Reporter, 18.10.2010
■ Pred kratkim ste se kot direktor Termoelektrarne Šoštanj (TEŠ) preselili v novo pisarno, po tleh imate še polno škatel. Gre za škatle, v katerih ste prenesli stvari, da jih boste razporedili, ali se pakirate? (smeh) Škatle pomenijo prihod v novo pisarno, imam toliko drugega pomembnejšega dela, ki mu posvečam bistveno večjo pozornost, kot pa urejanju pisarne. Za to bo še čas.
■ To sprašujem zaradi položaja glede nadzornikov Holdinga slovenskih elektrarn (HSE), ki jih je vlada na hitro mimo svojih pravil zamenjala, saj po besedah ministrice za gospodarstvo Darje Radič iz Zares niso več uživali njenega zaupanja. Vam vlada še zaupa? Mislim, da zagotovo še uživam zaupanje stroke in v tem trenutku bi bilo dobro, da vlada upošteva stroko in javno mnenje. Se vedno imam občutek, da skupaj s svojo ekipo v TEŠ uživam zaupanje vlade, kajti vlada ni še nikoli rekla, da šesti blok TEŠ ni smotrni projekt. ■ Ministrica Radičeva je izjavila, da glede zaupanja vam »še razmišlja«. Očitno je nekaj narobe. Glede ministričinega razmišljanja v zvezi z zaupanjem v vodstvo TEŠ sem prepričan, da mora slišati vse argumente in razloge za to, kako delamo. Moramo imeti možnost razložiti, da pri vodenju projekta TEŠ 6 dejansko nismo delali nobenih napak. Želimo ji prikazati realno stanje poteka projekta vse od leta 2003. ■ Ste imeli do zdaj to možnost? Ne še. Ministrico Radičevo smo povabili v Šoštanj in pričakujemo njen odgovor, kdaj nas bo obiskala. Gre za tako velik projekt, da je treba soočiti vse argumente, na podlagi tega si lahko vsak ustvari svojo sliko. ■ Prva naloga novih nadzornikov v HSE bo po besedah Radiceve revizija in ocena stanja TEŠ 6. Vsi nadzorniki v HSE do zdaj so imeli prav to nalogo, tako ti, ki so bih zdaj odstavljeni, in tudi tisti pred njimi. V TEŠ nismo storili nobenega odločilnega koraka pri projektu gradnje šestega bloka brez soglasja nadzornikov HSE, ki je lastnik TEŠ. Ob podpisu pogodbe za glavni tehnološki objekt, za vse garancije ... vedno iščemo potrditev na vseh nivojih. Tudi vladna komisija, imenovana leta 2006, je bila seznanjena s tem in je sprejela odločilne sklepe za nadaljevanje investicije. Sistem nadzora je naslednji: vlada je imenovala projektno skupino za spremljanje gradnje šestega bloka, prav tako vlada imenuje nadzorni svet HSE, ta imenuje direktorja HSE. Skupščino HSE zastopa direktor HSE in ta imenuje nadzorni svet TEŠ. Ta pa imenuje in razreši direktorja TEŠ. Po zakonu o gospodarskih družbah velja, da nadzorni sveti niso delegati nekoga, ampak imajo svojo funkcijo ter naloge po ZGD, in nihče nadzornikom ne more določati, kako naj odločajo. Seveda če so pravi nadzorniki. ■ Morda veste, zakaj so nedavni nadzorniki HSE zamenjali generalnega direktorja Boruta Meha z Viljemom Pozebom? Ne, svetujem, da vprašate zdaj že nekdanje nadzornike. Mislim, da vam bodo razložili, kaj se je dogajalo od maja do septembra letos. ■ Borut Meh je bil zelo kritičen do vašega vodenja TEŠ. Da, žal. Imel je napačnega najožjega svetovalca. Moramo vedeti, da ni nihče popoln. S strani tega svetovalca je bil Meh gotovo zaveden glede realnosti dogajanja v TEŠ. ■ Premier Borut Pahor pravi, da morata biti z ministrico Radičevo popolnoma prepričana, da ljudje, ki vodijo projekt TEŠ 6, delajo racionalno. Mar ga do zdaj v to še niste prepričali? Na TEŠ ves