Finance, 15.11.2012
Končno novela stečajne zakon po 60 dneh blokade TRRbo ] odaje, ki bo bolj zaščitila upnike: 3odietie kandidat za stečaj d upniki! Novela zakona prinaša več varovalk, ki ščitijo premoženje upnikov: omogočena bo mala prisilna poravnava za najmanjša podjetja, zavlačevanje s stečaji bo, če bodo upniki to želeli, preprečeno, upravitelji pa ne bodo več nedotakljivi. Peta novela zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP) bo vvladni postopek vložena vprihodnjih tednih, smo izvedeli. Po noveli zakona pa pozneje sicer sledi še celovita prenova zakonodaje. Katere so glavne novosti? Hitrejši začetki postopkov Cilj je predvsem, da lastniki podjetja ne izčrpajo »do smrti« še pred začetkom postopka, da se bodo podjetja še lahko prestrukturirala in ohranila proizvodnjo oziroma dejavnost.
► Dolžnik, ki bo imel 60 dni skupaj ali 90 dni s prekinitvami blokiran račun, bo avtomatsko postal kandidat za stečaj. S tem naj bi se preprečilo zavlačevanje uprav in lastnikov za sproženje insolvenčnih postopkov. A pozor, še vseeno bo zahtevo za sprožitev stečaja moral vložiti upnik. ► Uvedena bo poenostavljena prisilna poravnava za samostojne podjetnike in mikro podjetja, kar naj bi prineslo precej cenejši in hitrejši postopek finančnega prestrukturiranja. ► Možna bo takojšnja pretvorba terjatev v kapital (za zdaj le v postopku prisilne poravnave), kar naj bi prineslo hitrejšo obliko razlastitve dolžnikov. Do zdaj je bila omogočena le razlastitev z vplačilom novih denarnih vložkov. Hkrati bo upnik, ki bo tako postal lastnik družbe, od sodišča lahko zahteval, da ga pooblasti za vodenje poslov svojega dolžnika, vključno s pravico odpoklica ali razrešitve dozdajšnjih članov vodstva in organov nadzora ter imenovanjem svojih, brez soglasja sodišča. ► Dolžnik se ne bo mogel več izmuzniti začetku postopka insolventnosti, če bo za več kot 15 dni zamudil s plačilom plač delavcem do višine minimalne plače ali davkov in prispevkov, ki jih mora izplačevalec obračunati ali plačati hkrati s plačilom plač delavcem (razen če je bilo plačilo davkov in prispevkov odloženo v skladu z zakonom, ki ureja davčni postopek). ► Če bodo začetek stečaja zahtevali delavci ali dolžnik sam, bodo oproščeni plačila predujma za začetek postopka. m mm^^M^^^^^^^^M WaaT f^^B^^^^^^B Bolj poštene prisilke ► Cilj je, da bodo v prisilno poravnavo šla podjetja, ki jo tudi v resnici lahko izpeljejo. Spomnim na številne primere po zakonu izglasovanih prisilnih poravnav, katerih načrte je po letu dni že bilo treba spreminjati, od večjih denimo Merkur, Istra benz. ► V prisilni poravnavi se zaostruje plačilna dinamika: dolžnik bo že v prvem letu moral od celotne višine navadne terjatve poplačati najmanj 12,5 odstotka, v drugem letu najmanj 25 odstotkov, v tretjem pa najmanj 37,5 odstotka svojih obveznosti. S tem naj bi se preprečile nevzdržne prisilke oziroma bi dolžnik dokazal, da ima vsaj minimalno likvidnost. Če je ni sposoben izkazati že v prvem letu, je namrei zelo verjetno, da do konca štirile tnega obdobja tudi ne bo zmoge izpolniti svojih obveznosti. Manj zavlačevanj in lumparij ► Novela naj bi prinesla manj izkoriščanja prijateljskih povezav med dolžniki in upniki, manj »cuzanja« stečajne mase, odpravila naj bi se nasprotja interesov. ► Hitrejše končevanje »praznih stečajev«, ki obremenjujejo sodišča: če je upniška masa premajhna za poplačilo predujma za začetek postopka, upniki pa ga ne bodo želeli plačati, bo sodišče dolžnika izbrisalo iz registra. ► V upniškem odboru ne bodo mogle več sedeti osebe, ki bi imele navzkrižje interesa: tisti, kije bil v zadnjih dveh letih pred začetkom postopka družbenik insolventnega dolžnika, in tisti, ki je z dolžnikom ožja povezana oseba. ► Prav tako o prisilni poravnavi ne bo smel več glasovati upnik, ki ima v razmerju do insolventnega dolžnika položaj povezane družbe po zakonu o gospodarskih družbah ali ožje povezane osebe. Adijo, nedotakljivost upraviteljev ► Nepravilnosti, samovolje, prijateljskega razdeljevanja upniškega denarja bo konec - če bodo upniki le imeli interes za to. ► Upravitelji ne bodo več nedotakljivi: uveljavlja se institut izgube zaupanja. Upniki, ki imajo večino terjatev in večino v upniškem odboru, bodo lahko izglasovali, da se upravitelj umakne, hkrati pa bodo lahko postavili svojega, z nacionalnega seznama upraviteljev. ► Prav tako bodo upravitelji morali bolj sodelovati z upniki: upniški odbor bo lahko zahteval, da preden bodo račune stroškov iz postopka poslali sodišču, jih bodo morali pokazati upnikom, če upravitelj tega ne bo hotel, lahko izgubi zaupanje in ga razrešijo. Prav tako bodo upniki imeli pravico vpogleda v dokumentacijo postopka.
Medij: Finance
Avtorji: Sovdat Petra
Teme: ZGD-1 zakon o gospodarskih družbah
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 15. 11. 2012
Stran: 2