KANAL A, 21.09.2011, SVET NA KANALU A, 18.26

Re_evanje_Adrie_AirwaysNUŠA LESAR: Lastniki Adrie Airways so danes potrdili tako reševalni načrt, kot revizijo poslov zadnjih petih let. Država bo letalcu primaknila svežih 50 milijonov evrov, čeprav so banke izsilile, da bodo v lastništvo pretvorile le četrtino terjatev, to je okoli 19 milijonov. Največja ovira reševanja so zdaj samo zaposleni, predvsem kabinsko osebje oziroma stevardese. Vodilni dvojec Adrie Klemen Boštjančič in Robert Vugas ima namreč le še dober teden dni, natančneje do 30. Septembra da z vsemi štirimi sindikati podpišejo kolektivne pogodbe, sicer celoten načrt reševanja pade v vodo. 


MARKO MILENKOVIČ: Dogovor z državo in bankami, ki naj bi slovenskega letalskega prevoznika v zraku, je sklenjen. Država bo Adrio dokapitalizirala s 50 milijoni, banke pa bodo namesto 50 v lastništvo Adrie komentiralo le 25% svojih terjatev, a so se za to odrekle delu svežega denarja, na poplačilo kreditov pa bodo namesto 5, čakale 9 let, zdaj pa se Adria sooča z nevarnostjo od znotraj, saj kar 4 sindikati zaposlenih zavračajo podpis novih kolektivnih pogodb, priznava Robert Vuga.
ROBERT VUGA: Bi bilo verjetno Zares nekaj najbolj nenavadnega, če bi zdaj na koncu, ko smo res že blizu tega, da je rešitev Adrie Airways dolgoročna, pokopal Adrio, sami zaposleni v Adrii. 
MILENKOVIČ: A čeprav so vpleteni tudi bankirji vseskozi govorili o zmagoslavju: 
MARKO JAZBEV (član uprave NLB, 29. Junij 2011): Jaz mislim, da smo danes (nerazumljivo) robne pogoje uspešne sanacije Adire.
MILENKOVIČ: So za t dejansko potrebovali več kot pol leta in množico sestankov, zdaj pa jim zmanjkuje čas za dogovor s sindikati zaposlenih , razlaga Matej Golob Matzele z državnega PDP.
MATEJ GOLOB MATZELE: Ostaja par odprtih vprašanj, ki se bodo ravno tako uskladila do 30.9.
MILENKOVIČ: Je pa to 30.9. tisti dan, ko mora biti vse podpisano, denar4 na računu?
MATZEE: Tako.
MILENKOVIČ: A zaposleni, predvsem stevardese, ki z dobrima dvema tisočakoma na mesec zaslužijo več, kot njihove kolegice na britanskih ali hrvaških letalih, krčevito branijo svoje položaje in se našim vprašanjem izogibajo, prav tako pa tudi spremembam, ki jih napoveduje Vuga. 
VUGA: Za približno takšna izplačila oziroma za približno takšne plače, kot so danes, bo treba v Adrii Airways treba delati bistveno več.
KLEMEN BOŠTJANČIČ (glavni izvršni direktor Adrie Airways): Na voljo imajo le še dober teden, prvi letalec Klemen Boštjančič pa že napoveduje…po 30. Septembru jaz pravim, da se v bistvu pravo delo šele začenja in pravi, da se zaveda opozorila, ki ga danes poudari predstavnik malih delavcev Rajko Stankovič. 
RAJKO STANKOVIČ (Društvo malih delničarjev): Naslednjih 9 let, ko se bo ta program izvajaj, je Adria prepuščena sama sebi.
MILENKOVIČ: Izguba Adrie bi sicer bila slaba za celo državo, a pomoč letalcu je smiseln le, če bodo njegova letala v bodoče lahko letela brez dodatnih pomoči.


Medij: Kanal A
Avtorji: Milenkovič Marko
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Svet
Datum: 21. 09. 2011 
Termin: 18:26
Trajanje:3