Novi tednik, 23.12.2011

Prodati ne_prodati_prodati_ne__Page_1Vse hujši zapleti v postopku prodaje Mercatorja, kar seveda vpliva tudi na dogajanje v Pivovarni Laško V tem tednu se je v predvideni prodaji Mercatorja in s tem posredno z reševanjem oziroma odplačevanjem dolgov Pivovarne Laško zgodilo veliko zapletov, ki nakazujejo, da juho, imenovano prodaja najboljšega soseda, kuha veliko kuharjev, da je v njej veliko politično obarvanih začimb in da bo, kot kaže, veliko odvisno od za danes napovedane seje nadzornega sveta Pivovarne Laško. Predsednik Vladimir Malenkovič za podrobnejša pojasnila včeraj ni bil dosegljiv.

Dejstvo je, da ponudba hrvaškega Agrokorja velja samo do konca leta, mnogi pa menijo, da v dobrem tednu odločitve, ki bi omogočile izpeljavo transakcije, najverjetneje ne bodo mogle biti sprejete. Če izpustimo proteste in glasna opozorila, ki so bili slišani v začetku tedna, češ da postopek prodaje ni bil voden dobro, je zagotovo odmevala torkova odločitev nadzornikov Pivovarne Laško, ki so odloči-Prodajo Mercatorja preiskujejo tudi na protikorupcijski komisiji. Komisija postopek vodi zaradi ugotavljanja obstoja korupcijskih tveganj ter spoštovanja določb zakona o integriteti in preprečevanju korupcije - med drugim tudi določb, ki urejajo področje lociranja in protikorupcijsko klavzulo. tev glede prodaje - prestavili. Ne le zaradi glasnih opozoril, da bi prodaja, kot je bila načrtovana, povzročila škodo ne le bankam in pivovarni, temveč tudi Mercatorju. Že pred torkovo sejo so v Društvu malih delničarjev nadzornike opozarjali, da naj se ravnajo po jasnih sklepih skupščine. »DMD Pivovarne Laško predlaga posameznikom, ki bi, kljub jasnim sklepom skupščine, imeli morebitne dileme glede dejanskega interesa delničarjev Pivovarne Laško, ali celo po današnji seji želeli pozornost javnosti preusmerjati z dejanskih prioritet finančne sanacije Skupine Laško, da nemudoma odstopijo in prepustijo svoja mesta tistim, ki bodo zastopali interese delničarjev družbe,« so zapisali v pozivu. Ob tem so napovedali, da bodo v primeru škodljivih odločitev nadzornikov zahtevali sklic izredne skupščine delničarjev in zamenjavo nadzornega sveta, proti nadzornikom pa sprožili tudi odškodninske zahtevke. Dokapitalizacija ali prevzem Z zahtevo po sklicu izredne skupščine je male delničarje prehitela Kapitalska družba (Kad). Po predlogu Kada v ospredju ne bi bila samo prodaja Mercatorja oziroma seznanitev s pogodbo, temveč so predlagali tudi dokapitalizacijo. V Kadu ocenjujejo, da bi pivovarna kljub morebitni uspešni odprodaji finančnih naložb in poslovno nepotrebnega premoženja še vedno ostala prezadolžena. S povečanjem trajnih virov, ki jih je moč zagotoviti z dokapitalizacijo, bi družba svojim lastnikom omogočila ohranjanje in povečanje vrednosti premoženja. Zato predlagajo, da uprava pivovarne v petih letih po vpisu dopolnitve statuta v sodni register poveča osnovni kapital družbe do 50 odstotkov, kar predstavlja največ 18,2 milijona evrov. V dogajanje so se vmešali Američani. Točneje rečeno, družba Eatons Capital LC iz Las Vegasa, ki je, menda s pošte v Trzinu, podala namero za prevzem pivovarne. Mnogi menijo, da so dokument brez podpisa in žiga plasirali nasprotniki prodaje Mercatorja, saj bi s tem nekoliko zavlekli postopke, predvsem pa bi morali o prodaji skoraj četrtinskega deleža v Mercatorju odločati pivovarnini delničarji. Ponudbo oziroma prevzemno namero je Agencija za trg vrednostnih papirjev že zavrnila, kar omogoča upravi laške pivovarne, da delež proda brez soglasja lastnikov. S polic Znano je, da prodajo Mercatorja poleg zaposlenih v Laškem podpira tudi uprava pod vodstvom Dušana Zorka. Njihovo ravnanje je povsem razumljivo, saj je prodaja deleža ena od poti za poplačilo posojil. Vendarle so nadzorniki v torek zahtevali, da mora uprava od bank pridobiti zaveze glede kakovostnega dolgoročnega reprograma posojil. Poleg tega naj bi uprava dostavila nadzornikom še popravljen sporazum o prodaji Mercatorja, v katerem bi si poskušala izpogajati boljše pogoje za poslovanje Laškega po morebitnem prevzemu najboljšega soseda. Tudi za pivovarno velja podobno opozorilo kot za druge slovenske dobavitelje Mercatorju: prodaja bi lahko pomenila tudi to, da bodo slovenski izdelki izginevali z Mercatorjevih polic. Mimogrede, skupina Pivovarna Laško preko Mercatorja proda približno polovico proizvodnje. US, foto: SHERPA Konzorcij prodajalcev, ki prodajajo 52,10-odstotni delež Mercatorja, sestavljajo NLB, NKBM, Abanka, Banka Celje, Banka Koper, Gorenjska banka, banka Hvpo Alpe Adria, delniški investicijski sklad NFD 1, NFD Holding ter Pivovarna Laško, Pivovarna Union in Radenska. Za prodajo se mora izreči 75 odstotkov konzorcija, v katerem ima NLB (v tem tednu je odstopil predsednik uprave Božo Jašovič, nadzorniki pa se bodo menda sešli šele po novem letu) petinski delež. V primeru prodaje Mercatorja bi pivovarna, ki ima skupno več kot 400 milijonov evrov dolga, zaslužila nekaj manj kot 200 milijonov evrov, vendar bi morali ta denar takoj nakazati bankami za poplačilo posojil. Družbe iz skupine Pivovarna Laško so sicer lastnice 23,34-odstotnega deleža Mercatorja.

 

Medij: Novi tednik Celje
Avtorji: U. Š.
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 23. 12. 2011 
Stran: 4