Administriranja z davčnimi olajšavami je še več

Finance, 22.02.2011

Administriranja_z_dav_nimi_olaj_avami_je_e_ve__Page_1Novo olajšavo za zaposlovanje je tako rekoč nemogoče uveljaviti. Pri obdavčenju podjetij sta se lani spremenili le davčna olajšava za investicije in razvoj ter olajšava za zaposlovanje. Na kaj je treba paziti pri davčnem obračunu? Družbe naj bodo previdne pri evidentiranju davčno nepriznanih odhodkov - posebej je treba paziti na omejitve pri davčnem priznavanju odhodkov iz naslova slabitev (terjatev in finančnih naložb) -opozarja Dušan Jeraj iz podj etj a Taxgroup davčno svetovanje.

Drugačna pravilnika Pri obdavčitvi podj etij in dohodkov, doseženih z opravljanjem dejavnosti, se lani niso zgodile vratolomne spremembe, pravi predsednica Zbornice davčnih svetovalcev Slovenije Simona Štravs (Verlag Dashofer). Spremembe ZDDPO-2 in zakona o dohodnini (ZDoh-2) so zavezancem prinesle predvsem večjo davčno olajšavo za vlaganja v raziskave in razvoj ter novo olajšavo za zaposlovanje težko zaposljivih oseb. Spremenjena sta bila pravilnik o davčnem obračunu davka od dohodka pravnih oseb in pravilnik o obrazcu za davčni obračun akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti. Na obdavčitev pravnih oseb in zasebnikov vpliva še kar nekaj sprememb drugih zakonov, denimo zakona o ekonomskih conah in zakona o davčnem postopku (ZDavP-2C). Spremembe določajo kar nekaj novosti in omejitev, sočasno pa prinašajo celo nove pravice in ugodnosti davčnim zavezancem, meni Štravsova. Zakon o razvojni podpori pomurski regiji in uredba o merilih in pogoj ih ter načinu uveljavljanja spodbud inolajšavv pomurski regiji zavezancem iz pomurske regije urejata in na novo uveljavljata ugodnosti od 1. januarja 2010. »Žal se administriranje za uveljavljanje davčnih ugodnosti povečuje, kar predvsem pomeni oviro za manjša podjetja in zasebnike, ki navadno nimajo svojih ustreznih strokovnih služb.« Novi obrazec in prilogi Obrazec davčnega obračuna je za leto 2010 novza podjetja in tudi zasebnike. Nove so priloge, ki izhajajo iz predpisovo pomurski regiji, prizasebnikih pa je treba poudariti dve novi prilogi zaradi statusnega preoblikovanja zasebnika, bodisi samostoj nega podj etnika posameznika, organiziranega po zakonu o gospodarskih družbah, bodisi zasebnika, organiziranega po drugih zakonih (denimo odvetnika). Pri samem obračunu je treba opozoriti na postopkovna določila iz zakona o davčnem postopku, ki se uporabljajo od 1. januarja 2010. Gre za določbe, kako morajo davčni zavezanci ravnati v posebnih primerih obdavčenja. Še posebej morajo biti pozorni zavezanci, ki so (bodo) imeli statusne spremembe pripojitve oziroma spojitve, razdelitve in oddelitve ali pa so začeli postopek likvidacije ali stečaja. Izkazovanje podatkov v davčnih obračunih s prilogami je kljub želj i zavezancev po poenostavitvi in poenotenju s podatki o poročanju na AJPES tudi za leto 2010 žal še vedno v decimalni obliki - evrih s centi. Olajšava za zaposlovanje V olajšavo za zaposlovanje težko zaposljivih oseb so vključene osebe, stare do 26 in nad 55 let, ki so bile vsaj šest mesecev prij avlj ene na zavodu za zaposlovanje, ob dodatnem pogoju, da vsaj 24 mesecevprej niso bile zaposlene pri istem delodajalcu. Olajšavo