čas dokazujemo, da imamo prave odločitve in poti. Še vedno smo prepričani, da zelo racionalno vodimo ta projekt Borut Meh je imel žal napačnega najožjega svetovalca. in da smo naredili veliko pozitivnega, da je na relativno nizki investicijski vrednosti. Zavedati se je treba, da gre za objekt moči 600 megavatov električne energije, kar pomeni v proizvodnji tretjino vse slovenske energije, v denarju je težak skoraj 1,2 milijarde evrov. Takšni ali drugačni pomisleki glede projekta TEŠ 6 bodo ves čas njegove izpeljave. Mi se ne bojimo nikomur odkriti kart in povedati, kaj se je dogajalo. To smo že povedali predsedniku vlade in bomo tudi ministrici za gospodarstvo. ■ Pred nekaj meseci je z mesta ministra za gospodarstvo nepreklicno odstopil Matej Lahovnik, le nekaj dni zatem mu je njegov do tedaj podrejeni uslužbenec Janez Kopač očital slabo vodenje projekta TEŠ 6. Lahovnik, doma iz Velenja, je zagovarjal projekt TEŠ 6. Pred kratkim je vlada na predlog naslednice Lahbvnika, ministrice Radičeve, zamenjala nadzornike HSE, Radičeva razmišlja o tem, ali vam zaupa ... A res mislite, da še obstaja možnost, da vas nadzorniki TEŠ po volji te vlade ne bodo zamenjali? Gre za odločitev nadzornikov TEŠ. ■ Tudi če vas sedanji nadzorniki ne bi želeli zamenjati, lahko zamenjajo njih in vas bodo potem zamenjali novi nadzorniki. Že zdavnaj sem se sprijaznil s tem, da ni nihče nenadomestljiv. Vem, da lahko naprej opravljam še druge naloge, ponosen sem na izvrstno ekipo, ki dela pri projektu TEŠ 6. Če mene povozi vlak, sem prepričan, da so sodelavci tako dobri, da lahko sami izpeljejo načrt brez mene. Ta ekipa je plod trdega skupnega dela zadnjih sedmih let, od leta 2003 naprej ves čas TEŠ 6 peljejo isti ljudje. Zanimivo, ta ekipa hkrati skrbi za letno proizvodnjo kvalitetne električne energije iz naše elektrarne. Blok šest je postal dejansko naš stil življenja, to delamo tako rekoč vse dneve, tudi konec tedna. Zato smo tudi čustveno vezani nanj. Neupravičeno in pavšalno se tej ekipi očitajo najrazličnejše, nedokazane napake. Pri tem mnogi ne vedo, da je prav ta ekipa uspešno izpeljala projekt dveh plinskih turbin, vreden 50 mio evrov. To smo storili kvalitetno tako časovno kot vrednostno. Vse remonte v elektrarni delamo za natančno predvidene zneske v vnaprej predvidenem času. Imeti tako kvalitetno ekipo je lahko le v ponos vsakomur; presrečen sem, da sem lahko direktor takšne skupine. ■ Mislite, da pri kadrovskih načrtih vodstva Zares kaj velja to, da ste vi in vaša ekipa uspešni? Težko to komentiram, njihovih načrtov ne poznam. Za uspešno proizvodnjo električne energije iz kateregakoli energenta je zelo pomembno, da so na pravem mestu strokovnjaki. Zelo dobro je, da imajo zaupanje vseh političnih strank. Zavedam se, da vsak politik potrebuje električno energijo, naj bo levi ali desni. ■ Vi pred devetimi leti ne bi postali direktor TEŠ, če ne bi imeli odobritve vladajočih politikov, saj je bila tudi tedaj TEŠ v državni lasti. Dobro vprašanje. Bil je razpis, nadzorni svet TEŠ je moral nekoga postaviti za direktorja, in jaz sem očitno ustrezal vsem strokovnim merilom. Pri vodenju TEŠ samo politična podpora ne zadošča za to, da opravlja zastavljeno poslanstvo. ■ Saj tega ne problematiziram. Gre zgolj za to: povsem jasno je, da vladajoči politiki postavljajo svoje direktorje v družbah, ki