Zdrahe v Intereuropi S sklepi skupscmeje uprava Intereurope dobila se eno zaupmco in soglasje za zastavljeno delo, rešena paje bila tudi nadležnega nadzornika KOPER - Z 99,99 odstotka so lastniki na skupščini Intereurope razrešili Antona Možeta, dosedanjega člana NS, in s praktično enakim številom glasov za novega nadzornika imenovali Emerika Eržena, (flana DeSUS, sicer pa trenutno direktorja Euresta za Obalno-kraško, Goriško in Gorenjsko regijo. Predlagatelj razrešitve in imenovanj ni bil dolžan navesti razlogov za odpoklic. Tega ni bil dolžan storiti niti za imenovanje novega člana NS, zato na skupščini ni bilo razprave o tem.
S sklepi skupščineje uprava Intereurope dobila še eno zaupnico in soglasje za zastavljeno delo, rešena pa je bila tudi nadležnega nadzornika. Edini, ki je govoril na skupščini, je bil Anton Može in se, v upanju, pa tudi v svojih napovedih, da ga bo podprlo od 40 do 50 odstotkov lastnikov kapitala, še enkrat pohvalil: »Verjamem v to, da boste po mojem delu v NS glasovali proti mojemu odpoklicu. V letu dni sem kot nadzornik vestno opravljal delo in ščitil lastnino delničarjev. V NS delujemo tematsko, žal paje pomankljivost ta, da se pri odpravljanju nesoglasij ne obračamo na komisije. Menim, da slepo verjamemo v to, kar nam povedo člani uprave, in to je lahko zavajajoče. Pogodba med Intereuropo in Adrio Airways je sporna. Prepričan sem, da če bi jo preučila zunanja komisija, bi bil pogled nanjo drugačen. Nakup 50 belih vlačilcev, ki so bili narejeni v Nemčijije tudi sporen. Uprava ugotavlja, da so pri nakupu oziroma predelavah nastali minimalni stroški okrog ll tisoč evrov. Pozabili pa smo na stroške, ki so nastali zaradi stanja tovornjakov, ker niso delali vsak dan. Tako je bilo nekaj mesecev. Tudi upravičenost stroškov za donatorstvo bi z zunanjo komisijo lahko preverili. Poročila uprave so zavajajoča, zato predlagam dve komisiji, ki naj bi pripomogli k izboljšanju dela NS,« je edini razpravljavec na skupščini razložil svoje poglede. Razen sebe in še nekaj malih delničarjev ni prepričal nikogar, in bil zato gladko razrešen. Može je po skupščini dejal, da so nadzorniki na sejo prišli kot ovce; ni namreč pričakoval tako majhne udeležbe. Ta naj bi seveda vplivala na njegovo razrešitev, novinarje pa je napotil, naj vprašajo odsotne lastnike, zakaj jih ni bilo. Kot nadzornik se je - tako pravi - zgrozil nad sejo, ki je bila v četrtek, saj tako slabo zrežirane seje še ni bilo. «Predsednik NS je imel vnaprej napisane sklepe na vsa poročila. Komisije se bodo z vprašanji, na katera je opozoril, menda še ukvarjale,« pravi. Sicer pa Može (tako kot Lovšin v zvezi s postopki Možeta) napoveduje, da bo tožil Lovšina, ker naj bi ga ta neupravičeno očrnil zaradi nakupa belih Mercedesovih tovornjakov; poleg tega naj bi Lovšin vplival tudi na posel (prodajo osebnega avtomobila Mercedes), ki naj bi ga Može imel kot zasebnik pri prodaji oziroma~ zamenjavi njegovega avtomobila. Po posredovanju Lovšina naj bi se zato vrednost Možetovega mercedesa zmanjšala s 13 na 11 milijonov tolarjev. Lastniki kapitala očitno niso verjeli Možetu, ki je prepričan o svojem prav in o tem, da delo nadzornika opravlja dobro. Zato so ga razrešili s skoraj največ možnimi glasovi. Boštjan Rigler, predsednik NS, je pri tem povedal: »Vsi sklepi na NS so bili sprejeti skoraj soglasno. Udeležba na skupščini je bila taka, da smo lahko veljavno sklepali. Za vse seje NS so sklepi pripravljeni vnaprej, lahko se pa nanje da pripombe in jih spreminja. Gre za predloge, kar pomeni, da vnaprej ni nič odločeno.« DUŠAN GRČA ANTON MOŽE
Medij: Delo
Avtorji: Grča Dušan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 20. 01. 2007
Stran: 9