Očitki Antona Možeta, nekdanjega nadzornika Intereurope, iz leta 2006 bo do šele zdaj preverjeni v posebni reviziji H Petra Sovdat petrasovdat@fmance.si Skupščina koprske logistične družbe bo 10. aprila odločala o uvedbi posebne revizije, ki jo je zahteval Kad. »Ni drugega, kot da izsledki odplavijo upravo Andreja Lovšina in NS Boštjana Riglerja,« meni Anton Može, ki je na nepravilnosti opozarjal že leta 2006 - in zaradi tega moral zapustiti NS. Revizorji iz KPMG bodo, če bo predlog izglasovan, preverili gradnjo logističnega centra v Moskvi, nakup črnogorskega podjetja Zetatrans,

najem prostorov na Kosovu in način plačila najemnine (gre za nekdanje prostore Adrie Airways), nakup tovornjakov v Turčiji, nakup in prodajo nepremičnin in vlaganje v informacijsko tehnologijo za podporo storitvam. Na Kadu menijo, da pri omenjenih poslih obstaja možnost oškodovanja družbe. Le pri logističnem centru je Lovšinova uprava brez soglasja nadzornikov namesto predvidenih 40 milijonov evrov po zadnji oceni (center še ni končan) porabila 140 milijonov evrov. Zetatrans so še med Intereuropinim nakupom pregledovali kriminalisti zaradi domnevno večmilijonskih nezakonitih pogodb s črnogorskimi družbami. Lovšin je to vedel. V Turčiji kupljeni tovornjaki pa naj ne bi ustrezali predpisom EU, zato so jih morali še prilagoditi. Lovšin: Nič obremenilnega ni mogoče najti Za izglasovanje sklepa o posebni reviziji je potrebna navadna večina glasov: Kad, Sod in večinsko državna Luka Koper imajo skupaj 41 odstotkov celotnega kapitala. Ce bo revizija ugotovila nepravilnosti, se Lovšinovi upravi (v njej sta še Zvezdan Markežič in delavska direktorica Ondina Jonke) slabo piše. Ugotovitve so namreč podlaga za morebitne odškodninske tožbe. »Pozdravlj am uvedbo revizije. Maksimalno bomo kooperativni. Ne pričakujem pa ničesar obremenilnega. Vsi posli so bili zakoniti in v korist družbe,« pravi Lovšin. Pričakuje, da bo revizija potrjena. Kaj uprava in nadzorniki sploh še počnejo v družbi? Na večino omenjenih spornih poslov je že konec leta 2006 opozoril tedanji nadzornik Anton Može, ki ga je predlagal Kad, prav zaradi tega pa je moral oditi. »Več kot čudno je, da se posli preverjajo šele zdaj. Nadzorniki so takrat preveč slepo verjeli Lovšinu, kije tudi predlagal mojo razrešitev. To je verjetno tudi posledica, daje v upravi in NS preveč iste politične barve, škodijo tudi kosila posameznih nadzornikov z Lovšinom,« pravi Može. In kaj pričakuje od revizije? »Intereuropi ni pomoči, škoda je narejena. To je tako: ko gasilci zapustijo pogorišče, pride posebna komisija, ki ugotovi, daje stvar pogorela,« komentira Može, kije, dodaja, pripravlj en spet sesti v NS logistične družbe. Mandat zdajšnjemu NS poteče novembra, šušlja se o predčasnem odpoklicu. Finančnik Keranovič v upravo? NS za skupščino predlaga tudi širitev uprave na štiri člane z delavskim direktorjem, ki ne bo imel pravice odločanja o tekočih poslih. Intereuropa delavsko direktorico že ima. Tretji član uprave naj bi bil pristojen za finance, smo izvedeli. V Intereuropi je glavni finančnik Vado Keranovič, ki bi ga v upravi videl tudi Lovšin. Keranovič ne želi govoriti o tem, ali so mu že ponudili to mesto in ali bi ga sprejel. Prvi nadzornik Boštjan Rigler pravi: »Imen še nimamo. Če bo predlog potrjen na skupščini, bomo o njih šele začeli razmišljati.« •



Medij: Finance
Avtorji: Sovdat Petra
Teme: Sklici skupščin delniških družb
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 10. 03. 2009
Stran: 9