so v državni lasti. Jasno je tudi, da jih ti politiki razrešujejo. Najbrž zdaj Gregor Golobic in njegova ekipa razmišljajo, da lahko po njihovi volji tudi odidete. To je realnost življenja, zagotovo. Prvič sem bil na podlagi javnega razpisa imenovan za direktorja leta 2001, drugi mandat sem začel v času Janševe vlade leta 2005, tretjič so me na podlagi tretjega razpisa imenovali lansko leto pod Pahorjevo vlado. Zdaj mi teče tretji mandat. ■ Po besedah dr. Bogomirja Kovača, predsednika kadrovsko-akreditacijskega sveta, je vlada nadzornike HSE zamenjala mimo lastnih pravil. Pojasnilo ministrice Radičeve v zvezi s tem je označil za zavajanje. Postopek, kako lahko razrešijo vas, gotovo poznate. Da, popolnoma. Morate mi verjeti, da osebno branim upravičenost projekta bloka 6 in ga bom branil ne glede na to, kje bom in kaj bom počel v prihodnje. Zagotovo pa nimam želje braniti svoj položaj, če ne bi imel več zaupanja nadzornega sveta TEŠ. Če ti nadzorniki ne zaupajo, potem ne moreš delati. Če se bo pokazalo nezaupanje glede mojega vodenja TEŠ, je jasno, da v tej pisarni nimam več kaj početi. Za to, da so postopek zamenjave nadzornikov HSE izpeljali, kot so ga, imajo verjetno vzroke in opravičila, ki pa jih ne poznam. ■ Kdo zdaj vodi energetsko politiko v državi: Kopač, Radičeva, Golobic, Pahor? Zagotovo jo vodi direktorat za energijo na ministrstvu za gospodarstvo (tega vodi Kopač, op. p.). Koga na direktoratu najbolj poslušajo? Najbrž vsa ta imena, pravnoformalno direktorat daje potrdila, soglasja . . . Zelo pošteno se mi zdi od ministrice Radičeve, da pove, da ni strokovnjakinja za vsa področja, zato za svoje odločitve posluša sodelavce. Toda tu se bom potrudil, da ji bomo tudi v TEŠ povedali svoje argumente in naša videnja, kako naj se razvija termoelektrarna. ■ Kopač iz stranke Zares vas pri vodenju te investicije obtožuje za zavajanje, bili naj bi krivi za zamude in nenehna spreminjanja načrta. Zaradi zamud in neracionalnega vodenja naj bi se investicija podražila za najmanj 150 mio evrov. Očita vam tudi neekonomično vlaganje v plinski turbini pri blokih elektrarne štiri in pet v znesku 75 mio evrov. Se ne bojite odškodninskih tožb? Zagotovo ne. Vsi ti očitki so neutemeljeni, podani so na podlagi neresnic, nepoznavanja TEŠ. Ti, ki so pisali takšne pripombe, že več let sploh niso bili v TEŠ, odkar sem direktor ne pomnim, da bi bili tukaj. Težko je iz Ljubljane pisati o trenutnem stanju elektrarne, ki se vsak dan spreminja. Mi tu natančno vemo, kaj se z njo dogaja in investicije zagotovo nismo presegli za 150 mio evrov. Vse smo smotrno načrtovali, izid tega so dobri rezultati poslovanja družbe in tudi zagotavljanja električne energije. K vsem tem očitkom gospoda Kopača, ki jih je zapisal v svojem pismu in so bili objavljeni na spletnih straneh vlade, smo dali pripombe, ki so bile prav tako v celoti objavljene. Če nekdo temeljito prebere oboje, si lahko ustvari sliko, kdo ima kakšne namene. ■ Kot pravi Kopač, je vodstvo TEŠ v zadnjih petih letih iz meseca v mesec spreminjalo zasnovo bodočega delovanja TEŠ 6, s čimer naj bi enormno zvišali vrednost investicije. Mi imamo zasnovo enako že vse od leta 2001. Predvidena moč bloka je bila že na začetku 600 megavatov. Pri obratovanju blokov štiri in pet smo se morali sproti prilagajati okoljski zakonodaji, toda to ne