Dnevnik, 16.03.2011

Poslanci_z_avtenti_no_razlago_zakona_o_prevzemih_nad_postopke_ATVPMatjaž Polanič Ljubljana - Državo in družbe v večinski državni lasti utegne pred postopki Agencije za trg vrednostnih papirjev (ATVP) rešiti kar državni zbor. Štirje koalicijski poslanci so namreč državnemu zboru poslali predlog za sprejem avtentične razlage zakona o prevzemih, ki bi državnim podjetjem vrnil glasovalne pravice v Abanki Vipi in jih hkrati rešil pred odvzemom glasovalnih pravic v Krki, Petrolu, NKBM, Savi, Zavarovalnici Triglav, Savi Re in Aerodromu Ljubljani.

Zakon o prevzemih trenutno dopušča, da osebi ali skupini povezanih oseb, ki so pred uveljavitvijo zakona presegale prevzemni prag (zatečeno stanje), ni treba objaviti prevzemne ponudbe, a le v primeru, da svojega deleža ne povečajo niti za eno delnico. V nasprotnem primeru jim lahko ATVP vzame glasovalne pravice, dokler ne objavijo prevzemne ponudbe ali svojega deleža ne znižajo pod 25-odstotni prevzemni prag. Prav to se je državnim družbam zgodilo zaradi delniških poslov Luke Koper, ki je dala svoja sredstva v upravljanje zunanjim upravtjalcem. Čeprav je Luka Koper kupljene delnice v kratkem času prodala, na skupščinah pa ni uresničevala svojih pravic, zdaj državnim podjetjem v omenjenih podjetjih grozi odvzem glasovalnih pravic. Če bi državni zbor sprejel predlagano avtentično razlago zakona o prevzemih, pa posli Luke Koper ne bi bili označeni za kršitev prevzemne zakonodaje. Koalicijski poslanci (Franco Juri, Joško Godec, Borut Sajovic in Dušan Kumer) so namreč predlagali, da osebam z zatečenim stanjem ni treba objaviti prevzemne ponudbe, če najprej prodajo delnice in jih nato kupijo nazaj, pri tem pa ne presežejo zatečenega stanja. V konkretnem primeru Abanke bi to pomenilo, da bi državna podjetja dobila vrnjene glasovalne pravice, saj je Luka Koper v vmesnem času že izstopila iz lastništva Abanke, državni delež pa se je tako ponovno znižal na zatečeno stanje. »V konkretnem primeru ne gre za razlago določbe zakona o prevzemih, temveč za njeno vsebinsko spremembo, kar pa je zloraba instituta avtentične razlage in protiustavno,« so kritični na ATVP Kot še ocenjujejo, je vložen predlog avtentične razlage zgolj odziv na postopke ATVP saj bi sprejeta avtentična razlaga veljala za nazaj oziroma od avgusta 2006, ko je bil sprejet zakon o prevzemih. Kot še opozarjajo poznavalci, bi sprejem predlagane avtentične razlage državo sicer res rešil pred postopki ATVP vendar bi hkrati ogrozil tudi številne druge postopke regulatorja trga. Zatečeno stanje so namreč uporabili številni lastniki, »ujeti« kršitelji pa bi se lahko pred ATVP izgovarjali, da so prevzemni prag prekršili le začasno in da nameravajo v kratkem svoje lastništvo znižati na oziroma pod zatečeno stanje. matjaz.polanic@dnevnik.si


Medij: Dnevnik
Avtorji: Polanič Matjaž
Teme: ZPRE-1 zakon o prevzemih 
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 16. 03. 2011 
Stran: 22