Dnevnik, 29.04.2013
Adria Airways Sporne letalske vozovnice pod Klemenčičev drobnogled Katja Svenšek Vodstvo Adrie Airways je vso dokumentacijo v zvezi s podeljevanjem cenovno ugodnejših vozovnic odstopilo protikorupcijski komisiji. Podeljevanje letalskih vozovnic po posebnih pogojih so na kratko obravnavali tudi lastniki družbe Adrie Airways na petkovi skupščini. Predsednik uprave družbe Mark Anžur jim je pojasnil, da bodo odobravanje domnevno spornih vozovnic še enkrat pregledali. Na podlagi česa je sedanja uprava ocenila, da obstaja utemeljena verjetnost, da revizija ni zajela vseh dejstev, temveč zgolj obremenilna, Anžur ni mogel komentirati. Vodstvo Adrie Airways z Anžurjem na čelu se je v petek s komisijo za preprečevanje korupcije kljub temu dogovorilo, da »vse podatke in dokumente predajo komisiji«. Ta je, kot pojasnjujejo v Adrii, pristojna »za presojo, ali so bile z izdajo letalskih vozovnic, izdanih po posebnih pogojih, kršene materialne in etične norme«.
Ker lahko Adria podatke o potnikih posreduje zgolj na zahtevo pristojnih organov, bo komisija tista, ki bo po končanju svojega postopka javnosti posredovala informacije o konkretnih primerih. V družbi Adria Airways so v petek popoldne prvič javno pojasnili, daje bila del interne revizije, ki jo je opravljal zunanji revizor, tudi »forenzična revizija prodaje letalskih vozovnic, izdanih po posebnih pogojih, v letih 2009, 2010 in 2011«. Prav iz ugotovitev omenjene revizije smo v časniku Dnevnik črpali podatke za članke o podeljevanju cenovno ugodnejših letalskih vozovnic. V Adrii so prav tako potrdili, da so pravilnik o prodaji letalskih vozovnic po znižanih cenah sprejeli šele v letu 2012. S tem so zanikali izjavi tako nekdanjega predsednika uprave Tadeja Tufka kot predsednika upravnega odbora Maksa Tajnikarja, ki sta oba zatrjevala, da je pravilnik obstajal že prej. V Adrii zdaj zagotavljajo, da se pravilnika dosledno držijo. Komisijo za preprečevanje korupcije pod vodstvom Gorana Klemenčiča je k preveritvi vseh okoliščin domnevno nizkih cen letalskih vozovnic pozval tudi poslanec SLS Franc Pukšič, pri čemer je posebej izpostavil nosilce oblasti, tudi ministra za notranje zadeve Gregorja Viranta. Ob tem je Pukšič opozoril, da je Virant še kot predsednik državnega zbora »po eni strani zaradi varčevanja nasprotoval službenemu potovanju poslancev parlamentarne komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu, po drugi strani pa skoraj hkrati za svojo službeno pot v Estonijo zaprosil še za pripravo posebnega ločenega programa obiska Estonije za svojo soprogo, a je ta predlog potem estonska stran zavrnila«. Virant je v petek sicer znova zavrnil vse očitke. Kot je pojasnil, je plačilo, ki ga je od njegove vozovnice prejela Adria in je znašalo za pot v Skopje 41,28 evra, za pot v Pariz pa 42,56 evra, le del cene vozovnice, ki jo je moral plačati sam, da pa je treba k temu dodati še cene taks in druge stroške. V izjavi medijem je navedeno potrdil tudi Anžur, ki je pojasnil, da predstavljajo objavljeni podatki zgolj voznino, h kateri pa je treba prišteti še druge stroške, kot so dodatek na gorivo in letališke takse. A tudi »voznine«, ki jih je plačal Virant, odstopajo od najnižjih cen povratnih letalskih vozovnic brez upoštevanja letaliških taks in brez dodatka za gorivo. Kot izhaja iz dokumentacije Adrie Airways, s katero razpolagamo, bi v primeru leta v Skopje ta namreč znašala vsaj 68 evrov, v primeru leta v Pariz pa vsaj 72 evrov. Za obe omenjeni vozovnici (zgolj za ministra Viranta) bi Adria (brez taks in stroškov goriva) torej pričakovala najmanj 140 evrov, prejela pa je zgolj 83,84 evra. Naj omenimo, da smo upoštevali zgolj dva ministrova leta, čeprav je sam dejal, daje z Adrio v letih 2009, 2010 in 2011 letel okoli stokrat. Kot smo že poročali, je Virant posredoval elektronske vozovnice zase in za člane družine, in sicer za pot v Skopje, Frankfurt in Bruselj, iz katerih izhaja, da so vsi odrasli člani družine na vse destinacije leteli za ceno 150 evrov, pa čeprav so bile povprečne cene letov na omenjena letališča zalo različne. Povprečna cena vozovnice v Skopje je tako znašala 226,72 evra, v Frankfurt 290,54 evra, v Bruselj pa 408,28 evra. Virant vztraja, da sam nikoli ni niti zahteval niti pričakoval kakršnih koli privilegijev in ugodnosti. Končno poročilo bo po opravljeni preiskavi podala protikorupcijska komisija, pri čemer pa velja omeniti, da je Virant pred dnevi že izjavil, da v času, ko naj bi prihajalo do odobravanja cenovno ugodnejših kart, »ni bil na nobeni funkciji«. x Adria s kapitalom pokrila izgubo Lastniki Adrie Airways so v petek sprejeli sklep o poenostavljenem zmanjšanju osnovnega kapitala družbe s 17,7 milijona evrov na 3,5 milijona evrov. Veliko večino, 10,3 milijona evrov, bo družba namenila pokritju izgube. Ta je konec minulega leta sicer znašala 10,8 milijona evrov. Predstavnik malih delničarjev Rajko Stankovičje opozoril na pojasnilo revizorke, da kratkoročne obveznosti presegajo kratkoročna sredstva za več kot 16 milijonov evrov, zato gaje zanimalo, kaj bo družba naredila za to, da se ogne insolventnosti. Predsednik nadzornega sveta Tone Pekolj je pojasnil, daje družba vseskozi na »tesnem z likvidnostjo«, uprava pa daje že sprejela ukrepe. Tako uprava kot nadzorniki pričakujejo, da bo Adria letošnje leto končala z dobičkom. Predsednik uprave Mark Anžur je delničarje hkrati seznanil, daje družba vložila eno odškodninsko tožbo zaradi oškodovanja družbe v višini 311.000 evrov (kot smo že poročali, gre za posel dobave nafte iz Libije, za kar sta po naših informacijah tožena Tadej Tufek in Marjan Ravnikar) in dve kazenski ovadbi zaradi oškodovanja družbe v višini 800.000 evrov (gre za domnevno sporno sklepanje pogodb s posredniki za prodajo vozovnic, za kar naj bi bila ovadena Tomaž Kostanjšek in Tomaž Škofic).
Medij: Dnevnik
Avtorji: Svenšek Katja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 29. 04. 2013
Stran: 8