pomeni, da smo spremenili strategijo bloka šest. Obratovanje blokov štiri in pet nima nobene zveze z investicijsko vrednostjo bloka šest. Slednja je prava vrednost; zadnja tri leta smo imeli več skrbnih pregledov Evropske investicijske banke (EIB) in Evropske Banke za razvoj (EBRD). Na podlagi realnosti projekta sta se ti banki odločili, da bosta s financiranjem podprli TEŠ 6. Če zunanji neodvisni strokovnjaki in bančne ustanove ocenijo, da je vse v redu, bi tem dal večjo težo kot nekomu, ki že več let ni bil v TEŠ. Omenjeni tuji strokovnjaki so v zadnjih treh letih kar veliko dni preživeli v TEŠ. ■ Toda kot ste dejali, ima Kopač prvo besedo pri vodenju energetske politike ne glede na to, ali ima argumente. Da, trenutno se zdi, da je res tako. Zaradi tega tudi mislim, da je potreben trezen razmislek, komu se lahko zaupa in komu ne. ■ Vrednost projekta TEŠ 6 je 1,2 milijarde evrov, to je približno za pet razvpitih nakupov oklepnikov Patria, vrednih 280 mio evrov. Se vam ne zdi, da se vas bo prav zaradi finančne teže investicije dotaknila dolga oranžna roka Zares? To se nam je v TEŠ zdelo že takrat, ko še ni bilo nobenih oranžnih rok. Že pred leti smo se odločili, da bomo pošiljali mednarodne razpise v Bruselj. Vse razpise dajemo najprej v pregled bankam, ki pregledajo, ali je vse v redu. Razpise pripravljamo tako, da so lahko ponudniki na njih izključno izdelovalci opreme ali storitev, torej brez posrednikov. Že takrat smo si želeli, da bi imeli čim manj kosil, večerij, skritih sestankov z različnimi posredniki, pokrovitelji ... Morda je prav to največji problem, da se ves čas govori o nekih provizijah, ki jih ni, vse pogodbe so sklenjene neposredno z dobavitelji. O provizijah največ govorijo tisti, ki so očitno navajeni takega načina poslovanja. ■ Ne glede na to, vam je nedavni direktor HSE Borut Meh pred nekaj meseci predlagal, da odstopite, vendar ste to zavrnili. Vam je znano, zakaj vas je hotel zamenjati? Je šlo za njegovo odločitev ali sta bila zadaj Kopač in Golobic? Boruta Meha nisem poznal dolgo. Resda je tudi on iz Šaleške doline, vendar se najine poslovne poti niso prepletale. Meh je za vodenje HSE k sebi poklical strokovnjake, ki jim je zaupal. Ko je predlagal, naj odstopim, je to storil na podlagi mojih domnevnih napak, ki mu jih je prikazal njegov najožji sodelavec. Z Mehom sva hitro ugotovila, da teh napak v resnici ni. V skladu s tem sem odstop zavrnil, kajti odstopiti na podlagi laži ni korektno. Pri njem sem čutil pritisk, da mora izpeljati moj odstop z mesta direktorja TEŠ, toda to morate vprašati njega. ■ Meh ni vztrajal pri tem predlogu? Ne, potem so zadeve tekle drugače, naročili so pravno mnenje, Presojo skrbnosti vestnega in poštenega gospodarstvenibiografija Uroš Rotnik je bil rojen leta 1968, pri 24 letih je diplomiral na ljubljanski fakulteti za strojništvo, kjer je leta 1999 magistriral, pred petimi leti pa doktoriral. Vso delovno dobo je zaposlen v Termoelektrarni Šoštanj, kjer je septembra lani nastopil že tretji mandat direktorja. Je član upravnega odbora Savinjsko-šaleške gospodarske zbornice in član upravnega odbora Energetske zbornice Slovenije. Predseduje nadzornemu svetu Slovenske odškodninske družbe, na Fakulteti za energetiko Univerze v Mariboru je bil lani izvoljen za docenta za predmetno področje energetika. Pred tremi leti je