Delo, 04.05.2011

Pogovori_z_bankami_o_novem_na_rtu_se_nadaljujejoViator & Vektor pred poslovnim prestrukturiranjem Skupina je pred celovitim finančnim, organizacijskim in kadrovskim prestrukturiranjem - Za reševanje iz težav bo potrebno tudi dezinvestiranje Ljubljana - S prihodom dr. Bogdana Topiča za glavnega izvršnega direktorja Skupine Viator & Vektor se bo nekoliko spremenil način reševanja njenih težav.

Doslej je bil poudarek na iskanju strateškega partnerja, ki naj bi dokapitaliziral največjo družbo v skupini, in sicer Viator & Vektor Logistiko. Ker je takšna pot v današnjem času lahko precej tvegana in dolgotrajna, Topič meni, da bo učinkoviteje in hitreje, če se bodo lotili celovitega poslovnega prestrukturiranja skupine, ki naj bi zajelo finančno, organizacijsko in kadrovsko prestrukturiranje. Za zmanjšanje izpostavljenosti do bank bo potrebno tudi dezinvestiranje. Pogajanja z bankami o programu finančnega prestrukturiranja še vedno potekajo. Program so že predstavili NLB, NKBM, Gorenjski banki, Abanki, Probanki in še nekaterim. Izpostavljenost družb v Skupini Viator & Vektor do bank po nam dosegljivih podatkih presega sto milijonov evrov, od tega je več kot polovica kratkoročnih posojil. Bogdan Topič, od 7. aprila glavni izvršni direktor Skupine Viator & Vektor, je za Delo povedal, da pogajanja z bankami, teh je skupaj s hčerinskimi družbami deset, ne bodo končana zelo hitro. Prepričan pa je, da jih bodo uspešno sklenili pred poletjem. Prav gotovo pred 30. avgustom, ki je zadnji rok za sldic skupščine delničarjev. »Scenarij reševanja nastalih razmer se razlikuje od dosedanjega, ki je poleg finančnega prestrukturiranja temeljil na iskanju partnerja za dokapitalizacijo. Moj sloni na celovitem poslovnem prestrukturiranju in dezinvestiranju. Za to bo potreben krovni dogovor z vsemi bankami. Če bomo v tem času dobili tudi strateškega partnerja za dokapitalizacijo, pa še toliko bolje in vse bi šlo laže,« pravi Topič. Naj spomnimo, da se je kot mogočega partnerja za dokapitalizacijo omenjalo državni sklad iz Omana. Topič pravi, da na odločitev omanskih ministrov, ki so člani upravnega odbora tega sklada, ne morejo čakati, ker to lahko traja dlje časa. V tem času lahko marsikaj naredijo tudi sami. Po naših informacijah finančno prestrukturiranje med drugim zajema kratkoročni moratorij na odplačevanje obresti. V nobenem scenariju nista predvidena prisilna poravnava ali odpis obveznosti do bank. Pri tem je pomembno, da ima tudi Skupina Viator & Vektor veliko terjatev do drugih in prav tako čaka na njihova plačila. Sprememba je tudi to, da Skupina Viator & Vektor prehaja z enotirnega na dvotirni sistem upravljanja. Poleg tega se največji lastnik Zdenko Pavček umika iz upravljavske strukture skupine. Na prvi seji skupščine lastnikov bodo imenovali nadzorni svet. Spodbudno je, da je zasedenost njihovih logističnih zmogljivosti, transportnih in skladiščnih, trenutno zelo dobra. Vseh več kot 300 njihovih tovornjakov je polno zasedenih tako doma kot tudi v tujini. Cene logističnih storitev so se letos prav tako popravile. Cveto Pavlin Spremembe - V skupini Viator & Vektor je na vidiku organizacijsko in poslovno prestrukturiranje. V Skupini Viator & Vektorje zdaj 17 družb v Sloveniji in tujini, v katerih je zaposlenih več kot 1500 delavcev. Večinski lastnik skupine je prek družb Petin in Vektor Zdenko Pavček, ki seje na začetku prejšnjega meseca umaknil z upravljavskih funkcij. V največji družbi Viator & Vektor Logistika, ki ima več kot 300 tovornjakov za mednarodne prevoze, sta v Sloveniji zaposlena 502 delavca, v tujini pa še več, 547. Zmogljivosti Viatorja & Vektorja Logistike so letos za petino bolje izkoriščene, kot so bile lani v enakem času. V Sloveniji jmajo 150 tovornjakov, še nekaj več pa v tujini. Največ v Romuniji, na Češkem, Hrvaškem in v Srbiji. V Romuniji opravijo največ prevoznih in skladiščnih storitev za Renaultovo tovarno Dacia, za Goodvear in Mars, na Češkem za Gorenje, v Srbiji pa za Kemofarm, za katerega poleg prevoznih in skladiščnih storitev opravljajo tudi carinske in druge logistične storitve. Dobro je zasedeno tudi skladišče v Ljubljani, ki ima 5000 paletnih mest, in v Škofji Loki z 9000 paletnimi mesti. Ljubljansko skladišče je popolnoma zasedeno, škofjeloško pa 80-odstotno, kar je dobro, saj so ga povečanega odprli pred tremi leti; malo pred krizo. Večjemu obsegu dela je sledilo povečanje cen logističnih storitev.


Medij: Delo
Avtorji: Pavlin Cveto
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 04. 05. 2011 
Stran: 10