lahko zavezanec koristi za prvi dve leti zaposlitve v višini 45 odstotkov plače novega zaposlenega, če ga je zaposlil za nedoločen čas in je vletu povečal skupno število zaposlenih. Izhajajoč iz prakse, uveljavljanje te olajšave skoraj nimogoče, ker davčni zavezanci zaradi v zakonih določenega pogoj a »efektivnega povečanja zaposlenih« ta pogoj težko dosežejo inteolajšave, razenvizjemnih primerih, ne morejo koristiti, je prepričana Štravsova. Zgornja omejitev Pri investicijski olajšavi žal ni sprememb, čeprav v združenju davčnih svetovalcev razmišljajo, da omejeno koriščenje olajšave na največji letni znesek 30 tisoč evrov davčne osnove za pravne osebe (davka je največ v višini šest tisoč evrov) res ne more imeti kakšnega opaznega učinka na gospodarstvo. Zato predlagajo takojšnjo odpravo največjega zneska davčne olajšave za investiranje pri pravnih osebah, saj zasebniki lahko uveljavljajo olaj šavo v neomej eni nominalni višini (30 odstotkov investiranega zneska, vendar največ do višine davčne osnove). Olajšave po zakonu o pomurski regiji se izključujejo z uveljavljanjem splošne olajšave za investiranje po ZDDPO-2 in ZDoh-2. Ker kombinacija državnih pomoči ni dovoljena, se uveljavljanje olajšave po zakonu o pomurski regiji izključuje z uveljavljanjem regijske olajšave za raziskave in razvoj. • H OLAJŠAVE Podvojitev olajšave za raziskave in razvoj Olajšave, ki vplivajo na davčno osnovo pri pravnih osebah in zasebnikih: ► olajšava za raziskave in razvoj - splošna (zviša se z 20 na 40 odstotkov), ► olajšava za investiranje, ► olajšava za zaposlovanje teže zaposljivih, ► olajšava za zaposlovanje invalidov, ► olajšava za zavezanca invalida (samo pri zasebnikih), ► olajšava za izvajanje praktičnega pouka, ► donacije, ► olajšava v pomurski regiji. Bilance morajo oddati tudi nedelujoče družbe Predložitev letnih poročil AJPES je možna le prek njegovega spletnega portala. »Poslovnim subjektom priporočamo, da z oddajo letnih poročil ne odlašajo na zadnje dni februarja oziroma marca,« pravi Marjan Širaj iz AJPES. Pri tem naj uporabijo kvalificirano digitalno potrdilo, saj je oddaja enostavnejša, za gospodarske družbe, zadruge in samostojne podjetnike, ki morajo letna poročila predložiti tudi za javno objavo, pa cenejša. Poslovni subjekti, ki lahko predložijo izjavo, da se podatki iz letnega poročila, predloženi za državno statistiko, lahko uporabijo tudi za javno objavo, naj to storijo. Med letošnjimi novostmi naj omenimo: ► Poslovni subjekti so doslej za podpisovanje letnih poročil lahko predložili obvestilo o uporabi kvalificiranih digitalnih potrdil za podpisovanje letnih poročil, če njihovo potrdilo ni bilo vpisano v evidenco digitalnih potrdil. AJPES je zaradi odprave papirnih obrazcev vpeljal sistem pooblastil za elektronsko podpisovanje podatkov. ► Osebne družbe in mali samostojni podjetniki, ustanovljeni v poslovnem letu, za katero se poroča, ki še niso začeli poslovati, so lahko doslej namesto letnega poročila predložili le izjavo na papirju, da še niso začeli poslovati. To ni več mogoče, saj morajo predložiti predpisane obrazce s samimi ničlami. S. P.


Medij: Finance
Avtorji: Petavs Stane
Teme: ZGD-1 zakon o gospodarskih družbah
Rubrika / Oddaja: F2
Datum: 22. 02. 2011 
Stran: 19