dobil priznanje Slovenskega nacionalnega komiteja Svetovnega energetskega sveta za posameznike. Je častni občan občine Šoštanj. ka pri vodenju projekta Blok 6. To pravno mnenje je bilo pripravljeno neobičajno hitro, vsebina pa ni dala odgovora na zastavljeno vprašanje, ali je bil projekt voden skrbno in gospodarno. ■ Kdoje spisal to pravno mnenje? To je zelo dobro vprašanje, izvajalec storitve je firma Neos, d. o. o., ki je, kolikor je meni znano, po javno dostopnih podatkih specializirana za svetovanje v stečajnih postopkih. ■ Vi niste prepričani, da so pravno mnenje napisali pri tej družbi? Glede na to, da so pisci v mnenju zapisali, da pogodbe niso videli, a so kljub temu razglabljali o specifikah, kot so eskalacij ske formule, se poraja upravičen dvom o verodostojnosti njihovega mnenja. Težko je na primer pisati, kakšen je bil lanskoletni krompir na Nizozemskem, če nisi videl niti enega krompirja. ■ Kopač vam med drugim očita tudi, da ste lagodno in dolgo pripravljali relativno nezahtevne dokumente za TEŠ 6. Na primer za investicijski program in predinvesticijsko zasnovo naj bi porabili sedem mesecev, po njegovem bi to lahko izdelali v mesecu ali dveh. Tisti, ki delajo pri takih projektih, dobro vedo, koliko časa potrebuješ za kakšno stvar. Mi vemo, da je treba najprej zelo skrbno in natančno zasnovati investicijo, da kasneje nimaš težav pri izvedbi. Nobene dokumentacije nismo izdelovali lagodno, ampak zelo skrbno. Poglejte, kljub temu da mi vemo, kaj je termoenergetika, gre za objekt velikosti, ki ga postavljamo prvič v Sloveniji. Ne želimo si napak, zato smo za vse odločitve spraševali tudi številne nemške strokovnjake, ki imajo s takšnimi objekti izkušnje. Glede tistih, ki pa nam očitajo, da nismo pravilno delali, bi bilo dobro, da bi najprej pokazali svoje rezultate dela, svoje izkušnje in bi jih primerjali. Šele potem bi lahko obveščali javnost, kaj je kdo narobe naredil v TEŠ. ■ Toda oni so politiki, v življenju niso vodili še nobene družbe. Verjetno res. ■ Vprašanje najbrž ni, kdo zaupa v to investicijo in kdo ne, ampak koliko lahko nekdo iz tega projekta potegne v zasebne žepe. Bojim se, da je bila to dejansko praksa v preteklosti v slovenskem prostoru, a želim si, da takšna praksa ostane preteklost. Tako živeti, da bo imel nekdo od nič dela veliko, drug pa bo imel od svojega dela le težave, ni pot v prihodnost. Mi smo pri pogajanjih z dobaviteljem opreme Alstomom, s katerim smo sklenili pogodbo v višini 695 mio, zelo pazili, da bo denar racionalno porabljen in bo imelo od tega kaj tudi širše slovensko gospodarstvo. Marsikaj so nam očitali, tudi sodelovanje strokovnjakov iz družbe CEE, katere največji lastnik je Peter Kotar. Toda gre za vrhunske strokovnjake z izkušnjami, ki so nam veliko pomagali, nekateri so bili zraven tudi pri gradnji bloka pet v TEŠ. Kdo drug kot ljudje s takšnimi izkušnjami in znanjem ti lahko svetujejo, kako ravnati, da pri izvedbi tako zahtevne investicije ne bi bilo napak. ■ Ne glede na to, kdo bo v bodoče vodil gradnjo šestega bloka, se postavlja več vprašanj: od izpustov ogljikovega dioksida do tega, da naj bi bila cena električne energije iz TEŠ 6 višja od tiste iz jedrske elektrarne. Če vštejemo vse stroške električne energije iz TEŠ 6, vključno z investicijo za zapiranje Premogovnika Velenje, mar cena elektrike ni višja od