podlagi gradbenega dovoljenja, se izda uporabno dovoljenje samo, če investitor to izrecno zahteva; 5. omogoča se legalizacija nekaterih stanovanjskih in preostalih objektov, če izpolnjujejo določene pogoje. 2 Finančne spodbude za • spodbujanje gospodarske rasti Gre za (nove) javne razpise: ► za spodbujanje vlaganj (v nove obrate ali razširitev dejavnosti starih obratov; če bo mogoče, bo poseben poudarek na energetsko učinkovitih naložbah); ► za spodbuj anj e zapo slovanja v razvojnih podjetjih (razpisanih bo od 30 do 40 milijonov evrov, rezultati bodo po novem vezani tudi na raziskovalno dejavnost in izvajanje programa, ne le na ustanovitev skupine RR in zaposlitev raziskovalcev); ► za učinkovito rabo energije in obnovljive vire energije (40 milijonov evrov). 3 Namesto AUKN, Kada, Soda, DSU -• en holding Ustanovljena bo krovna družba, holding, z združitvijo državnih AUKN, Soda, Kada in DSU. Holding bo upravljan enotirno. Ustanovil bo dva alternativna sklada in DZU, ki bo sklada upravljal. Šlo bo za sklada portfeljskih naložb ter pomembnih naložb; upravljata se na podlagi zakona, ki ureja investicijske sklade in družbe za upravljanje. Ustanovljene bodo tudi tri hčerinske družbe, ki razen premoženja nimajo preostalih funkcij družbe (zaposlenih). Te tri družbe bodo upravljale finančno in nepremično premoženje družbe, še razkriva gradivo. •

 

Medij: Finance
Avtorji: Weiss Monika
Teme: ZGD-1 zakon o gospodarskih družbah
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 24. 05. 2012 
Stran: 4