Finance, 04.02.2011

Sredi_februarja_razpis_za_prodajo_Fructala_Page_1V SODELOVANJ U Z NARAVO Ajdovskega izdelovalca sokov bo treba temeljito prevetriti . »Pivovarna Laško ne obvlada proizvodnje in prodaje sokov, zato bo predvidoma do sredine februarja objavila razpis za prodajo ajdovskega Fructala,« pravijo neuradni viri v Laškem. Pivovarna uradno pravi, da bo več informacij na voljo, ko bo postopek stekel.

Pivovarna Laško je prek Pivovarne Union lastnica dobrih 91 odstotkov Fructala, zato bosta - če se bodo v Laškem odločili sprejeti strateško partnerstvo za več kot 25 odstotkov družbe - sledili ponudba za prevzem in nova možnost izstopa iz družbe za male delničarje. Koliko je Fructal vreden Uradnih podatkov o poslovanju Fructala za leto 2010 še ni, neuradno pa viri pravijo, da so ustvarili od 55 do 60 milijonov evrovprihodkov, denarni tok iz poslovanja (EBITDA) pa je znašal dobrih šest milijonov evrov. Za živilska podjetja so prevzemniki pripravljeni plačati največ desetkratnik denarnega toka. Če odštejmo 12 mi-1 i j o n o v evrov dolga, je podjetje vredno največ 48 milijonov evrov, pravijo viri in dodajajo, daje podjetje naredilo vse odpise, ki so bili potrebni zaradi sodelovanja pri posojanju denarja Infondu Holdingu in Centru je podjetje vredno največ 48 milijonov evrov, pravijo viri in dodajajo, daje podjetje naredilo vse odpise, ki so bili potrebni zaradi sodelovanja pri posojanju denarja Infondu Holdingu in Centru Naložbam. »Mislim, da bi lahko nekaj denarja dobili celo nazaj,« še pravijo. Kdo so morebitni partnerji Zanimanja za ajdovskega proizvajalca sokov je precej. Po naših informacijah se zanj zanimaprecej tujih družb: avstrijski Rauch, italijanski Sanbenedetto, nemški Eckes-Granini bi vstopili kot proizvodni specialisti, če bi Laščani iskali partnerja za več kot 50-odstotni delež. Manjšinski delež bibil primeren za zasebne vlagatelje oziroma »private equity«. Vlagatelj takega tipabi sicer plačal manj od strateškega vlagatelja, bi pa sodeloval pri prestrukturiranju in zvišanju vrednosti podjetja in poznejši prodaji celotne družbe. Kaj partner dobi z vstopom S proizvodnjo sokov Fructal ustvari približno 80 odstotkov prihodkov, preostanek pas sadnimi rezinami in alkoholnimipijačami. Družba ima v Sloveniji, BiH, Makedoniji in na Kosovu še vedno položaj med tremi vodilnimi blagovnimi znamkami v segmentu sokov, blagovno znamko pa je treba temeljito zloščiti. Fructal ima poleg matične tovarne še tovarno v Makedoniji. Težave družbe so carine m druge dajatve, ki jih mora plačevati na trgih v jugovzhodni Evropi, in pa distribucija izdelkov. Izdelki te družbe na policah Konzuma in Delte niso bili zaželeni. Kakšna domača naloga čaka Fructal Glavna dejavnost Fructala je proizvodnja sokov. Poleg tega pa proizvajajo še: ► Vodko in viljamovko. To je donosen program, ki bi ga bilo treba razvijati, razen če bi v družbo vstopil strateški partner, ki alkohola ne prodaja. ► Sadne rezine. V Sloveniji imajo pri žitnih rezinah 60-odstotni tržni delež, toda oprema je izrabljena, zato bi bila smiselna prodaja programa. ► Otroško prehrano. Trg te prehrane si delijo multinacionalke, zato bi bila smiselna prodaja te dejavnosti. Bodo dobri kadri zapustili Fructal? »Laščani zaposlenih o postopkih prodaje ne obveščajo, zato so ti vse bolj nervozni. Obstaja resna nevarnost, da bodo dobri kadri, predvsem prodajniki, pobegnili h konkurenci,« pravijo viri, blizu Fructala. • FRUCTAL ► Skupina Fructal letno ustvari okrog 65 milijonov evrov prihodkov. ► Blagovna znamka je med top tremi blagovnimi znamkami v Sloveniji, BiH, na Kosovu in v Srbiji ► Fructal ima dve tovarni. RAUCH ► Skupina Rauch (skupaj s pivovarno Fohrenburg) letno ustvari okrog 700 milijonov evrov prihodkov. ► Rauch je med najboljšimi blagovnimi znamkami v regiji. ► Rauch ima pet tovarn. SOKOVI: ► Glavni posel Fructala je proizvodnja sokov. Najdonosnejši so najkakovostnejši sokovi in smoothieji, Fruc pa je udarna blagovna znamka. S sokovi ustvarijo skoraj 80 odstotkov prihodkov. ŽGANE PIJAČE: ► Donosen program, ki pomeni 10 odstotkov prihodkov podjetja. SADNE REZINE: ► Zanimiv proizvodni program - pri sadnih rezinah v Sloveniji imajo 60-odstotni tržni delež. Program je potreben prenove. OTROŠKA HRANA: ► Fructalova blagovna znamka Frutek je močna tudi v regiji. Težava je, da si evropski trg otroške hrane delita Danone in Nestle. Hrana in rezine pomenijo 10 odstotkov prodaje.


Medij: Finance
Avtorji: Tomažič Janez
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 04. 02. 2011 
Stran: 5