tiste iz nuklearke? Električno energijo iz nuklearke in iz termoelektrarne je nemogoče primerjati. Cena iz jedrske elektrarne je nižja zato, ker obratuje pasovno. To pomeni, da dan in noč obratuje z enako močjo in tudi naprave so prilagojene taki proizvodnji. TEŠ pa obratuje trapezno, torej podnevi z maksimalno močjo, ponoči z minimalno. Poslanstvo TEŠ je zelo pomembno v sekundarni regulaciji; v vsakemu trenutku se prilagaja potrebam slovenskega elektroenergetskega sistema. Na primer če gre v železarni na Jesenicah v pogon talilna peč, se to takoj pozna na naših napravah, saj se začne takoj večati moč TEŠ, ob ustavlja-Kadrovskih načrtov vodstva stranke Zares ne poznam. nju talilne peči gre postopek v drugi smeri. Več kot 80 odstotkov tega nihanja v slovenskem elektrogospodarstvu uravnava TEŠ. Bodoča jedrska elektrarna 2 bo res omogočala tudi uravnavo nihanja, toda to pomeni dodatno opremo, drugačen izkoristek, zato tudi cena električne energije iz NEK 2 ne bo enaka ceni iz NEK 1. Tu si je treba naliti čistega vina in povedati resnico. ■ Bo električna energija iz termoelektrarn v Sloveniji pomembna tudi ob razvoju obnovljivih in alternativnih virov energije? Slovenija je dežela, ki si jo glede energetike lahko le želiš. Imamo zelo dobro razporejene energente: tretjino premoga, tretjino vodnega potenciala in tretjino nuklearke. Debata o obnovljivih in alternativnih virih poteka po vsem svetu, vsi se trudijo priti iz sedanjega povprečja štirih odstotkov energije iz sonca in vetra na 17 odstotkov. Več od tega ne načrtujejo niti največji optimisti. Rešitve niti za ta cilj, 17 odstotkov, se vedno ni. Za preostalih 83 odstotkov virov energije pa je jasno, da bo na svetu približno dobrih 20 odstotkov energije iz nukleark, dobrih 30 odstotkov iz premoga in plina ter približno 30 odstotkov iz vodnih virov. Če bo slovenska energetika imela poceni elektriko, potem bo slovensko gospodarstvo lahko imelo konkurenčne izdelke. ■ Nekateri se bojijo prav tega, da zaradi visoke cene električne energije iz TEŠ 6 slovensko gospodarstvo ne bo konkurenčno. To je povsem napačno razmišljanje, električna energija iz TEŠ 6 bo cenejša kot elektrika iz blokov 1-5 TEŠ. Zaradi tega bomo v TEŠ tudi ohranjali delovna mesta, prav tako v Premogovniku Velenje. Cena velenjskega premoga v primerjavi s ceno v evropskem merilu glede na energetsko vrednost je povprečna, ni nadpovprečna. Kje je torej razlika med bodočim šestim blokom TEŠ in zdaj obratujočima četrtim in petim blokom? Če bi hoteli stara bloka elektrarne posodobiti, bi morali vanju najprej vložiti več kot 400 mio evrov, da bi sploh obratovala. Poleg tega bi morali plačevati 30 odstotkov več kuponov za izpuste ogljikovega dioksida kot za TEŠ 6. Cena bi bila tako za tretjino višja od cene, ki jo bo imela električna energija iz TEŠ 6. Ta blok bo na letni ravni ustvaril več kot 40 milijonov evrov dobička, če bi še naprej obratovala četrti in peti blok, pa bi imeli okoli 70 milijonov izgube na letni ravni. Blok šest bo znižal povprečno ceno slovenske električne energije, ne pa zvišal. ■ Je izvedba TEŠ 6 še vprašljiva ali je vprašljivo zgolj, kdo bo to vodil? Želim si, da izvedba te investicije ne bi bila več vprašljiva. ■ Kaj bi pomenila opustitev tega projekta? Katastrofo. To bi pomenilo, da bi imela Slovenija 20 ali 25 odstotkov višjo povprečno proizvodno ceno električne energije v sistemu, zato slovensko gospodarstvo s tem ne bi bilo konkurenčno. V razvitih državah Evropske unije bodo v prihodnjih letih zgradili termoelektrarne s skupno močjo več kot 20.000 M W. Mi pa gradimo »igračko« s 600 MW. Skoraj vse države bodo zgradile te elektrarne do konca leta 2012, saj z začetkom leta 2013 nastopi čas, ko bo treba kupovati kupone za izpuste ogljikovega dioksid^. ■ Projekt TEŠ 6 že zamuja? Glede na razvito Evropo res zamuja. Ne pa po našem začrtanem terminskem načrtu, ki predvideva uporabno dovoljenje 27. decembra 2015. Z začetkom leta 2016 začne veljati še strožja evropska zakonodaja glede izpustov ogljikovega dioksida. Terminski načrt torej ne sme zamujati. Trenutno imamo težave s pridobivanjem gradbenih dovoljenj, imamo jih že nekaj, čakamo pa na gradbeno dovoljenje za zgraditev hladilnega stolpa, ki naj bi ga dobili v kratkem. Potem bomo vložili vlogo za gradbeno dovoljenje za gradnjo glavnega tehnološkega objekta. Gradnja elektrarne absolutno ni primerljiva z gradnjo stanovanjske hiše, tu je zelo veliko predpriprav in ureditev pred samo gradnjo glavne stavbe. Če bo gradbeno dovoljenje za glavni tehnološki objekt zamujalo tri, štiri ali pet mesecev, bo projekt v zamudi. To se bo vedelo do konca tega leta. ■ Kajje s finančno konstrukcijo? Dobrih 300 mio evrov bo vredna dokapitalizacija TEŠ s strani HSE, to je podpisano in v načrtu razdeljeno po posameznih letih. Dobrih 130 mio evrov bomo zbrali sami iz dobička TEŠ, podpisani imamo še dve pogodbi v skupni vrednosti 550 mio evrov z Evropsko investicijsko banko (EIB), do konca oktobra bomo podpisali pogodbo z evropsko banko EBRD v višini 200 mio evrov. Vse poteka po načrtih, dejansko imamo finančno konstrukcijo ves čas zaprto. ■ Ste za kredit pri EIB že dobili poroštvo od države? Ne. ■ Toje potem problem. To šele bo problem, če bo. Od EIB bomo najprej izkoriščali 110 mio evrov z bančnimi garancijami, za druge kredite pa že poteka postopek za pridobitev državnega poroštva. To bo trajalo do spomladi ali zgodnjega poletja naslednjega leta. Prepričani smo, da se boljše finančne konstrukcije ne da spraviti skupaj. Financiranja z nižjimi obrestmi, kot jih ima EIB, namreč ni, sledi ji EBRD. ■ Na koncu bo usoda tega projekta odvisna od politične odločitve v vladi. Gre za tako pomembno investicijo za vso Slovenijo, da ne bi smela biti talec političnih igric. Prepričan sem, da bo pametna politika odločila v korist bloka šest. Vsi Kopačevi očitki glede projekta TEŠ 6 so neutemeljeni, podani na podlagi neresnic ■ Za koga ste vi moteči? Za vse tiste, ki si ne želijo bloka šest. ■ Gre za trenutno daleč največjo investicijo v Sloveniji. Se je kadarkoli premier Pahor zanimal, kako zadeve potekajo? Premier Pahor je bil pri nas na začetku rušenja starih hladilnih stolpov maja letos. Veliko stvari smo mu predstavili. Mislim, da mu je slika precej jasna, mešajo pa mu jo tisti, ki nočejo sliko projekta izkriviti na podlagi neresnic. ■ Hočejo nekateri v to sliko zamešati preveč oranžne barve? Jaz sem strojnik, ne slikar. Vseeno mi je, kakšne barve bo šesti blok, samo da bo kvalitetno obratoval in da bo njegova barva sprejemljiva v okolju. ■
Medij: Reporter
Avtorji: Glucks Nenad
Teme: ZGD-1 zakon o gospodarskih družbah
Rubrika / Oddaja: Intervju tedna
Datum: 18. 10. 2010
Stran: 29